Hoppa till innehåll
Anime.se

Mai hime the movie


Isos
 Share

Rekommenderade inlägg

Om du hade läst kommenterarna på sidan så hade du sett:

it sure looks good but its a fake trailer you can find it at the end of the mai otome DVD vol.1

 

Däremot ska det komma en fyra delars My-Otome OVA i slutet av året, http://www.my-zhime.net/ova/index.html Räkna med ännu mer trosor, badscener, lesbiska och pseudolesbiska situationer (inte mig emot).

Sen ska man väl inte säga aldrig. Vore dumt och ojapanskt av Sunrise att inte mjökla en skapat varumärke så mycket som möjligt när det ändå är såpass framgångsrikt som My-serierna varit.

 

Sen kan jag passa på att nämna att jag ser fram emot dramaCDn som ska gå in på Shizurus roliga bebislekar när hon hölls som husdjur.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Räkna med ännu mer trosor, badscener, lesbiska och pseudolesbiska situationer

Om det inte vorde för dessa varför skulle man då titta på My serierna :)

 

Kan vara trevligt med en kort OVA, bara att hoppas att den handlar om små händelser under serien så det inte är en direkt uppföljare. För man vet ju hur hårt Sunrise kan förstöra ett slut.

 

Tycker själv att Otome var bättre än Hime (p.g.a Himes sista avsnitt), så jag är bara glad över att dom valde att göra en Otome OVA.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*host* Mai HiME DVD Specials ;) :D

Ja just det. Den första visade verkligen vad meningen var med dem. "Min första BH". En och halv minut lång och bestod av några panoreringar varav den sista visade Mai sttandes i underkläder i en stol. Det är att gå rakt på sak 85.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*Host* Mai-Otome specials...

 

båda två (hime och Otome)är skit kul. Men alla Otome har inte släppts subbade än =/

 

Tycker själv att Otome var bättre än Hime (p.g.a Himes sista avsnitt), så jag är bara glad över att dom valde att göra en Otome OVA.

 

HÄDELSE! MÅ DU SLUKAS AV HELVETES ALLA ELDAR... etc... eller inte. Håller med att sista avsnittet förstörde lite, men är ändå mer förtjust i Hime än Otome. kunde hon inte haft der bra håret hela tiden!? och inte bara när hon är über mäktig, eller nästan iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det roliga är att mai hime var tvungen att sluta på ungefär ett sådant sätt, varför? SPOILER!!!

när kouyono eller reito frågar mai sisat gången om hon vill skapa en ny värld med honom och hon frågar vad som kommer hända med mikoto då svarar han: "she will be defeated by you witout resitence, right mikoto" "yes Ani-ue" svara hon. det roliga kommer nu som är en liten felberäkning i Reitos plan. Om Mai skulle döda mikotos child skulle antingen mai eller Reito försvinna och mikoto förlora sin kraft. inga HiMEs kvar, ingen räddning, sayonara världen xD

 

Förövrigt tycker jag att mai hime var såhar *sträcker ut armarna länge än jag kan* mycket bättre. först PGA en mycket omogen och oseriös huvudkaraktär som tillråga på allt har irriterande röst och mycket ful frisyr. sedan ett totalt misslyckande med att försöka återskapa den tragedin som mai hime hade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe ja jag kan hålla med om att Arikas frisyr kanske var lite irriterande, hela hennes personlighet var ganska irriterande om jag ska vara ärlig. Jag ska säga det också att jag hade gillat Hime mycket mer än Otome om det just inte var för sista avsnittet. Sen så har Otome intressantare karaktärer än Hime enligt mig (om man räknar bort Arika).

 

Bara för att göra än mer rättvis bedömning ska jag nog ta och se om på Hime igen, det var ganska länge sen jag såg den (ska hoppa över avsnitt 26 dock).

 

Edit:

Isos: Ett tragiskt slut hade varit bättre för Hime en ett sådan överlyckligt slut som det nu var.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ett slut där man kan hånskratta åt att skurken hade gjort em massiv felbäräkning skulle vara sämre än så som det blev. men dock håller jag med om att det var lite synd att den slutade som den gjorde,

 

Edit, ok för att vi ska vara på lika vilkor får jag se om mai otome oxå :D

 

btw jag har sett mi hime 4 ggr och har hittat lite mer små fel/buggar i storyn xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

My-HiME vinner eftersom Mais Kagutsuchi är überböse. Seriöst, medans Natsuki fånar sig med sitt lilla husdjur så har Mai en cybernetisk drake till stridsmaskin som skulle kunan spränga bort halva ön.

Enda felet är slutet. Jag avskyr Deus ex machina slut. Det är billigt, ogillades redan under antiken och fungerar lika illa idag.

 

My-Otome tyckte jag var okej, men den kändes allt som allt mindre seriös och hade inte alls lika starka scener. Sen gillar jag Arikas hår, även om Sumika fortfarande leder vad gäller variabel frisyr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo jag håller med om att Otome inte hade lika starka scener, fanns nog bara två scener som kom upp i Hime klass enligt mig.

När Aoi "dog"(det gjorde mig också besviken att dom nollställde den) och Nina/Sergays "speciella" scen i avsnitt 24, jag trodde inte dom skulle gå så långt

Hime har massor av starka scener under andra halvan men tyvärr så har dom ingen direkt betydelse efter man har sett slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror att en anledning att jag gillade Otome mer än Hime är det att jag hade så låga förväntningar på den, brukar alltid ha det på uppföljare. Kan säga så att jag gillar båda serierna men av ganska olika anledningar, ska se om jag ändrar mig efter att jag har tittat om på Hime.

 

Sen så gillade jag den andra scenen av dom jag nämnde, den var lagom creepy och överaskande, men det är helt enkelt en smak sak. Har hört så mycket negativt om den :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tycker varken negativt eller possitivt om den, den e bara... :rolleyes:

 

kan vara lite samma för mig, hade väldigt höga förväntingar på denna serien liket kan ha fått den att kännas sämmre. sen e action sceenrena inte mycket att hänga i julganen (ok vissa är bra) de består mes av en stor explotion sen är den slut :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...