Hoppa till innehåll
Anime.se

Toonami & Adult Swim


lizarduz
 Share

Rekommenderade inlägg

Vet inte om det är rätt forum att skriva detta i. :)

 

Jag undrar om det är någon som vet hur man ska få tag på Toonami och Adult Swim (Cartoon Networks extra kanaler) här i Sverige.

 

Var uppe på deras sida och där stod det bara att man skulle kontakta för att få i alla fall Toonami.

Fått svar från både Com Hem och UPC svaren var att de inte levererar kanalerna :( Väntar på svar från några andra.

 

Toonami & Adult Swim är de enda kanalerna som sänder Anime (i västvärlden vad jag vet om iaf), om man inte räknar de som sänder barn anime.

 

Tacksam för svar om någon vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Toonami går typ från kl.17 och frammåt några timmar på svenska CN, och de visar inte mycket anime. Så då menar du självklart amerikanska Toonami, men gällandes Adult Swim så vet jag inte.

 

Jo jag menar den amerikanska :)

 

Tänkte om man kanske kunde skaffa parabol och få in dem på det sättet. men ingen av leverantörerna levererar kanalerna :(

 

Toonami finns tydligen i England så man kanske får flytta dit :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan tyvärr inte hjälpa dig med parabolproblemet.

 

Men RTL2, Pro 7, Vox och Viva visar anime allihop. De är tyska kanaler. Förmodligen finns det flera andra i Europa som också har anime, så det är inte bara amerikanerna som visar anime. De bör också vara lättare att få in, så om du kan tyska eller franska eller nåt kan det vara värt att undersöka. Du slipper iaf oftast de nerklippta USA-versionerna

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan tyvärr inte hjälpa dig med parabolproblemet.

 

Men RTL2, Pro 7, Vox och Viva visar anime allihop. De är tyska kanaler. Förmodligen finns det flera andra i Europa som också har anime, så det är inte bara amerikanerna som visar anime. De bör också vara lättare att få in, så om du kan tyska eller franska eller nåt kan det vara värt att undersöka. Du slipper iaf oftast de nerklippta USA-versionerna

 

Heh... neh fast jag kan inte japanska så bra men ser ändå all anime på japanska (ska ju helst vara orginal språket)

 

Tycker anime dubbad till svenska oftast låter så mesigt :P

 

Jämför bara ex. Pokemon på japanska eller svenska... Finns många exempel. gillade dock när barnkanalen (svt) visade CCS så hade de japanskt tal och svenskt text (fast texten fungerade inte alltid)

 

Vi behöver få anime kanaler här i Sverige!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

BigTV sänder ju en del animé, dock har jag inte koll på vilken serie de sänder just nu. Men det är bara att kolla på deras hemsida!

 

Just nu sänder dem Love Hina (har sett den innan dock) men nu har jag ett ställe som iaf sänder 1 anime serie åt gången, blandat med annat...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...