Hoppa till innehåll
Anime.se

DIR EN GREY - THE MARROW OF A BONE


Mellow
 Share

Rekommenderade inlägg

Då har den läckt ut på nätet för ett x antal dagar sedan. I affärerna tror jag den ska komma den 7 februari, dvs om 2 dagar.

 

Av de få tillfällen jag lyssnat på skivan får jag säga att låt nummer 1, Conceived Sorrow är den jag fattat mest tycke för nu. Helt klart positiv till detta album. Märks att de satsar mer och mer internationellt i allt de gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Praktiserar på IT-café för tillfället och fick hem den imorse, så har haft lite tid att flyktigt lyssna på den medan jag gått runt och putsat datorer etc etc :'D

 

Hittils har jag tyckt den är riktigt bra, de blir bara brutalare och brutalare, vilket är lite synd i sig. Det jag gillar mest med Diru är när de blandar våldsamma och lugna partier, men det verkar vara mer låtar som bara är snabba, vilda och thrashiga rakt igenom på Moab.

 

Men men, inte deras bästa skiva någonsin, men en jävligt uppfriskande fläkt i min nuvaranda tillvaro vad gäller musik =)

 

EDIT: Som Mellow nämnde, ja, Conceived Sorrow äger :'D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Unplugged-plattan är den som går mest nu. Fruktansvärt bra. Både Conceived Sorrow och The Pledge på båda ställena. Kan ju inte bli bättre. Eller jo det kan det; Namamekashiki Ansoku, Tamerai ni Hohoemi!

 

Hela Grief-videon med text till höger.

 

Om jag ska vara ärlig så är faktiskt Withering to Death dubbelt så bra som denna skivan. Men det förklarar väl bara hur otroligt bra WtD egentligen är. Denna skiva är absolut inte dålig, men inte riktigt det jag hade hoppats då. Men några av låtarna passar ju lätt in i WtD.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...