Hoppa till innehåll
Anime.se

NärCon 2006 - 11-13 aug - Örebro


Rekommenderade inlägg

NärCon 2006

 

11-13 augusti - Örebro

 

http://narcon.sverok.net/

 

Inträde: 100 kr

 

Snart är det åter dags för årets händelse, multikonventet NärCon i Örebro! Det blir animekonvent, spelkonvent & LAN, allt på en och samma plats. 500 pers räknar vi på att det kommer och firar med oss på vårt 5-årsjubileum!

 

Anmälan har precis öppnat på http://narcon.sverok.net/ så rusa dit och anmäl er på en gång =)

 

Inträdet är låga 100 kr för er som föranmäler er och som vanligt så bjuder vi på ett späckat schema med aktiviteter dygnet runt en hel helg i slutet på sommaren.

 

Bland annat har vi följande:

 

2 filmsalar som visar anime & asiatisk film dygnet runt

Ett tv-spelsrum med c:a 30 tv-apparater/konsoller

AMV-tävling

Lajvtetris

Cosplay-tävling

Airsoft scenario á la shooting range eller Metal Gear Solid

Karaoke

LAN - 132 platser, 100 Mbit

Tårta till alla

Flertalet häftiga rollspelsscenarion och en rollspelsbar

Butiker

Teckningstävling - Tema "Oldschool pirater i framtidsmiljö"

Brädspelsbarer

Kortspelsturneringar

Warhammer FB & 40 k

Magic the Gathering

Skattjakt

 

...och mycket mycket mer. Allt för att ni ska kunna ha så roligt som möjligt, dygnet runt ^__^

 

Välkomna!

 

Och för er som var på NärCons avslutning förra året: "Come to NärCon, Samuel might give you a hug" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart man kommer ^^

Kostar det något extra då för att få en plats i LAM-salen?

 

EDIT: Istället för att vara lat kollade jag runt lite på sidan och såg att det var +50kr ^^ Får se om det åker med nån dator.

För dom som undrar så skrev tidningen Nerikes Allehanda om NärCon förra året då bland annat det klockrena citatet "...en stor förändring på NärCon i år är ventilationen i LAM-salen som är mycket bättre." trots att jag skrev ner LAN och Local Area Network på journalistens anteckningsblock ^_~
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Kan berätta med 90% sannolikhet att vi kommer att ha det japanska bandet Plasma-Jet spelandes på NärCon 2006!!!

 

sitepj1_200.jpg

 

Mer info om dom på http://www.newnippon.net/

 

Plasma-Jet

 

Melodisk deathmetal från Japan.

 

Plasma-jet skapades 2002 av Junichi (gitarr,synth), Yohei (Bas) och Ta (Vo).Den tiden komposerade Plasma-jet ett Hardcore sound med digitala element. September 2003 släppte de deras första CD 'Jet Stream Attack'. I slutet av samma år, medföljandes trummisens avhopp, började deras musik inrikta sig på heavy metal.

I slutet utav 2004, gick en ny vokalist med i Plasma-jet, vilket fick Ta att byta till DJ.

I April 2005 släpptes 'Under It All'. Under turnén som varade mellan April till Juni såldes de slut. I December släpptes en split CD med Grimm som fick namnet 'Tozai Katakana Taiko GP'.

Deathmetal soundet utvecklades vilket var Junichi's ursprungliga idé.

Vokalist bytes under början av 2006 och förnärvarande hålls micken av WILD TURKEY (ex-Crimson Head).

En fullängdare kommer släppas i början av 2007.

Plasma-Jet besöker Sverige i Augusti 2006.

 

 

Plasma-Jet representeras av New Nippon Productions.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Ja jag har anmält mig som medhjälpare i tv-spelsrummet, någon ringde till mig och sa att jag hade fått jobbet men ska man boka biljett ändå? kändes lite luddigt det där eller så är jag bara lite korkad som vanligt >_>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mindre än 4 veckor kvar nu till årets händelse, NärCon 2006! Plasma-Jet kommer, det kan jag bekräfta =)

 

Så slå till, surfa till http://narcon.sverok.net/ och föranmäl dig, det kostar bara 100 kr och du får tillgång till otroligt mycket roliga aktiviteter =)

 

Himura: Yes, du ska anmäla dig som vanligt och betala in som vanligt, sen får du pengarna tillbaka efter att du har jobbat dina pass. Alla ska anmäla sig, även arrangörer som jag ^__^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Nu på fredag den 4 augusti är sista dagen för föranmälan till årets händelse, NärCon 2006! Så, skynda på och anmäl dig på http://narcon.sverok.net/ för det låga priset 100 kr!

 

Du kommer definitivt inte att ångra det ^__^

 

 

Jag anmälde mig, hur betalar jag? ;P
Logga in och titta så hittar du instruktioner =) Fanns inte förut när man loggade in utan bara i slutet av anmälan, något vi hade missat tidigare.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Ja, så var det över.

Jag hade riktigt trevligt må jag säga.

 

På Lördagskvällen testade jag på lite Mah Jong och jag fick deffinitivt blodad tand! :) Funderar på att köpa mig ett, men då måste man ju ha någon att spela med :/ Var är ni, Mah Jong-motståndare?

 

Annars uppehöll jag mig mest i TV-spelsrummet men också i filmsalarna, och kikade in lite på lanet.

 

Men jag saknar ett DKC till Snes som jag hade med mig men inte fick med hem, skulle gärna ha tillbaka det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hihi okej... Hmm jag hade en röd tröja o ett par lila/mörkblå piratbyxor/shorts på mig... Tillbringade lite tid vid "publikens val" den första natten och andra natten var jag het nybörjare på DDR ;]

 

Så var ja med i, hmm, 2 tv-spelsturneringar, åkte ut i första matchen i båda xD

Inte lätt o möta Yuna i ett spel man typ aldrig spelat ;]

 

Hehe nån som var med i lajvtetriset då? Förrsten så sa jag nåt i mikrofonen, men jag var jävligt tråkig då så -_-'

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var även en mänsklig dress-up doll för några av mina kompisar och gick runt i tofsar, en pärlkrona, hårklämmor, en rosa Hello Kitty-handväska samt ett rosa Hello Kitty-paraply..tänkte bara ifall någon såg mig :P

 

Ställde upp (blev intvingad) i Guitar Hero-tävlingen i den utstyrseln, blev utslagen i min andra duell. Har aldrig tidigare spelat Guitar Hero >_>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zoulkeeper såg jag, jag tror du var en av dom som inte var glad på mig när jag inte visste vad som riktigt hände med SC3 turneringen, jag var killen bakom disken med Korn tröja ^^

Var du en av de som tog min energidryck? :(

 

Men men, roligt var det :)

 

 

aha var det din? jag kom dit och så stack dom en burk i näven på mig

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zoulkeeper såg jag, jag tror du var en av dom som inte var glad på mig när jag inte visste vad som riktigt hände med SC3 turneringen, jag var killen bakom disken med Korn tröja ^^

Var du en av de som tog min energidryck? :(

 

Men men, roligt var det :)

 

 

aha var det din? jag kom dit och så stack dom en burk i näven på mig

aa det var min >:)

 

Nästa gång ska jag olla på alla och vänta tills ni tar dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...