Hoppa till innehåll
Anime.se

xxxHolic


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

obpkeEGPW.png

 

Eftersom det tydligen inte finns någon tråd dedikerad till xxxHolic så passar jag på att göra en presentation samt ge lite info om den efter lite uppmaning av Sceleris. ;)

 

Titel: xxxHolic

Produktions år: 2006

Avsnitt: 24

Typ: Fantasy, komedi, seinen, övernaturlig

 

Innan jag skriver vad själva animen handlar om tänkte jag ge lite kort info om den. Yuko, Watanuki samt tvillingarna har alla en bakgrund ifrån Tsubasa Chronicle. Jag har själv bara sett lite av Tsubasa så jag kan tyvärr inte ge någon info om karaktärerna agerar lika i båda serierna. Samt att även en del referenser till tidigare Clamp skapelser dyker upp i serien.

 

Det här är en presentation för den första säsongen som redan finns ute. En andra säsong är redan bekräftad och det är inga mindre än Production I.G som kommer att stå för produktionen. När den andra säsongen kommer ut sägs inte än, men att hoppas på nästa år vore inte helt fel.

 

xxxHolic säsong 1

Watanuki är en person som kan se andar, spöken, väsen you name it. Av en ren händelse så dras han till ett hus där han träffar häxan Yuko. Yuko kan utföra en önskan, men du måste vara beredd på att ge något som är lika mycket värt för den. Watanuki får sin önskan uppfylld men blir samtidigt också en slags hjälpreda till Yuko.

 

Välkommen till xxxHolic med pessimistisk Watanuki, den barnslige Yuko, den tyste Domeki samt andra roliga och knäppa karaktärer.

 

Den är baserad på en manga från Clamp om någon nu inte skulle råka veta det.

 

Jag väljer även att citera Sceleris som hade intressant information att bjuda på.

FUNimation har licensierat serien i USA och ska börja släppa den på DVD med start 2008.

eaQzxPACz.jpg

Mokona är glad att se Watanuki

 

EjsotjdRh.jpg

Yuko samt tvillingarna

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FUNimation har licensierat serien i USA och ska börja släppa den på DVD med start 2008.

 

Vi verkar förresten inte ha någon dedikerad xxxHolic-tråd, så om du vill kan du ju redigera inlägget och lägga till en liten introduktion, så låter vi det vara. Du har ju redan fixat en bild. :)

 

Red.: Och det är gjort. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gillar Clamp jag med, tycker det är skön och mysig stil på deras utmärkande serier.

Gillar dem med, särskilt för anledningen du nämner, stilen, den varierar från serie till serie, år till år men endå är alla precis lika fantastiska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FUNimation har licensierat serien i USA och ska börja släppa den på DVD med start 2008.

 

Vi verkar förresten inte ha någon dedikerad xxxHolic-tråd, så om du vill kan du ju redigera inlägget och lägga till en liten introduktion, så låter vi det vara. Du har ju redan fixat en bild. :)

 

Det första låter kalas och det andra ska nog inte vara några problem att fixa.

Blev du påmind om den när du såg alla söta bilder på Mokona? Wink

 

Hehe, lite. Har skaffat Seiden RG Veda, Tokyo Babylon, Chobits samt X-TV nu senast och blev väl påmind om att jag faktist vill ha den också. Har kollat lite tidigare men inte hittat någon info men nu fick jag ju den, och bra info var det också. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sak att tilägga i faktan;

xxxHolic innehåll skulle vara (per någon artikel jag såg någonstans) en samlingsserie där de bjuder in folk att se dr andra serierna som CLAMP gjort. Dock tror jag det är en fin tanke som inte blev rätt..

..på flera avsnitt så finns det en rad saker som refererar till andra CLAMP serier, inte bara Tsubasa Chrnonicles.

 

Så att tillägga tror jag att man skulle kunna "förstå" xxxHolics interna skämt och "hänvisningar" bättre om man kanske har sett Tsubasa Chronicles, Chobits, Angelic Layer, Cardcaptor Sakura mfl

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

..på flera avsnitt så finns det en rad saker som refererar till andra CLAMP serier, inte bara Tsubasa Chrnonicles.

 

Så att tillägga tror jag att man skulle kunna "förstå" xxxHolics interna skämt och "hänvisningar" bättre om man kanske har sett Tsubasa Chronicles, Chobits, Angelic Layer, Cardcaptor Sakura mfl

 

Skrev faktist bara att karaktärerna hade en bakgrund ifrån Tsubasa men samtidigt att referenser kommer ifrån andra Clamp verk. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

..på flera avsnitt så finns det en rad saker som refererar till andra CLAMP serier, inte bara Tsubasa Chrnonicles.

 

Så att tillägga tror jag att man skulle kunna "förstå" xxxHolics interna skämt och "hänvisningar" bättre om man kanske har sett Tsubasa Chronicles, Chobits, Angelic Layer, Cardcaptor Sakura mfl

 

Skrev faktist bara att karaktärerna hade en bakgrund ifrån Tsubasa men samtidigt att referenser kommer ifrån andra Clamp verk. :P

 

mmm perhaps perhaps :P Men jag håller ändå till det att det är värt att se de andra verken alternativt läsa, innan man ser xxxHolic :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...