Hoppa till innehåll
Anime.se

Heroes III Map


Mikachu Yukitatsu
 Share

Rekommenderade inlägg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tyckte varken 4:an eller 5:an var nå höjdare alls.

 

heroes 2 va riktigt bra.. sen blev ju allt bättre med 3:e spelet och till seriens ära har ja nu börjat lira Might and magic 7 bara för att... fast MM6 va bättre dock ><...

 

har de kommit nått tillägg till nr5 än om nån vet? ja orkar itne googla :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe trevlig karta, var länge sedan man gjorde några själv. Fast de tenderade alltid att bli överfyllda med skattkistor som råkade liggar väldigt nära min borg.

 

Heroes 2 har jag knappt kört, men 3:an har jag spelat väldigt mycket även om det var länge sen sist, cd-skivan praktiskt taget sprängdes i läsaren. Dessutom så är jag ingen beundrare av expansionerna.

Heroes 4 och 5 har jag inte fått ut något av alls, möjligtvis lite ilska eller så.

 

stål_älgen är det MM6 som har undertiteln the mandate of heaven? I sådana fall har jag spelat det en del, men det var lite svårt, o jävlar så läskigt. Jag var livrädd i varenda grotta och slott, tur att jag inte spelade när jag var ensam...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

M&M spelen har jag faktiskt aldrig lirat. Eller minns att jag spelat något av dom för länge länge sen, men det var inte så mycket tror jag inte.

 

Får ta och skaffa Dark Messiah of Might and Magic, hade det fast orkade aldrig börja lira och lät det försvinna när jag formaterade en partition.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

stål_älgen är det MM6 som har undertiteln the mandate of heaven? I sådana fall har jag spelat det en del, men det var lite svårt, o jävlar så läskigt. Jag var livrädd i varenda grotta och slott, tur att jag inte spelade när jag var ensam...

 

exakt så hette det, riktigt bra spel och hade sina äckliga grejjer i sig tex alla äckliga spindlar haha, svårt spel med tills man drar till ett ställe som heter "hall of the fire lord" buggar så man får oändligt med exp och sedan hittar alla obelisker och fixar ihop degen till träning... de vart inte så roligt efter det -.-

 

 

 

M&M spelen har jag faktiskt aldrig lirat. Eller minns att jag spelat något av dom för länge länge sen, men det var inte så mycket tror jag inte.

 

Får ta och skaffa Dark Messiah of Might and Magic, hade det fast orkade aldrig börja lira och lät det försvinna när jag formaterade en partition.

 

har bara lirat demot på de och de verkade lovande tyckte jag, har dock för sketen dator för att de ska funka (shitty grafik kort)men ja vill hemskt gärna prova det med och kanske ge HOMM5 en ny chans på samma veva

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HoMM... ah, de tiderna, de tiderna.

 

De passar dock inte i tre-de - det var som allra bäst vid tvåan. Trean var helt okej men sen var det bara utför. Fyran gav ordet plottrigt en ny defenition och femman är helt hopplös att levla hjälten normalt i.

 

Dessutom säger vampyrerna "Blah" på ett sätt som inte går att härma i HoMM2. Det måste vara det roligaste som finns!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har bara lirat demot på de och de verkade lovande tyckte jag, har dock för sketen dator för att de ska funka (shitty grafik kort)men ja vill hemskt gärna prova det med och kanske ge HOMM5 en ny chans på samma veva

 

Installerade och testade det precis, säger bara en sak; FY FAN! Alltså det är så underbart så jag vet inte vad, var totalt lyrisk efter invasionen av Necromancers i staden, det flög stenar överallt och karaktären rör sig så man känner av allting och ljudet verkligen dånade över en med EAX och realism. Det var fan så man blev alldeles pirrig. Och nej jag överdriver inte nu. :D Sen blev jag riktigt impad i när man fick testa på alla hårda killingmoves. Slå ner fienden till marken och sen dra en fet avrättning på han, ujujuj. Skrattade när jag fick adrenaline rush (man kan göra fatality moves då, lite som Mortal Kombat fast i first person såklart) och cuttade huvudet på en mercenary i slow motion. ^^

Riktigt skönt att man kan trixa och ha sig en massa med, sparka fiender nerför en kant och sen hoppa efter dom och avrätta dom på marken.

 

Högsta inställningar på allting, HDR och widescreen 1680x1050 och det spelet ser totalt underbart ut, gillar stilen mycket mer än Oblivion med.

"Warning, this setting should only be used if you got 2gb RAM and 512mb GPU memory." Plx, 1gb GPUminne här. ;>

 

Fast jag får säga att magin var lite av en besvikelse, första magin är fire arrow och det tar typ 5 stycken för att döda en fiende, 4 mana styck och man har bara 20 mana i början. :/

Så jag ska lira om nu och sätta mina skillpoints i Melee istället och bli en rogue, man får backstab sen och Stealth finns i Misc-trädet, så man kan gömma sig i skuggorna.

 

Dualwield daggers direkt när man kom till staden var maffigt det med, powerstrikes är ju så grymma med dom. Gör typ halsskärarrörelse med dom när dom är korsade, och sen är det bara att hugga snabbt så fienden går ner på marken och sen skära halsen av han. <3

 

 

HoMM... ah, de tiderna, de tiderna.

 

De passar dock inte i tre-de - det var som allra bäst vid tvåan. Trean var helt okej men sen var det bara utför. Fyran gav ordet plottrigt en ny defenition och femman är helt hopplös att levla hjälten normalt i.

 

Dessutom säger vampyrerna "Blah" på ett sätt som inte går att härma i HoMM2. Det måste vara det roligaste som finns!

 

Håller med om att jag inte gillar 3D, men 5an är trots allt riktigt trevligt ändå. Sätter man på Klassisk HOMM view och Collectors Edition cirkeln så blir det finemang. 3an är helt klart bäst i mina ögon.

Sen är det väl inte bra att saker är B, som vampyrernas "blah"? :/

Har dock inte spelat 2an knappt något alls så jag minns det inte.

 

Förstår dock inte vad du tycker är konstigt med att levla hjälten i V? Fungerar ju hur simpelt som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klassisk HOMM view
Oj detta låter intressant, förklara! ^^

 

Jao alltså man kan sätta på så man ser exakt som man gjorde i dom äldre HoMM-spelen. Då ser inte ens kartorna 3D ut när man rider omkring. ^^

 

Har för övrigt spelat Dark Messiah i sträck sen jag gick upp idag, sååååååååå bra! <3<3<3

Så länge sen jag fastnade för ett spel så mycket, förutom WoW då. Och till skillnad från den tid man satt i sträck med WoW så är det spännande och kul hela tiden i Dark Messiah, och så snyggt och grymma grejer man kan göra. Man kan ju använda sig av i princip vad som helst som är löstagbart omkring en, och att kicka orcs nerför stup är en höjdare. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, inte så mycket det att det är hopplöst att levla hjälten som att det är hopplöst att levla hjälten optimalt.

 

Så vitt jag har förstått (jag har spelat kanske totalt tio till tolv timmar HoMM5) så levlar man och levlar och sen plötsligt får man specialförmågor, om man levlat rätt, som beror på vilken hjälte man valt. Ibland får man dom och ibland får man dom inte. Oftast inte.

 

Sen var det något mer jag irriterade mig på, men jag hann bara skriva halva meningen innan jag glömde bort det, så jag ersatte den förra meningen med den här.

 

Jag visste faktiskt inte att det fanns ett "Classic HoMM-view". Får kolla upp det, om jag hittar skivan.

 

Dark Messiah, eh? Får kolla upp. Kasta saker är roligt, alla har vi väl njutit av att skjuta handfat på folk i HL2 Deathmatch?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men kör du Campaign får du en basidé om vad för väg man ska gå för att få det ena eller andra för din hero.

 

Och alltså, om du tar Basic Dark Magic, då vet du att du får abilities som är för dark magic, och tar du Basic Desctruction Magic så vet du ju att du får abilities som är för dom. Till exempel när du har Advanced Destruction Magic så kan du välja en ability som gör att dina lightningbolts stunnar fienden. Du kanske inte vet allt du får i början, men du vet ju att du får abilities som passar den väg du valt. Satsar du på att öka dina truppers skada får du abilities och annat för det, väljer du att öka din skada med magi så får du abilities för det. Allt beror ju på vad för mainskills du väljer (dom som du kan uppgradera från Basic till Advanced och Master). Alla mainskills har tre abilities du kan lära sen.

 

För övrigt är Inferno med en Demon Lord riktigt mäktigt, Gating är en underbar skill, uppgradera den till Master och du får tre underbara abilities. I dom flesta fighter kan du i princip komma undan utan att förlora några trupper alls, för du använder bara gating på dom demoner som kan använda den och summonar 50% av din arme att slåss med (som det inte spelar någon roll om dom dör, och dom desummonas när fighten är slut), och dessutom tar det bara 50% av ditt initiative, så dom som använt gating får slåss snabbt igen.

 

Gillar verkligen systemet med initiative, så man får se vems tur det är att slåss och dom trupper som är snabba men lite klenare blir grymt bra ändå. Därför blir också spells som Slow (och sedan Mass Slow när du är typ Advanced Dark Magic och väljer en ability för det) grymt bra. Och säg att det är din heros tur, och nästa tur är det en fiende's tur. Då kastar du bara en Lightning bolt på han med stun som du har från en ability och då åker han bak typ fem steg så att fem andra får slå innan han (hur många steg beror ju naturligtvis på initiative av dom som är efter han).

 

Och i Dark Messiah, vem skulle inte älska det här scenariot: *Du smyger fram till två ovetandes mercenarys. Tar tag om halsen på den ena och trycker in din dagger så att blodet flyger. Den andra märker det såklart och försöker attackera dig, men du sparkar in han i väggen med spikar där han blir fastnaglad. En tredje mercenary hör oväsendet och kommer springandes, men du tar upp en kruka på marken och kastar i huvudet på han, han ramlar omkull och du springer fram och hugger han i hjärtat medans han fortfarande ligger på marken.*

 

Underbart. <3 För att inte tala om att storyn är intressant hela tiden och man får sig ofta ett gott skratt åt dom antydningar om sex och skämt som "kvinnan" du har inuti dig säger hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...