Hoppa till innehåll
Anime.se

Figurköp


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Fick mitt paket med Rider och Tsukuyomi i torsdags och är otroligt nöjd med Rider, snyggaste Rider figuren enligt mig och den råkade bara komma upp när jag hade som minst pengar. Fick avbeställa Canaan och hon står nu tillsamans med Saber i min Detolf. :) Då jag fortfarande inte fattat hur den magiska gröna texten kommer fram får ni inte så mycket bilder. :3 Är heller ingen bra fotograf så det kanske är bäst så.

 

CYQkMmpiB.jpg

 

gkgyJWOcq.jpg

Gillade detta foto men focus ligger dock på Saber. :3

 

Och så har vi Tskuyomi:

yIFmuhhfZ.jpg

 

Hon står numera på mitt databord och håller mig sällskap. På mondag blir det att hämta ut Mio eftersom HLJ var lite segare på att skicka ut henne kom hon igår och kunde inte hämta ut henne förrens imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dead Master PVC'n såg helt otrolig ut! Blir absolut en get, får låna pengar om jag så måste. Kommer bli svindyrt det här. :S BRS anime ver, Dead Master PVC, Miku och Rin VN02 och Hitagi.... kommer säkert också dyka upp fler saker man måste skaffa sig.

 

*edit: Såg nyss Ikaros från Sora... do want. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag fick jag äntligen hem henne. Min kära Ryomo Shimei ;)

 

Billigt blev det också. 1500kr för figuren och 350kr tull. Dyrast hittills. Anyway, without further ado. Eller förresten. Jag tänker bjuda på lite extra godis. Tänkte sätta en ny standard för hur vi visa figurer här på forumet!

 

box.jpg

 

figure.jpg

 

And now for the extra service! Här och här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Riktigt fin Shimei där induce! Önskar jag hade pengarna för den där figuren, kollade in den när den släpptes men var tvungen att hålla tillbaka när jag såg priset. ;)

 

Nu så kommer jag med ett nybörjar problem som i min mening är relativt allvarligt. En del av mina PVC's börjar ändra färg. Vad jag menar är att toffsen på Jubei t.ex. börjar bli rosa och att Sabers klänning också blir mer och mer rosa. Har också som en grå fläck på min Miku world is mine ver. Tackar i förskott. Förvarar f.ö både Saber och Miku i en Detolf och har förvarat Jubei där tills i onsdags typ. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man måste damma av figurerna minst 2 gånger i veckan. Såvida man inte har de i ett skåp, då behöver man inte göra det lika ofta, då räcker det nog med 1 gång i veckan. Annars, som arcium sa, så kan det bero på onaturlig luft, solljus, fukt, rök, osv.

 

Men om du förvarar de i en Detolf, förutsatt att du dammar av de då och då och de inte får direkt solljus på sig, så låter det märkligt. Kolla på den där figursamlar-sidan om fler har samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man måste damma av figurerna minst 2 gånger i veckan. Såvida man inte har de i ett skåp, då behöver man inte göra det lika ofta, då räcker det nog med 1 gång i veckan. Annars, som arcium sa, så kan det bero på onaturlig luft, solljus, fukt, rök, osv.

 

fy fan va dåligt ;)

när dem kosta så mycke så klara inte färgen av lite sol ljus

 

men jaja jag ha alléfall allihopa inne i sovrummet som är jämt mörkt där inne så det borde inte finnas såbn stor risk för min del... hoppas jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter konstigt. Min första figur, Kureha från Max Factory, har typ inte dammats av mer än 3-4 gånger under de 2-3 åren jag haft henne, och den ser ut som ny. Ett tips är väl att undvika direkt solljus då det har en förmåga att bleka allting.

 

Och ja, Shimei-figuren är helt underbar. Större än mina övriga figurer och bra kvalité på alla sätt och vis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror inte någon av mina figurer har träffats av solljus, isåfall är det dom äldre figurerna och dom är inte missfärgade. Har ett uterum precis utanför fönstret så något direkt solljus kommer inte in och sen så har jag i princip rullgardinen nere 70% av tiden (har den uppe ibland på kvällen). Tycker också att det är väldigt märkligt och är ganska nervös, för älskar verkligen dom. ;) Det som är konstigast är att Miku blivit missfärgad runt midjan då hon står på andra hyllan (från golvet) och knappt vidrörts av något som hällst ljus. Damm har hon också undvikit. Haha går helt hysterisk här. Ska se ifall jag kan göra något, kanske har dålig luft här inne eller något. :/

 

Virrig post men är en virrig person så förlåt mig. >.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har själv sett till så att mina figurer med 100% säkerhet inte träffas av solljus.

 

Däremot kan sommaren ha lite förödande konsekvenser, främst på figurer som inte står stabilt (t.ex Mio-figuren där hon har fått en pose där hon hoppar upp i luften och endast ett ben är fäst mot basen). Färger som blekas bort har jag däremot inte märkt av alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...