Hoppa till innehåll
Anime.se

Figurköp


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag finner inga större fel på HLJ, har aldrig köpt från Toys innan heller så får se hur lång tid det tar och om deras support är bra. Men jag föredrar Toys sida mycket mer, den känns lättnavigerad och rätt snygg.

 

Dock tror jag att HLJ är snäppet billigare, fast det kanske bara är ett fåtal produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, sidan känns lite udda, kanske inte så seriös som man förväntar sig att en e-handelssida skulle se ut. Dock har jag fått ett väldigt seriöst intryck av dem så känns skönt. Alltid lite jobbigt när man bara har sidans utseende att gå på första gången man handlar. Även varit i mail-kontakt med dem för att kontrollera att en produkt reserverades åt mig och de svarade snabbt.

 

Hade varit nice om HLJ fick in Needa också. Kanske skall avvakta lite och se. Smidigast att beställa allting från ett och samma ställe.

 

[Edit]

Ni får spana in www.shuraki.jp, där de har fina bilder och 360-filmer på figurerna. Sanslöst läckra är de alltså.

 

Dessutom lade jag till Akatsuki och Haruhi till min Xecty-order nu. Får hoppas HLJ får in Needa snart. *hoppas hoppas* *känna sig löjlig*

[/Edit]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni kanske vet vad de kommer från för anime? Vill även tala om att samtliga är till salu ifall nån vill köpa.

 

galactic_666.jpg

 

Vad ska du ha för greve Mecha? :O

 

Dessa och en hög till kom till mig i ett paket från japan för nån vecka sedan.

 

Du råkar inte ha flera från Galaxexpressen 999, som den ovannämnda figuren kommer ifrån? En bild på hela högen vore nice. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här blir första gången jag köper från HLJ, men nu har beställt några snygga figurer som jag hoppas på att de kommer innan jul.

 

http://www.theanimehouse.com/fig9/kino.jpg

Kino från Kino´s Resor

 

http://www.kanpekisetto.com/tienda/images/FIGMAX001.JPG

Haruhi-sama!!!!

 

http://gcstoys.com/images/product/sabarzero_2.jpg

Snacka om cool Saber B)

 

plus så var det några till, men detta får räcka tills vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej,

 

Det uppstod visst lite komplikationer vid min order hos toys logic. Ni som handlar eller planerar att handla där bör läsa detta.

 

1, När jag lade min order så stod både Haruhi nendoroid och Matsuri som in stock. Ett par dagar så stod de helt plötsligt som pre-order igen. Du kan alltså inte lita på att det som står i lager verkligen finns. Betalar du i förskott, som jag gör, så riskerar du att betala för en produkt som inte existerar ännu. Troligen beror det på att systemet automatiskt sätter varan som "i lager" om de inte skjuter fram release-datumet. Minuspoäng! (Väljer du att avbryta din order utgår en avgift på 20% av beloppet)

 

2, Efter över en vecka stod det fortfarande "waiting payment", trots att jag betalat direkt med visa-kort och pengarna redan dragits från mitt konto. Efter att kontaktat toys-logic blir jag informerad om att hela beloppet inte är inbetalat ännu. Efter att ha räknat efter så ser jag att det stämmer. Klarar deras system inte av att dra rätt belopp när man betalar med Visakort? Nåja, jag betalade in de 28 dollar som saknades och bad dem att reservera och skicka de figurer som finns i lager till mig när Matsuri kommer in nästa vecka.

 

Läxan jag lärt mig är alltså att man inte ska lita på vad som står på Toyslogics hemsida. Detta är min tredje order och första gången som problem uppstått.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det enda som har hänt mig där är att ordern har skjutits fram. Idag skulle t ex Tomoyo och min Leukothea varit i lager men Toys skjöt fram det tills 30:e dec istället. Jag är lite besviken på Toyslogic faktist men det är inget avgörande för att jag tänker sluta handla där.

 

Om det nu råkar bli fler uppskjutningar så tänker jag med största sannolikhet bara köra på HLJ.com.

 

-_-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det enda som har hänt mig där är att ordern har skjutits fram. Idag skulle t ex Tomoyo och min Leukothea varit i lager men Toys skjöt fram det tills 30:e dec istället.

 

Där ser man, den ligger också i min order. Tre av fem figurer som jag redan köpt har de alltså aldrig haft i lager. Synd att man ska tappa förtroendet för en annars bra butik bara för att deras webb-system suger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Samma här. Här står det att min Kyou-figur är levererad, vilket har stått i snart två månader. Man får väl ta och maila dem och se vad som har hänt. Första och sista gången jag beställer därifrån. Till och med Ebay känns bättre, trots risken att få piratkopior.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...