Hoppa till innehåll
Anime.se

Bokura Ga Ita


dinskugga
 Share

Rekommenderade inlägg

alltså denna animen vet jag inte vad jag ska tycka om riktigt eller hur man ska säga :surprised:

 

jag ogillar verkligen animationstilen dom har på karaktärerna och detta går ut över hela serien då i alla fall jag faller mkt på karaktärerna . hur dom ser ut medmera om man ska se serien .

 

men denna serie har nåt som gör att jag måste se den i alla fall då jag tycker handlingen är sådär sockersöt och ganska alldaglig och sen så känns det som man känner igen sig lite i den med visa saker . sen så gillar jag hur den berättas med hjälp av hur en av huvudpersonerna går och tänker ..

 

och på grund av detta så ser jag serien fast jag tycker animationsstilen är hemsk .. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Passar på att komplettera lite

 

Bokuraga ita

僕等がいた

 

Bygger på en shoujo-manga av Yuuki Obata, 小畑友紀, som går i tidningen Betsucomi (som enbart serialiserar shoujo).

 

Hemsida för anime: http://www.bokuragaita.com/

Hemsida för mangan: http://www.betsucomi.shogakukan.co.jp/bokura/

 

Två omslag för mangan:

bgi01sh8.jpgbgi02oc5.jpg

 

Såg första avsnittet mest av princip och fick än en gång bekräftat att jag inte har mycket över för shoujo. Varken stilen eller som handlingen framställs. Är mer för romantiska draman med bishoujospels bakgrund.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar den här serien; den har precis det långsamma, lågmälda slife-of-life-stuk som jag gillar där handlingen helt drivs av karaktärernas personligheter och kryddas av lagom med komedi. Den påminner mig på sätt och vis om Ichigo Mashimaro i det avseendet, om man för en sekund glömmer att IM är rätt lolibaserad och istället ser till uppbyggnaden. Shoujo har jag aldrig haft någonting emot, så de inslagen funkar alldeles utmärkt för min del. Animationsstilen tycks vara något av en hit or miss för de flesta; jag själv och några jag snackat med gillar den skarpt medan andra bokstavligen verkar avsky alltihopa.

 

Det enklaste är nog att helt enkelt se det första avsnittet och göra en bedömning utefter det. Hela serien följer hittils dess stil utan några avvikelser att tala om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj, har den redan börjat sändas? Jag har läst delar av mangan och tycker mycket om den. Animationsteamet är i stort sett Fruitsbasket-gänget som arbetar ihop igen så jag har förhoppningar på den. Men jag väntar nog på DVD-erna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar teckningsstilen skarpt. Lite så där wishy-washy vattenfärgskänsla, helt perfekt för en sockersöt shoujo. Tycker jag alltså. En del säger att det här är det bästa sedan Honey & Clover, så långt vet jag dock inte om jag skulle sträcka mig. Men en duktigt skön slice-of-life såhär långt (har bara sett två avsnitt) är det iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...