Hoppa till innehåll
Anime.se

Kure-nai


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

XRLglGKxf.png

En bild på Murasaki Kuhoin är det enda som behövs för att folk ska se den här serien va? Valde dock att skriva ner lite annat för den som vill ha mer kött på benen.

 

Officiell hemsida: http://www.samidareso.com/

Genre: Shounen

Avsnitt: 13

Produktion: Brains Base

Startdatum: APRIL 2008

 

En av många lightnovels som fått sig en anime adaption efter sig. Visserligen har den inte börjat sändas än, men en bekräftelse om att den kommer komma finns redan ute. I april månad är det tänkt att den här serien ska komma ut. Efter att själv fått reda på att den skulle få sig en egen serie var jag tvungen att ta tag i mangan, vilket animen är tänkt att följa efter. Jag har inte någon koll själv på hur pass mycket mangan skiljer sig från sitt orginal, men det kanske inte spelar någon större roll för oss så länge den blir bra? Vad jag nu kan tänkas mena med det låter jag vara osagt.

 

Shinkuro Kurenai, 16 år, är en slags livvakt som har svurit efter en olycka som liten att "leva ensam och bli starkare". Han plockas upp av familjen Hozuki för att träna och blir starkare samtidigt som han "bygger om" sin kropp för att kunna uppnå de mål han har.

 

Efter själv ha läst mangan så har inte jag ens kommit så långt att jag vet hela Shintaro's bakgrunds historia. Men det jag har läst har varit tillfredställande och har haft en aning mörk story att komma med. Det verkar även som Shinkuro flokas av alla möjliga kvinnor, och alla verkar mer eller mindre intresserade av honom, medans han själv är helt(?) ovetandes om de. På ytan ser det nästan ut som det skulle kunna vara en Hayate the Combat Butler Alternative. Ung-man-som-skyddar-loli. Dock verkar den här inte bli lika fullt så humor inriktad som Hayate är. Den som lever får se helt enkelt.

 

Edit: Efter att ha tittar runt lite på hemsidan upptäckte jag att det även fanns en trailer med karaktärs presentationer. Man får även höra de två huvudpersonerna prata lite med varanda. Ni hittar den på vänster sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den ser intressant ut kommer ge den ett försök precis som med dom flesta. Mycket bra skrivet men en sak bara, hemsidan säger att den ska börja sändas i april

「2008年4月放送開発」.

 

You got me... har inte lärt mig alla månader än, brukar bli att jag bara kommer ihåg februari, resten skiter jag i. :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Nu är det inte så långt kvar tills vårsäsongen startar och en hel del trailers börjar dyka upp. Kure-nai -trailer har iofs varit uppe sedan jag tog en titt på hemsidan, men det kanske kan vara skoj att se för de som har missat.

 

Den 3/4 med andra ord nu på fredag så kommer första avsnittet att sändas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första avsnittet var inte alls lik mangan som jag har läst. Dock är ju serien en adaption på böckerna som finns, så tydligen skiljer sig då mangan och böckerna en aning.

 

Gillade verkligen animationen, lite mörk och de flesta karaktärer förutom Murasaki verkar ha en liten historia att förtälja. Får se hur mycket harem det kan tänkas bli också. Murasaki lär vara en klar kanditat till att vilja få uppmärksamhet av Kurenai. Sedan finns det lite andra kanditater som mangan har visat och som man fick se i första avsnittet, men mer än så vill jag inte säga här.

 

OP musiken och animationen till den är lite konstig dock, animationen speciellt. Tycker inte alls att den passar in, speciellt inte om det kommer att fortsätta vara en mörkserie. ED låten är okej, men inget speciellt med den heller. Ett större plus dock till den låt som spelas när han letar efter Murasaki och den som spelas när han väl hittat henne, kanske är samma låt men de är i vilket fall som helst sköna båda styckena.

 

Murasaki kan inte ha det lätt hon, verkar som att hon kan komma att kanske få det svårt att anpassa sig, eller? Preview till avsnitt två

Den visar iaf på en liten Murasaski som försöker leva själv i Kurenai's lilla lägenhet.

 

Rösten till Murasaki passar bra också för den delen. Dessvärre kan jag inte säga samma sak till Kurenai, den känns väldigt ljus. Men det kanske är en vanesak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm var det bara jag eller ser inte Murasaki äldre ut i mangan ? Samt att Kurenai är mera gladare i mangan, för i animen tycker jag han ser ut som en alkolist som har en rejäl baksmälla och deppad som fan :/ sen hans röst som Blå påpekade ^^ men som också sades så började ju animen olikt mangan så han kanske för ett gladdare humör och kanske börjar gå på sina AA möten ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker det första avsnittet av den här serien var förvånansvärt bra. Rapp dialog med duktiga röstskådisar, välgjord animation med en distinkt stil, och en framtoning som inte alls lider av det urtrista harem/loli-fokus som försnacket antytt. Jag tycker dessutom att de har fångat det där barnlika beteendet och rörelsemönstret hos Kuhouin på ett löjligt bra sätt; hon är ju hundra gånger mer lik en unge än någon annan animékaraktär.

 

Får väl se vart det lider, men upplever karaktärerna som intressanta och tycker mig skönja en regi av högre klass så här långt. Jag får däremot instämma i att öppningstemat känns malplacé och sluttemat är ärligt talat rätt intetsägande. Är lyckligtvis ingen temafetischist så det gör mig inte speciellt mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äntligen har jag fått tid för lite anime och jag har passat på att se andra avsnittet som var riktigt bra. Både för karaktärerna och handlingen. Murasaki's karaktär framställs bra och jag gillar även Shinkuro som kommer bli riktigt intressant att få veta mera om. Vad kan han tänkas ha för speciella krafter?

 

Sen det jag skrev förut om att det kan tänkas vara en liten harem-serie, glöm det. Den här serien känns väldigt seriös och har inte några som helst humor bitar. Om jag jämnför den här med föra säsongens lite mystik serie Persona som också till en början var intressant men som dalade i spänning allt eftersom, för mig, så har även Kure-nai börjat riktigt bra. Får hoppas också att det kan fortsätta vara lika spännande. Musiken tycker jag fortsätter att vara bra och jag gillar preview låten speciellt, OP låten förstår jag mig fortfarande inte riktigt på varför man valt en sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Igen så har jag haft ont om tid att se på anime. Men Kure-nai tar jag mig verkligen tid för att försöka hinna se. Bra avsnitt igen. Lite mer karaktärs utveklingar på flera olika håll. Musiken är verkligen en stor faktor till seriens stämning tycker jag och den har hållt bra klass i alla tre avsnitten som har sänts så här långt. Animationerna skiftar men jag gillar stilen ändå och har mer eller mindre förälskat mig i Murasaki's karaktär som framställs riktigt bra.

 

Ingen riktigt action ännu, men det kommer kanske. Men jag blir inte heller besviken som de kan få upp en bra historia kring de karaktärer som har presenterats så här långt istället med mycket drama.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En riktigt bra serie, hoppas verkligen att den håller rakt igenom. Jag gillar också animationerna även om dem sviktar så lyckas den alltid återhämta sig. Även musiken gör att den mystik som faktiskt ligger och lurar får det att pirra lite i kroppen :).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kurenai

I början retade jag mig lite på serien hur murasaki var bortskämd men nu efter 4 avsnitt när man förstår storyn lite mer har jag fastnat helt men en del förstår jag inte bladet som kom ut ur hans armbåge, och hans "flickvän" eller vad man ska kalla de hur hon reagera när murasaki sa sitt namn när hon gick vilse i skolan och blev jagad av henne kanske jag som har missat något.

 

en bra intressant serie och gillar verkligen karaktärerna också för den delen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Kurenai ep 12

måste säga jag fastnar verkligen när jag ser hur någon kämpar för någon annan men det som gjorde mig lite överrsakad var marasaki's val att stanna iförsig man kan juh förstå men hade förväntat mig att hon följde med shinkshiro hem

 

 

Såg precis på avsnitt 12 som jag förstår det tog resan slut där?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...