Hoppa till innehåll
Anime.se

Blue Drop


Aoz
 Share

Rekommenderade inlägg

tKBuXRSwj.jpg

Original Titel: Blue Drop: Tenshitachi no Gikyoku

Genre: Drama, Science Fiction, Yuri

Regissör: Masahiko Ohkura

Studio: Asahi Production, BeSTACK

Längd: 13 Episoder

 

Blue Drop är baserad på en manga av Akihito Yoshitomi. Mangan utspelar sig efter ett krig mot Arume(en utomjordisk ras) som vi förlorade. Animen å andra sidan utspelar sig före kriget så det är så att säga en prelude till mangan.

 

kkMvrbcgu.jpg

Mari Wakatake

 

PWRPAizeZ.jpg

Hagino Senkōji

 

Story:

Första introduceras vi för Mari Wakatake när hon ska börja i sin nya skola Kaihō Academy. Hon har inga minnen sen fem år tillbaka då alla människor på ön hon bodde på dog över en natt, sen dess har hon bott hos sin farmor. På skolan möter vi Hagino Senkōji som till en början verkar vara en lugn och samlad person men som får ett anfall när hon rör vid Mari's hand.

 

Vi följer dem och ett par andra elever i deras skolliv samtidigt som vi får veta mer om utomjordingarna och deras planer.

 

Fler Bilder

ReqZZntzG.jpg

AlWMglxSI.jpg

OShPCqYAU.jpg

eNDTWVyie.jpg

dFvSpmrvf.jpg

gtcXhSjSW.jpg

AnBFPzcmx.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hrrm... kanske skulle skriva vad jag själv tycker om serien(i min egen tråd) också :)

 

Rymdinvasion, skolliv och yuri.. huh? var väl första tanken. Ganska underlig kombination av genrer men mycket intressant på samma gång ;)

 

Och redan från första avsnittet var jag övertygad om att det här var bra, väldigt bra. Gillar animations-stilen skarpt och 3DCG effekterna fungerar förvånansvärt bra tillsammans med den övriga animationen(tycker 3DCG har en tendens att se ganska epigt ut i vissa serier).

Dramatiken drog i gång väldigt fort, ingen "slö-start" och samtidigt kändes det inte lika stressat som t ex Clannad.

Det som har haft svårt att fungera i serien skulle väl vara humorn som ibland inte riktigt vill sig, lite dålig timing där tror jag.

 

Ska bli mycket intressant och se hur serien fortsätter nu, tror dom sista avsnitten kommer bli mycket intensiva (!)

 

Grymt sugen på att läsa mangan nu också, hoppas den översätts :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...