Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilka är dina AMV favoriter?


JewnaS
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 4 weeks later...

[Koop] Euphoria(RahXephon) - Väldigt bra gjort, bra scener, oerhört skön låt :) Scenerna "rör" sig efter musiken, allt klipps in i takt med den, det är så en bra AMV ska vara. En av mina absoluta favoriter.

 

[Koop]Gravity(Rurouni Kenshin OVA1) - "Maffig" låt, bra valda scener, musiken passar ganska bra in. Även den är en av mina absoluta favoriter.

 

Elvis vs. Anime(various) - En omgjord musikvideo av samma låt gjord av Elvis. Massa "fönster" som det står en karaktär från en anime i, och rör sig till musiken(det zoomas in ibland). Den här är mycket

bra gjort faktist, se den.

 

Engel(NGE) - Rammsteins låt Engel i NGE. Allt passa perfekt in, karaktärerna "sjunger" tom med :)

 

Revelle - Bleed the sky(various) - Passande låt, massa kort-korta scener eller näsan närmare "flash" bilder visas i takt med musiken.

 

The Fight song(Berserk) - Hyffsat song som passar väldigt rba in. Bra klipp.

 

Thunder and Steel(Berserk) - Skön låt, mycket bra valda scener. Scenerna klipps in efter musiken, passar perfekt.

 

Ett krav för att jag ska gilla AMVs är oftast att musiken ska vara ganska bra, musikvideon i sig ska inte vara hur "trög" som helst, det ska hända saker. Helst ska musiken passa in i scenerna som spelas upp, det går nästan alltid hem. AMVs med enbart massa snabba actionscener och valfritt mainstreamband är inget jag normalt föredrar, men det finns undantag.

 

*edit* Jag såg just Mitternacht-Fixed, och precis som Linus sa är den hur bra som helst :)

 

Såhär tycker jag om AMV:

 

"The power of christ compells you!

The power of christ compells you!"

 

Hur folk överhuvudtaget kan kolla på skiten går bortom mitt förstånd.

Ta ett band med dålig musik(brukar oftast vara typ linkin park, rammstein eller kanske metallica), ta lite scener ur en anime man tycker är bra, klipp ihop utan att ens tänka på att det skall vara något sånär sammanhängande.

Kollat på ett antal AMV's, och varje gång dör en liten bit av mig inombords.

 

Vedervärdigt!

 

I sådana fall har du knappt sett något... De med de ingredienser du talar om är väl knappast dem folk höjer till skyarna om man säger så.

Ta en titt på denna tex:

http://www.animemusicvideos.org/members ... hp?v=15698

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...