Hoppa till innehåll
Anime.se

Tänkte starta en ny manga


Davidlolbarn
 Share

Rekommenderade inlägg

Eh,, har länge nu tänkt på att starta en ny manga effter att flying shuriken pajade. Har massa karraktärer att ha med och jag har en story. oc har börjat på de första 7 sidorna. Nu har jag iallafall skrivit upp hela handlingen och ritat med små bilder så denna gången är jag mer förberäd. Men har någon nått mer tips att ge innan jag fortsätter längre? Eller nått man ska tänka på osv.. Skriv gärna : )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

så vitt jag vet körde paddan bara på utan storyboard lr nått i sin Battle Royale serie.

 

Dumst som fasen, imo. Men så är Paddan ganska ambitiös och produktiv också. Jag rekommenderar en storyboard, bara som en försäkring, så att man inte fastnar. Den behöver inte vara detaljrik alls dock.

 

EDIT: stavfel

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag använder storyboards för mina voidfajter, de är asbra, man sätter ut vinklar o sånt i förväg, och man kan se eventuella fel tidigare, dessutom om man har en miniversion att läsa innan man gör den riktiga brukar man komma på saker som skulle funka bättre, formuleringar, vinklar, poser osv

 

Dumst som fasen, imo. Men så är Paddan ganska ambitiös och produktiv också.
han använder storyboards nu dock
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Instämmer med de kommentarerna ovan, gör inte samma misstag som jag har gjort, att rita en serie utan storyboard, för då, händer massa otrevliga grejer, som till exempel till Battle Royale striden hade jag tänkt göra 40 sidor...........................men så plötsligt hade jag 114 sidor i handen xD.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En sak som jag brukar försöka tänka på är vad alla karaktärernas mål är och kanske bygga up en litten intriger,

som att ge ut litte ledtrådar genom seriens gång, som kan vid första anblick verka meningslösa men längre fram kan ha stor betydelse.

 

Tex: ett littet märke på en sten som kan ses i bakgrunden som senare dycker up litte varstans(sällan) som tillslut verkar beskriva nåt viktigt etc.

 

Såna saker tycker jag ger litte extra krydda till en serie.

 

Ett annat förslag.

 

Tänk på att karaktärerna handlar någolunda realistiskt.

Och inte som andra serier ibland gör, tex: Alla skriker "Run for it lads!" eftersom en gigantisk lava sprutande inferno kommer rusande emot dom.

 

Då brukar huvudkaraktären i vissa serier stanna och glo i cirka 40 år innan han/hon springer, så att monstret är så nära att han kunde trampa på en.

 

När i verkligheten man borde vara så pumpad med adrenalin att man springer som en tok.

 

Försök tänka dig in i karaktärens tanke banor,

tex: tänk dig hans/hennes förflutna som ditt egget etc och tänk vad skulle han/hon troligen göra i denna situation?

 

Det är allt jag kan komma på för tillfället, hoppas det var till god hjälp.

 

//sitheps

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...