Hoppa till innehåll
Anime.se

the Ken Akamatsu fan-club


kei-kun_is_L33T
 Share

Rekommenderade inlägg

Svårt, har bara läst Love Hina-mangan, och den gillade jag skarpt. Animen har jag bara sett lite glimtar från och jag har inte funderat på att se något mer.

Negima har jag bara sett animen av, den är helt okej, men det känns aldrig som den får någon riktig handling. Däremot kan jag deffinitivt tänka mig att mangan är mycket bra, om den fokuserar lite mer på hans magiska krafter (:

 

Så tills vidare får jag väl rösta på Love Hina av de där två...

 

I övrigt har jag bara stött på A.I. Love You av Akamatsu, helt okej, har läst de två första volymerna tror jag...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det bara jag som tycker att alla hans verk är otroligt ytliga?
Nej, de är väldigt ytliga.

 

(jag skulle också villja veta litte mer om Ema Maeda) XD

Är jag väldigt ovetande om jag inte vet vem Ema Maeda är?

 

vet ni någon bra sida där man kan köpa AI Love you? ( visste nämligen inte att han hade gjort en annan serie :D )

Hehe, jo adlibris.se har den, och de brukar vara billiga också (:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Akamatsus serier är knappast några djuplodande verk, men jag tycker ändå hans sjuka humor väger upp för det. Då måste jag säga att Love Hina var mer lyckad än Negima; den senare är nästan lite för seriös. Favoritkapitlen är ändå de där han knäppar sig, som till exempel kapitlet om den där Aisawa. Love Hina var inte allvarlig i mer än 3 rutor i streck och när han ballade ur ballade han ur så hårt att det var en fröjd åt det. Men det kanske bara var jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Negima animen var en riktigt flopp med bitvis usel animation. En besvikelse.

 

Men jag är ändå rätt lockad att se hur "uppföljaren" från SHAFT kommer bli. Som jag har fattat det så är det en omgjord version av den tidigare tv-serien, men ändå utspela sig i ett alternativt universum och inte har mycket mer än huvudkonceptet gemensamt med originalmangan.

 

-[officiell hemsida]

 

(Med detta kommer även en manga av Takuya Fujima, som baseras på händelserna i den nya animen.)

 

Att det blir bättre än Xebec skräpet är väl ändå inte att hoppas på för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...