Hoppa till innehåll
Anime.se

Maziwa - ett äventyrsspel


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

firstscene.jpg

 

Hellu! =)

 

Jag och en vän till mig har under sju veckor skapat ett flashspel i point&click-miljö med följande handling:

 

"Susu är en glad liten figur som trivs i den lugna tillvaron i skuggan av den stora staden. Dagarna tillbringas med att glo på Rutger Hauer-filmer och frossa i sig flingor med mjölk. Men när mjölken en dag tar slut så tvingas Susu att ge sig iväg på en livsomvandlande resa för att införskaffa mer. En resa där vägen till den åtråvärda mjölken kantas av många problem och udda karaktärer."

 

Vi håller nu på att diskutera del två och börjat klura på manuset. Därför skulle vi uppskatta om det fanns några här som kan ge feedback på spelet så vi kan göra del två ännu bättre.

Länk till spelet

 

Tacksam om ni tar er tid

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag sitter på föräldrarnas (ja, jag är och besöker familjen några dagar) minst sagt konstiga dator och får inte igång spelet. Lovar att testa det när jag är hemma igen. Ska bli intressant att se vad ni kokat ihop. =)

 

Du behöver den senaste versionen av flash

 

möjlig spoiler

 

fastnade vid ingången till staden, hittade två av mynten, men vet inte vad jag ska göra sen>.> fick även inte ner den skumma knapp saken

 

Det är meningen att koddosan inte ska försvinna. Du löser det säkert, enklare än du tror.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Edit: Jag gör om hela inlägget och skriver lite feedback...:>

 

Jag tycker det var ett riktigt roligt spel. Det var inte för svåra "gåtor" och inte för lätta heller. Men längden på spelet var lite kort, så ni skulle gärna få göra del 2 lite längre. Men i övrigt fann jag inte så mycket att klaga på, jag längtar till del 2! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Edit: Jag gör om hela inlägget och skriver lite feedback...:>

 

Jag tycker det var ett riktigt roligt spel. Det var inte för svåra "gåtor" och inte för lätta heller. Men längden på spelet var lite kort, så ni skulle gärna få göra del 2 lite längre. Men i övrigt fann jag inte så mycket att klaga på, jag längtar till del 2! :D

 

Håller med till 100%, för enkelt, det var egentligen först vid den sista nivån vi kände att vi lärde oss problemlogiken vi ville uppnå :).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag sitter på föräldrarnas (ja, jag är och besöker familjen några dagar) minst sagt konstiga dator och får inte igång spelet. Lovar att testa det när jag är hemma igen. Ska bli intressant att se vad ni kokat ihop. =)

 

Du behöver den senaste versionen av flash

 

Jo jag vet, men även efter det att jag installerat från Adobe's sida så står det att jag har gamla versionen. Vette fanken vad det är som spökar, men som sagt... kör spelet hemifrån sedan. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är fast i mjölkaffären.. Finns ju bara en sak som går att trycka på.. Och där händer inget alls. ;

 

Nu löste det sig.. :)

 

misstänker att jag är fast på samma plats, men här löser det sig inte :S

 

edit: nu löste det sig här med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Älskade atmosfären i spelet, har visserligen inget ljud på datorn för tillfället så vet inte om nån musik bidrog till den men miljöerna och grafiken och den skitiga andan var helsexigt.

 

För kort som innan sagt, och lite för enkelt ibland, men fortsätt jobba på det och gör part 2 längre :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...