Hoppa till innehåll
Anime.se

Hejsan alla Anime fans, jag är ny här emd nya frågor :P


Yrat
 Share

Rekommenderade inlägg

Jo jag har blivit intresserad av Anime precis som er, jag har en hel del Transformers hemma som räknas Anime hoppas jag.Men jag har ett problem, jag har köpt fel märke nämnligen "Kenwood" och så som ajg vet så finns de få butiker som säljer sånna. Vill helst få den att bli "Regionfri" så jag kan se AU import osv, annars så måste jag göra de genom ps2:an och det suger . Så jag två frågor till er

 

1. Finns de nå slags butik som enkomt chippa dvdspelare,tv-spel osv? Tänkte om jag kunde skick in min där.

 

2. Finns de bra Animefilmer som är UK import? Själv så vill jag se Material art's film alltså kampsporter. Dragonball skulle jag vilja ha om de var UK import förstås. Men finns de några bra anime filmer som är UK import?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Finns de nå slags butik som enkomt chippa dvdspelare,tv-spel osv? Tänkte om jag kunde skick in min där.

 

Knata in på första bästa ställe som säljer DVD-spelare och fråga dem. Ju nördigare, desto troligare. Onoff skulle jag inte tro gör det, men de kan nog slussa dig vidare i alla fall.

 

2. Finns de bra Animefilmer som är UK import?

 

Dragon Ball skulle jag avråda dig ifrån. Inte för att den skulle vara kass, utan för att den blir svindyr, så lång som den är.

Jag vet faktiskt inte hur mycket som släppts på DVD i Anglosaxland. Animéscenen verkar vara lite död där sen ett tag tillbaka. Men det kan ju hända att det släpps som fasen utan att jag vet något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur pass svårtoch dyrt är de att köpa utomlands? Jag menar jag har för mig filmer från USA så kostar frakten 500 kr eller nåt sånt.

 

Om du skickar ett TUNGT paket eller skickat med lyxexpressfrakt kanske... Ett expressbud (flyg, tar 3 dagar, levereras till porten) från Japan på 10 DVD:er, varav någon är någon tung box eller så kanske skulle kosta 500 spänn. Annars är DVD:er lätta och kostar inte så mycket i frakt. Dessutom räknar butiken som du beställer ifrån ut det åt dig, så om du tycker frakten är dyr är det ju bara att skita i det.

 

Frakten är kanske inte så dyr. Men skivorna är väl det. Och man måste ju ha tillgång till ett kreditkort för att betala över Intärnät.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hallå? Nu snackar vi om ett lan till ett annat, är inte det dyrt tycker du? För jag menar det kostar 69 kr på Webhallen som är 80 mil dit jag bor. Bor nämnligen i Umeå så då kan man undra hur mycke det kostar i USA som är minst 1000 mil. Har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hallå? Nu snackar vi om ett lan till ett annat, är inte det dyrt tycker du? För jag menar det kostar 69 kr på Webhallen som är 80 mil dit jag bor. Bor nämnligen i Umeå så då kan man undra hur mycke det kostar i USA som är minst 1000 mil. Har jag fel?

 

Posten tar inte betalt via någon fast milkostnad. Det kostar 69 spänn om man så bor i samma stad, och den största biten av den kostnaden är nog postförskottsavgiften.

 

Jag upprepar: Ett paket med ungefär 10 DVD:er, expressfrakt från Japan, levererad till dörren, kostar ungefär 500 spänn. klart det inte kostar 500 spänn per skiva från USA.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2. Finns de bra Animefilmer som är UK import? Själv så vill jag se Material art's film alltså kampsporter. Dragonball skulle jag vilja ha om de var UK import förstås. Men finns de några bra anime filmer som är UK import?

 

Den Engelska anime distributionen ser tyvärr väldigt tunn ut, det enda bolaget jag känner till som släppt titlar i England är Manga Entertainment och de titlarna är väldigt få.

Tror faktiskt det släppts mer anime i Sverige än England.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2. Finns de bra Animefilmer som är UK import? Själv så vill jag se Material art's film alltså kampsporter. Dragonball skulle jag vilja ha om de var UK import förstås. Men finns de några bra anime filmer som är UK import?

 

Den Engelska anime distributionen ser tyvärr väldigt tunn ut, det enda bolaget jag känner till som släppt titlar i England är Manga Entertainment och de titlarna är väldigt få.

Tror faktiskt det släppts mer anime i Sverige än England.

 

Om Pokemon räkans anime så är väl de enda i Sverige :P, Spirited away , Cowboy Bebop är två filmer jag vet som är Svenskt alltså som har svensk text. Nu snackar jag inte om 80-tals filmer utan riktiga långfilmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...