Hoppa till innehåll
Anime.se

Antagen till japanska A!!!


Bloodysakura
 Share

Rekommenderade inlägg

Vi har 4 kurser inne på KTH Stockholm som jag eventuellt planerar att ta i framtiden vid tillfälle när jag bara betar av kurser som jag har hängande efter mig. Finns det någon här som har någon som helst erfarenhet av dessa 4 kurser?

Körde Japankunskap förra terminen (DS1381) och ska köra fortsättningsnivå I (DS1382) nu i höst med start den 28 augusti.

 

Läraren är riktigt trevlig och väldigt pedagogisk. Grundkursen var dock inte precis en grundkurs, för om man inte kan ett dyft japanska så är man rätt så körd, eftersom det är en rätt så hög studietakt.

 

Förresten, vad läser du på KTH? :O

Skulle vara kul att träffas isf ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I Lund vad jag har förstått? :)

 

Varför just Kinesiska(datateknik), låter rätt ovanligt faktist.

 

japp, och japp. Varför kinesiska... har några anledningar, dels för att jag ville resa runt i asien, (i kina inriktningen ingår en resa till kina i 6-12 månader), 2 flugor i en smäll. Och datateknik, för att det mesta med datorn intresserar mig (iofs inte bestånddelar och elektroniken bakom det hela). Informations-och kommunikationsteknik, eller elteknik, intresserade mig helt enkelt inte (dessa två var de övriga inriktningarna man kunde välja).

 

Jag tycker iofs att de andra är mer passande som kinainriktningarna iom att det är ett industririktland etc, och snabb utveckling. Datateknik passar inte riktigt in där, men så blev det för min del :P

 

Ps. om du bor i en etta och ska flytta så får du gärna slänga iväg ett mail, känner du nån som har en ledig etta eller så, så får du även då gärna slänga iväg ett mail, vill lämna mitt lilla fängelse, även kallat föräldrahem och fly till det fria landet, eller på nåt liknande sätt skulle man nog kunna uttrycka det (söker lägenhet i lund!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi har 4 kurser inne på KTH Stockholm som jag eventuellt planerar att ta i framtiden vid tillfälle när jag bara betar av kurser som jag har hängande efter mig. Finns det någon här som har någon som helst erfarenhet av dessa 4 kurser?

Körde Japankunskap förra terminen (DS1381) och ska köra fortsättningsnivå I (DS1382) nu i höst med start den 28 augusti.

 

Läraren är riktigt trevlig och väldigt pedagogisk. Grundkursen var dock inte precis en grundkurs, för om man inte kan ett dyft japanska så är man rätt så körd, eftersom det är en rätt så hög studietakt.

 

Förresten, vad läser du på KTH? :O

Skulle vara kul att träffas isf ^^

 

Pluggar inte där just nu då jag håller på med annat, men kommer fortsätta i framtiden (en relativt snar framtid troligtvis), men det jag håller på med där inne är Bioteknik. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan säkert flytta in hos timotei's mormor som för tillfället tittar på Hajime no ippo :)

 

Haha, bara för att du är avundsjuk(min mormor har bra smak inom animé).

 

Dread: Det är riktigt svårt att få tag i en lägenhet i Lund just nu och får du turen så blir det inte särkilt billigt tyvärr. Vi har fått jättemånga nya lägenheter nu på sistone men kostar svinmycket.

 

Billiga alternativ verkar inte finnas för tillfället men jag ska hålla ögonen öppna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Npgon annan som sökt i år och kommit in? Jag e helt överlycklig, tyvärr så känner jag på mig att det kommer krocka rehjält när jag börjar jobba :/ får hoppas jag kan byta över till kvällskurserna....

 

おめでっとォォ~~!

メジャーは好きなんですか

オレは、そのアニメを翻訳するよ!

 

Kul att du gillar Major, lycka till med japanska studierna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...