Hoppa till innehåll
Anime.se

TS/Vent


CyberSphere
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej alla glada, tyckte att den här tråden hör hemma i den här kategorin..

 

Jag skulle behöva lite hjälp från en som är kunnig inom voip, det är nämligen så att jag skulle vilja använda min dator som server (för både TS och Ventrilo). Finns det någon som vet hur man gör och kan förklara för mig? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag vet så fungerar det ungefär så här;

 

*Ladda ner TS/Vent Server (inte client).

*Starta upp och ställ in det som behövs (observera port du hostar programet på)

*Öppna portar som behövs (om du är bakom router)

*www.whatismyip.com och ta ip't där. Om det inte är kopplat till din dator direkt men din router istället så måste du göra en forward på porten som servern är hostad på (via routern) så det pekar på ditt lokala ip.

*Starta servern och få en kompis att försöka koppla sig till ditt ip.

 

 

Aja, det är ungefär samma procedur för de flesta servrar. Var glad att det inte är en HTTP/PHP server som ska hostas. De är lite jobbigare. ;)

 

Tyvärr så orkar jag inte beskriva bättre och mer ingående. Brukar finnas en readme med programen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min D-Link fungerar också felfritt, men har hört på internet om folk som haft problem med dem ja...

 

Vad är det du vill veta? Jag har gått in på advanced -> application och där fyllt i portnummer och kört enabled när jag velat öppna en port, har fungerat smärtfritt. Jag vet inte skillnaden på trigger port och, ja va det andra nu kallades, men jag har fyllt i samma port i båda rutorna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för all respons!

ok, eftersom jag är urkass inom detta område så visar jag mitt problem med skärmdumpar.

 

Jag vill som sagt starta en TS-server på min hemdator, och jag hittade en guide till hur man gör det med den modellen av D-Link som jag har:

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Dlink/DI-524/TeamSpeak.htm

 

Meeeen, mitt problem är detta: http://img54.imageshack.us/img54/315/dlinkru5.jpg

 

Hur gör jag för att få bort den förifyllda ip-adressen? *det ser inte ut som i guiden* =P

 

Den som kan hjälpa mig anar inte hur otroligt tacksam jag kommer att bli ifall problemet kan lösas! :D

 

Jag har testat servern också, för att se om den fungerar som den ska, och det gör den. Jag kan enkelt komma åt den via min egen dator. Med andra ord så är det bara problemet med routern som kvarstår.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad konstigt att den var förifylld. Vad har du för intern ip-adress då? (Den passar inte där?)

Har du skaffat en statisk ip-adress som det stod om i början på den där guiden?

 

Den biten hade jag missat. Ska ge mig på det i eftermiddag... synd att det ska vara sånt krångel med nätverk >.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej lycka till, det är hemskt när saker krånglar. Men desto mer de kårnlage desto hemskare skönt är det när det löser sig. ^^

 

Jag vet PRECIS vad du menar, det tog två veckors (passivt iofs) att få internet till alla i nätverket, och sen har jag haft andra problem efter det...

 

Om ca 2 timmar ska jag dra igång projektet (en kompis kommer över, han kan en hel del mer än mig om nätverk xD).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...