Hoppa till innehåll
Anime.se

Fullmetal Alchemist


Mekurion
 Share

Rekommenderade inlägg

 

2 I andra delen av sista avsnittet (när efter texten börjar rulla och de förklarar vad har hänt senare) , 51, så hörs en låt i bakgrunden, troligen en rysk. Undrar om någon vet vad låten heter

 

3 Vilka alternativ finns det ifall jag vill köpa hela serien och även långfilmen (ska dock se den innan jag gör förhastade beslut) så att det funkar på min dator? Det spelar väl ingen roll ifall filmerna är region kodade eller inte? Och funkar det på regionsfri dvd eller vad ska man ta sig till? (misstänker att någon kommer hämvisa till en annan tråd som tar upp en liknande fråga men som sagt "inga frågor är för dumma")

 

"Brothers/Bratja" heter låten som kommer från det grymma soundtracket.

 

Allting fungerar för övrigt på en regionsfri dvd, en dator är väl i praktiskt taget regionsfri från början så. (Eller med rätt program som antagligen redan följde med datorn)

 

Här kan man enkelt köpa alla dvd:er.

 

Välkommen förresten ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 233
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

 

"Brothers/Bratja" heter låten som kommer från det grymma soundtracket.

 

Allting fungerar för övrigt på en regionsfri dvd, en dator är väl i praktiskt taget regionsfri från början så. (Eller med rätt program som antagligen redan följde med datorn)

 

Här kan man enkelt köpa alla dvd:er.

 

Välkommen förresten ;)

 

Ska genast kolla om det är denna och om det är det...får jag väl även inhandla soundtracker :) Tackar för hjälpen, kommer vara skönt att kunna njuta av FMA på ett mer lagligt sätt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Är det fortfarande värt att läsa Mangan ifall jag har sett klart Animen? Det skiljer sig åt en hel del vad jag förstod så det kanske kommer att kännas mer som ett nytt/alternativt berättelse men det är väl fortfarande värt det? I alla fall får jag hoppas att den har kommit ut på svenska eller åtminstone gör det snart

Så som jag ser det är mangan definitivt värd att läsa, speciellt om man som jag var "besviken", så att säga, av animéseriens andra hälft. På svenska har fem böcker hittills kommit ut, och en ny släpps varannan månad.

 

så att det funkar på min dator? Det spelar väl ingen roll ifall filmerna är region kodade eller inte?

Det spelar faktiskt roll. De flesta DVD-läsare, Windows-system och mjukvaruspelare är inställda på att kontrollera region. Men spelaren Media Player Classic (i CCCP) verkar hoppa över det där tramset och låta mig se vad jag betalt för. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...
1. Är det fortfarande värt att läsa Mangan ifall jag har sett klart Animen? Det skiljer sig åt en hel del vad jag förstod så det kanske kommer att kännas mer som ett nytt/alternativt berättelse men det är väl fortfarande värt det? I alla fall får jag hoppas att den har kommit ut på svenska eller åtminstone gör det snart

Så som jag ser det är mangan definitivt värd att läsa, speciellt om man som jag var "besviken", så att säga, av animéseriens andra hälft. På svenska har fem böcker hittills kommit ut, och en ny släpps varannan månad.

 

så att det funkar på min dator? Det spelar väl ingen roll ifall filmerna är region kodade eller inte?

Det spelar faktiskt roll. De flesta DVD-läsare, Windows-system och mjukvaruspelare är inställda på att kontrollera region. Men spelaren Media Player Classic (i CCCP) verkar hoppa över det där tramset och låta mig se vad jag betalt för. :)

 

Annars är det bara att köpa t.ex. DVD Region Free. http://www.dvdidle.com/dvd-region-free.htm

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler varnig!!!!

Vad var prides förmåga, eller var det att han kunde åldras. Jag blev besviken när dante var ledaren över homunculus

 

Använde din första rad till att namnge en spoiler-tag och flyttade in resten av texten under den.

/Meatrose

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...