Hoppa till innehåll
Anime.se

Sätta färg på en logga!


Kenshin
 Share

Rekommenderade inlägg

Precis som rubriken säger så behöver mitt bands logga lite färg.

Jag vet att det finns några riktigt duktiga tecknare här. Och om någon av er skulle få lite tid över får ni jättegärna hjälpa till :).

Loggan är ritad direkt på papper och skannad. kvaliten är inte på topp om man säger så.

Här är en länk till loggan

 

morbuschron1jg6.th.jpg

 

Vi har då några önskemål. Bokstävernas ramar vill vi ska va röda.

Gärna i en lite mörkröd färg. Insidan av bokstäverna ska fortfarande vara svarta. Även ramen som går runt hela loggan ska vara i samma röda nyans. Allting annat ska vara kolsvart. Så man kan säga att allt ska vara svart förutom ramarna på bokstäverna och den stora ramen som omringar loggan. Bakgrunden svart som sagt.

Jag ber även om ursäkt för papprets kvalité.. jag var tvungen att vika pappret så att det skulle få plats i fickan XD. Hur som helst kan man ju se dom fula linjerna. Om man kan få bort dom på något sätt så vore det grymt. Platta till pappret liksom. Jag är inte alls insatt i detta men visst kan man fixa sånt med datorn ganska enkelt? :D

Måste även tillägga att om ni har några egna ideér om vad som skulle se bra ut så är vi öppna för förslag :)!!

 

Tack på förhand // Morbus Chron

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ledsen för dubbelposten!

 

Jag fixade lite granna själv för att se hur det skulle gå.. jag är nöjd med allt förutom ramen som är runt loggan.. den blev väldigt ojämn och bara massa gegga ;O

Samma sak gäller med bokstävernas kanter.. också lite geggiga.

 

morbuschron92vq0.th.gif

 

Hur som helst.. Jag antar att det är mycket lättare att "renrita" kanterna nu. Göra dom raka och jämna.

Det ska inte vara något rött förresten, bara jämna till dom :)

 

Tack på förhand!!

 

EDIT: Hmm.. ser ut som om bokstäverna har något slags rosa mönster i sig när man klickar på bilden.. testade att spara på datorn och då såg man ingenting av "mönstret". Är det för att jag sparade bilden i gif eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...