Hoppa till innehåll
Anime.se

Pjälp!


dengo
 Share

Rekommenderade inlägg

Ett alternativ är att gå med i stockholm stads bostadskö och ligga på som bara den på bostadssnabben tillslut borde en lägenhet med hyra under 4k dyka upp. www.bostad.stockholm.se

Sen finns det någon sorts katalog med privata hyresvärdar som man kan köpa det är oftast sånna hyresvärdar som inte aktivt söker hyresgäster utan det lönar sig att jaga dem.www.bostadsguiden.com

Annars kan du börja plugga lalliga halvtidskurser på typ Stockholms Universitet och skaffa studentbostad. www.sssb.se brukar ta 60-90 dar att få ett rum i korridor om man kan leva med det.

 

Tack för tipset.

Tyvärr hatar jag stockholms bostäder. Jag stod i kö i 8 år, sen bytte de system jag fick inget brev om det men fortsatt skicka dem pengar årligen för att när jag en dag ringde och de sa: "vi nollställde dina poäng när vi bytte system"--har hatat dem sedan dess.

 

sssb eller kista gallerian har flera lediga ettor, helt korrekt, dock vill de ha studieresultat. Den dagen jag skriver mig på någon skola under tiden jag är sjukskriven så kommer Försäkringskassan säga FU och vips så har jag bostad men ingen inkomst...sort of.

 

Provat följande ställen:

 

Blocket

Sollentunahem

Sigtunahem

Vallentunahem

PMS bostadsförmedling

samt

Bostad-direkt

Familjebostäder har slagit ihop sig med stockholm bostäder.

Svenska bostäder förmedlar bara inom interna köer

 

Signalisten (Solna) är det bara å glömma. De vill ha inkomster som jag helt enkelt inte har per år.

 

Någon studenthem fungerar inte och om jag hyr i andra hand så måste jag kunna bo där minst 8 månader, det var kravet från Karolinska Sjukhus (att jag måste ha samma adress i minst 8 månader).

 

Så mer specifikt:

 

Tar rum, ettor eller whatever med högst 4k i hyra per månad.

Helst inflytt ca februari, senast april

Helst norra delen av Stockholm

(Kista, Solna, vallentuna, sollentuna, järva, mfl).

Om möjligt att kräva ogärna kallhyra och gärna med bredband.

:D

 

Borde i normala fall inte vara så krångliga eller så stora krav men.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hehe hemlagat är ju alltid gått ^^ Dock så är det inte många i mitt umgänge som vill laga hemlagat till mig :(

Dom förväntar sig väl att du ska laga maten med tanke på att det är du som är kocken. >_<

 

Ungifär ja och fan börjar bli less på det :( Måste säga nej nån gång >.<

 

Jag kommer aldrig att tröttna på laga mat åt andra. De tär himmelskt kul.

 

(förrutom när man bränner vid eller misslyckas)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag har hittat lägenhet, får veta om jag får kontraktet nästa vecka.

OM jag får det, kan jag vara fräck nog och be ALLA (depserate times demands desp....)

om hjälp mellan fe--maj (dubbelhyra sucks).

 

Just feed me ok?

tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har hittat lägenhet, får veta om jag får kontraktet nästa vecka.

OM jag får det, kan jag vara fräck nog och be ALLA (depserate times demands desp....)

om hjälp mellan fe--maj (dubbelhyra sucks).

 

Just feed me ok?

tacksam för hjälp.

 

Om det inte ordnar sig med den så har kanske jag får fram något, har en "vän" som är mäklare o shit och har rätt mkt kontakter och han kollar runt lite, om inte så slå Fahlin Förvaltning en pling, nummer på eniro, solna området, bör nog ha ngt ledigt men dom kunde inte garantera ngt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...