Hoppa till innehåll
Anime.se

Hunter x Hunter


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

RUGwXjVPM.jpg

 

[insert recension av mangan här (work in progress)]

 

Så idag den 6 oktober 2007 så återupplivade Yoshihiro Togashi sin manga Hunter x Hunter, efter lite mer än ett års uppehåll (och flera mindre uppehåll innan dess). Förhoppningsvis är nästa uppehåll inte inom en snar framtid. Mangan har sålt i ungefär 37 miljoner volymer (20st olika volymer ute) enligt wikipedia.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 3 years later...

Som ni kanske har hört så kommer Hunter x Hunter i augusti, så det senaste avbrottet kommer alltså att ha räckt lite mer än ett år.

 

Zzang säger dock att han inte vet hur serien kan fortsätta från var den lämnade oss, och det ligger väl något i det.

 

Kapitel 310.

Spoiler
Insektskungen är i högform sedan han blev helad av sina undersåtar (efter gammelgubbens bomb), men med minnesförlust. Gon (som var med Killua och Pitou för att byta gisslan -- den blinda tjejen mot Gons pappas kompis -- eller hur det nu var) fick en knäpp, blev vuxen och mäktig och dödade Pitou, men miste sin arm, så seriens protagonist kan man väl inte räkna med heller. Förutom protagonisten så ser jag ingen annan som kan slåss mot kungen. Hur ska då problemet som kungen utgör kunna röjas undan? Hans enda svaghet verkar ju vara den blinda tjejen. Kommer han att bli god för henne? Kommer han att offra sig för henne?

 

310 slutade dock med att Palm säger att "det är okej", så det kan väl vara någon utveckling jag inte räknat med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

De är så vitt jag minns identiska, bortsett från att mangan fortsätter längre än animen (Om jag minns fel får folk gärna rätta mig btw, var länge sedan jag läste "anime"-delen av hxh mangan nu). Så om du vill kan du läsa vidare i mangan direkt där animen slutar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

318 spoiler

Spoiler

Jag blev väldigt förvirrad av detta kapitlet.. dog inte Netero i striden mot antking :O

Kapitel 318.

Spoiler
Netero är död. Det där var en gammal inspelning som han gjorde för säkerhets skull. (Han var medveten om risken. Det var ju liksom därför som han hade en bomb i bröstet också.)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

Kapitel 338...

Spoiler
Kapitel 334: "Leorio... Berätta inte för Gon att det var Killua som helade honom, vad som än händer...!" "Va, varför?!" "Jag menar det! Lova mig! För Killua!"

Kapitel 338: "Killua... Tack för allt du gjort för mig." "Inga problem. [...] Och förresten, [Alluka här bredvid] är det som helade dig."

 

Vaaaa...? Varför var det då en hemlighet? :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...

Faktiskt. Jag har sett samma sorts utveckling i andra samtida Shōnen Jump-serier (dvs där de byter fokus till

en större kringliggande värld

), men det känns ändå på något sätt som att jag är nyfiken på fortsättningen. Fast så som det slutade senast, så hade också hela serien kunnat sluta: [spoiler=Kapitel 340]Gon har träffat Ging och reser runt med ett nytt gäng; Killua reser runt med sin syster Alluka och skyddar henne; Leorio pluggar väl till läkare; Kurapika har hämnats sin klan.

Den delen av berättelsen är ganska avslutad.

Undrar därför om det blir ett hopp i tiden, som vi sett i... vissa andra Shōnen Jump-serier. Hunter x Hunter del 2: Hunt Harder.

Men jag minns inte att jag hört att den ska börja om till hösten! Om det är sant, kul!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...
Men jag minns inte att jag hört att den ska börja om till hösten! Om det är sant, kul!

Det var inte sant. Men nu kanske!

 

"Beslut taget för att återuppta publiceringen från och med december!" visar ett urklipp från, antar jag, ett läckt exemplar av senaste numret Shōnen Jump. (Källa.)

 

Varför inte lite data när vi ändå håller på, om hur serien publicerats sedan 2008.

  • 10 kapitel från mars till maj 2008.
  • (19 veckor ledigt)
  • 10 kapitel från oktober till december 2008.
  • (53 veckor ledigt)
  • 20 kapitel från januari till maj 2010.
  • (60 veckor ledigt)
  • 30 kapitel från augusti 2011 till mars 2012.
  • (35 veckor ledigt)
  • 2 kapitel i december 2012.
  • (52 veckor ledigt?)
  • Start i december?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...
  • 2 months later...

De nya kapitlen som har släppts har det hittils varit hög kvalité på, bättre målat än vad det har varit tidigare också tycker jag, längtar tills nästa volym släpps så jag kan köpa den, det bästa hade ju såklart varit om man kunde prenumerera på weekly shonen jump som man kan göra i storbrittanien och USA bland annat men det lär inte hända :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Mm, HxH fortsätter med de nya kapitlen att visa sig som något av en utstickare i WSJ-floran. Seriens handling är förstås ärkeshōnen, med sin fantasyvärld full med knäppa kritter och övernaturliga skurkar och 10-åriga pojkar på äventyr, men det är också en del sofistikerade och vuxna och genomtänkta inslag i det. Det där spelet gungi, som Komugi var så bra i, var övertygande som schack-gånger-hundra; jag vill också minnas att det var något dialogfritt kapitel som kändes ganska poetiskt; teckningarna har också varit en aning expressionistiska (orelaterat de gånger de varit ofärdigt tecknade); och så alla de här halv-outtalade politisk-strategiska förehavandena i den tidigare "elektionsakten" och nu i den pågående berättelsen. Jag hänger knappt med vad som händer bakom kulisserna! Och senaste kapitlet, det hade ju några intriger med sex och överraskande brutala mord – liksom, läser jag HxH eller MPD Psycho!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Jägare kryss jägare är tillbaka!

 

och så alla de här halv-outtalade politisk-strategiska förehavandena i den tidigare "elektionsakten" och nu i den pågående berättelsen. Jag hänger knappt med vad som händer bakom kulisserna!

 

Detta stämmer även i senaste kapitlet. Fan vilken intressant serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...