Hoppa till innehåll
Anime.se

Animefilms.se ärligt talat skämtar de med mig eller?


Erikku
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag är inte den som gillar att smutskasta företag men ärligt talat börjar jag bli riktigt förbannad på animefilms.se! Jag beställde NGE, Nadia Thinpack samt Otaku no Video den 28 november och har ännu inte sett röken av dem.

 

Jag är medveten om att de inte har något lager med varor, utan att de beställer hem varan så fort orden har blivit gjord, därav den leveranstiden på 3-21 dagar.

 

Då kanske ni undrar vad det är som gjort att de tagit så lång tid? Jo deras leverantör verkar ha problem med att skicka plåt boxarna utan att de blivit intryckta någonstans. Till att börja med kan man ju fråga sig varför de säljer boxar som de inte kan leverera i ett helt skick?

 

För att gå vidare så senaste gången de fick hem varorna hade bara NGE boxen fått sig en skada medans Nadia boxen hade klarat sig, så jag bad dem skicka tillbaka NGE boxen igen. Nu två veckor senare får jag mail att de hoppas kunna skicka NGE samt Otaku no video till mig nästa vecka och att de kommer skicka Nadia boxen senare men de vet inte när…

 

WTF de hade ju fått hem den i ett skick redan, det var ju inte den som var skadad. Med andra ord har de skickat iväg den Nadia box som var ämnad till mig. Jag kanske låter lite ego nu, men jag tycker att om man är först med att beställa en produkt, så tycker jag inte att någon som beställer i efterhand skall få den om produkten är slut. Det känns som det minsta de kan göra för mig som väntat i snart 2 månader är att skicka de produkterna jag beställt…

 

Nej usch va oseriöst de känns. Tänkte höra om det är några andra som haft problem med Animefilms.se?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Cheers! Jag har promotat animefilms.se själv då jag tyckte att det kändes vettigt att sponsra svensk verksamhet som enbart fokuserar på anime istället för att beställa från webhallen eller dylikt. Saken är dock den att jag beställde och förskottsbetalade den tredje limited edition-boxen av SHnY exakt samma dag som du (28:e november) och jag har ännu inte fått den.

 

Jag beställde alla fyra Air-volymer och volym 3 och 4 av SHnY. Air kom efter ett par dagar... allihopa samtidigt, men det låg med en handskriven lapp som sade att Haruhi-boxarna inte hade kommit från deras leverantör än. Nemas problemas tänkte jag... honest mistake. En tid senare fick jag gå till postombudet igen, och då märkte jag att bara den tredje boxen var med. En ny lapp sade att "den fjärde volymen var kantstött när den kom från leverantören så den skickades tillbaka". Momentan besvikelse kom som en brev på posten (no pun intended), men jag uppskattade ju samtidigt gesten eftersom man som "samlare" helst ser att boxarna är hela och fina när man får dem.

 

Jag har dock som sagt fortfarande inte fått någon ny avi som säger att mitt paket finns hos ombudet än. Jag ska nog dra iväg ett mail och kolla vad som händer. Lite irriterande är det ju faktiskt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Cheers! Jag har promotat animefilms.se själv då jag tyckte att det kändes vettigt att sponsra svensk verksamhet som enbart fokuserar på anime istället för att beställa från webhallen eller dylikt. Saken är dock den att jag beställde och förskottsbetalade den tredje limited edition-boxen av SHnY exakt samma dag som du (28:e november) och jag har ännu inte fått den... etc

 

Synd att höra att de är fler som blivit drabbade...

 

Har precis skickat iväg mitt "klagobrev" till Animefilms, och det skall bli riktigt intressant att höra vad de kommer ge för ursäkt. >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Cheers! Jag har promotat animefilms.se själv då jag tyckte att det kändes vettigt att sponsra svensk verksamhet som enbart fokuserar på anime istället för att beställa från webhallen eller dylikt.

Tycker likadant men eftersom att Webhallens leveranstider, kundtjänst och priser (oftast) är mycket bättre så blir det svårt.

 

Försökte beställa Utena boxarna därifrån, stod att de var i lager men sedan efter ungefär en månad så kom ett mail där det stod att de inte kunde få tag på dem från leverantören och då tycker man att de borde ändra status till utgått men den står fortfarande att de är beställningsvaror. Tog dessutom flera dagar innan jag fick svar om att jag ville avbeställa en annan order och det verkade ovisst om den skulle skickas eller inte.

 

Webbhallen däremot har ett bra medlemssystem, det är lätt att avbeställa och dessutom så får man förmåner ju mer man köper. Förutom det så är de väldigt bra vad de gäller requests och i stort sett allt som fortfarande tillverkas kan de få in i lager.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, Webhallen har ett lager, det har inte Animefilms. När man beställer så tar de hem från leverantören. Jag hörde av mig till Animefilms igår och frågade hur det gick för min Haruhi-box, och idag var den hemma hos mig. De har gjort om på sidan, och jag misstänker att de i samband med det på något sätt "tappade bort" min sista rest på ordern. Nåja, hade det inte varit för den här sista volymen så hade jag varit helnöjd såhär långt.

 

Jag kommer faktiskt ge dem en chans till. Jag kommer beställa Kanon därifrån, men jag väntar tills dess att volym 2 släpps så beställer jag de två första med box samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag beställde Air Tv Vol 2 från animefilms för ett par månader sedan.

Till en början tyckte jag att leveransen var lite väl seg (då hade det gått en vecka) men sedan när jag fick reda på att animefilms inte har ett eget lager accepterade jag den "sega" leveransen.

12 dagar efter att min order hade behandlats fick jag filmen i brevlådan.

Inga skador eller andra skavanker.

 

Ditt problem kan kanske möjligen bero på maximal otur.

En gång när jag beställde ett spel (Valkyrie Profile: Lenneth) från webhallen fick jag fel vara (något pc-spel) hemskickad. Då var det bara att skicka tillbaka det och vänta på att den rätta varan skulle skickas :(.

Jag förstår hur det känns när leveransen inte går som den ska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...