Hoppa till innehåll
Anime.se

Samurai Champloo


zegor
 Share

Rekommenderade inlägg

Asså ursäkta doc, men läs reglerna själv en sväng...

 

För det första så har det inte ens pratats om fansubs här utan frågeställningar när andra avsnittet kommer. Vilken dag? Vilken dag det sänds i Japan? Ren tolkningsfråga..

 

I Reglerna står det att man inte ska uppmuntra till fansubs osv, men inget om att man inte får prata om dem... En uppmuntring vore - "Tanka det avsnittet av 'denfansubgruppen' nu, den har precis kommit och finns på sidan http://www.nejintetankaanime.nu - Du har du brutit alla de tre policy regler som finns här på anime.se

 

Aja, att snacka om fansubs är inte olagligt, så därför inte heller på denna sida vad jag förstår.

 

 

Ang frågan om när nästa episod sänds, så har jag faktiskt ingen aning, men jag skulle mkt gärna se att det sänds närmaste dagarna =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi har kommit överens att vi inte ska snacka om fansubs på forumet, om man snackar om fansubs så uppmuntrar man väl för just det? Speciellt om man snackar om en viss serie och inte generellt (med vissa undantag), ok jag håller med lite hårt men jag var tvungen att säga till så det inte spårade väg mer, ska ändra formuleringen. Men det är högst troligt att jag missuppfattade :)

 

Gomen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Docster: om "uppmuntra" är samma sak som att "prata om", får ni nog göra detta tydligare i reglerna, om det är det som menas. Själv tolkade jag reglerna som att man inte skulle posta urls eller tippsa om hur man fick tag på fansubbs, inte att man inte fick prata om det.

Folk pratar redan nu en hel del om fansubbs, fansubbgrupper osv. här, har faktiskt sett urls till t.ex. tracker-sidor nämnas, och inte sett någon moderator som brytt sej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har nyss sett Samurai Champloo eller vad den nu hette och den är härlig. Fattar dock inte vad scenen fråg VÅRAN vardag har där att göra... Eller att filmen går lite baklänges... Men jag gillar den som satan. Gantz är dock bättre om man bara jämför de nya serierna...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror "nutides"-scenen var lite skämtgrejj, eftersom det stod var typ "1 dag tidigare" och sen "råkar" dom hoppa frammåt i tiden i stället, med resultat att dom måste spela tillbaka bandet.

Det var nått liknande skämt i slutet, stod "the end" som snabbt ersattes med "to be continued - Psyche"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ang. nutidens scenen. Shinichiro Watanabe la inte till den för 'skoj' skull (sfish jag är medveten om att du drog en fundering så det är inte något mot dig eller någon annan, mao ta ej illa upp) utan för att det har ett syfte (but of course)! Vad är då syftet? Jo, Watanabe vill att serien atmosfär ska vara i 'synk' med nutidens atmosfär. Det är även darför han valde att använda sig utav HipHop som bakgrundsmusik, för att förstärka denna synkning. Med användandet utav olika element så vill han även göra serien så unik som möjligt.

 

Hur bra detta nu blir återstår att se!

 

:edit: Lade till 'atmosfär' för att vara mer ordagrann.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

He he, jag kan inte heller påstå att de är något vidare. Jag tycker inte det är det sämsta ja hört men det skär en hel del. Hur bra serien blir och handlingen utvecklas återstår att se.

 

Måste dock påpeka att jag är väldigt förtjust över hur Watanabe klipper mellan scenerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var inte 'våran' förklaring, utan det är Watanabes förklaring.

Källa: Newtype USA, (2003) Samurai Champloo: Newtype USA Volume02, Number10 (s. 14, rad 20)

 

Men det är mycket möjligt att ja har tolkat den delen utav artikeln fel.

 

Det senaste avsnittet (#2) skulle (tydligen) ha sänts den 27de Maj.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sô, sô... I look forward to download it!

 

Nej, du ser framemot att få se på det ;) right :D

 

Alltså, jag diggar allt som har med seriens koncept att göra. Hur grymt som helst. Watanabe är en sann konstnär!

 

Doc: Jag tror faktiskt det har missuppfattats från din sida. Jag vet iofs inte vad ni moderatorer har snackat om, men om det ska vara så att man inte får snacka om fansubs så kommer forumet att dö. Lås 75% av alla trådar nu med en ggn ;)

Du har även själv skapat "Vad tycker du om denna anime"-trådar som bara har släppts som fansubs. - FMP F? bland annat om jag inte minns fel. ^^

 

Så just det här med snackat om fansubs går väl inte att komma ifrån, men om det uppmuntrar till nedladdning vet jag inte, det är ngt man bara inte pratar om men alla förstår.

 

Peace dewd :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror två har sänts i Japan, men jag är inte säker. Det finns dock bara en episod subbad. Om jag nu inte minns fel så tror jag att andra avsnittet sändes 27-28 ngn ggn, fast jag cyklar säkert T_T

 

Nej du har rätt, den sändes visst den 27:de

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

>:D

vart finns dom att få tag på då?

 

Ja eftersom att Samurai Champloo redan är licenserad så får du nog vänta tills de börjar ge ut dvd r1 utgåvorna. Ifall du syftar på vart man kan få tag på fansubbs och sådan så får du vända dig någon annanstans.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du verkar fortf ha problem med att söka på internet... T_T

 

Eftersom det bara har sänds 2 avsnitt än så länge i Japan (eller är det 3 nu?) Så tror jag inte att DVDer kommer på momangen. Du får vänta helt enkelt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...