Hoppa till innehåll
Anime.se

Lik Naruto?


CromiC
 Share

Rekommenderade inlägg

Dragonballz är inte alls likt naruto, jag har följt Naruto och har nyligen sett en del på Dragonballz för att det käns som ett "urspprung" för Anime, men jag tyckte att det fanemej va de sämsta jag sett :P

extremt förutsägbart och rent av jobbiga figurer.

 

den serie jag skulle tipsa om om du har sett Naruto (måste tillägga att den fanemej inte är slut ännu! ;) ,. ) är nog Kenshin. det är en lite snyggare och mognare serie men fortfarande ganska bra ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, animes med ninjor som använder mer eller mindre magiska "jutsus" är inte helt ovanligt.... Men dom har inte så många likheter med Naruto eftersom Naruto är shounen, och det du söker är förmodligen andra shounen animes, t.ex. redan nämda Hunter X Hunter eller Dragon Ball. Flame of Recca är en annan shounen serie som delvis handlar om ninjas. One Piece är en ganska flummig shounen, men som kan vara värd att kolla in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Herid: Har du sett hela hxh? Jag tycker definitivt inte att hxh är barnsligare än Naruto. Visst, ibland kan det intrycket infrias, men det finns mkt som är mer seriöst och lite mer avancerat i serien. Som Killuas uppväxt och vissa av deras träningssessioner samt all medverkan av Kurapica. I stort.

Förstår dig iofs...

 

HxH är bättre än Naruto, så är det bara : )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Öhhhhh? Hunter X Hunter är inte specielt mycket barnsligare än Naruto... Största skillnaden bortsett från att i HxH så är det "hunters" det handlar om medans i Naruto är ninjas, är mest att HxH inte har med lika mycket moralkakor och sånt som naruto, och de moralkakor som levereras är ju bara det vanliga standardtugget tugget, så det bidrar ju inte precis till att göra Naruto mindre barnslig.... iofs har jag inte sett animen, kan vara så att det skiljer lite där, men när det gäller mangorna så är det ganska omöjligt att säga att den ena är "barnsligare" än den andra (ffs dom är riktade till 12-14 åringar, så dom är barnsliga hur det än är).

hursomhelst, om inte HxH passar finns Flame of Recca och en hel del andra shounen grejjer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yu Yu Hakusho borde även passa in här (Levla - kicka rumpa - levla - kicka rumpa osv...)

 

Tänkte skriva en liten recension om den här, men hänvisar istället till [...]s sida, för jag är lat.

 

Akta dig för dåliga fansubbs dock.. finns en del riktigt hemska.

Anime-Supremes version är att föredra, men jag ger ingen länk för jag känner inte riktigt till dom policys som råder på detta forum än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...