Hoppa till innehåll
Anime.se

Hett tipps: Escaflowne boxen :p


rier84
 Share

Rekommenderade inlägg

Var inne på tradera och letade efter lite j-pop skivor när jag snubblade över denna: http://www.tradera.com/auction/aid_6787440

 

Tänkte bara att kanske någon av er är intresserad av en splitterny escaflowne box för detta enormt tokiga pris. Är nästan lite sur, köpte nyss hela escaflowne serien på webhallen och det gick nästan på 1500kr.

 

oh well. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rier84: Såna som du gör mig så arg så det kokar!

 

Så dom som gjort animen ska inte få betalt för allt arbete dom gjort med den menar du?

Om du gjorde en film som du slösat pengar, tid och energi på, skulle inte du vilja få utdelning för det.

Blir HK-scenen för stor så kanske det slutar komma anime i framtiden, tänker du ens.

 

Och nej, kvaliten är inte riktigt densamma, ibland(ofta) kan subben vara helt tokig samt att en del hackande och ghosting kan förekomma

 

För övrigt så är VideoGameStore snubben nu anmäld på tradera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om, man nu ändå ska köpa ngt så varför köpa budget prylar? Det förstår jag inte alls. För mig spelar det faktiskt ingen roll vad det är, om det är anime eller ngt annat. Ska det vara, ska det vara orginal.

 

Skulle aldrig anse ngn annans bootleganimebox som ngt nice etc. Visst det är bara en status fråga så, men för min egen del skulle jag ändå inte göra det. - Fast det är bara jag.

 

Bootleg är bara beigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har hört att dom har samma kvallite som originalet. och så är dom ju förståss 50% billigare också. ^^

 

På grund av att inga pengar går till de som gjort den förstås. Varför skall det vara så fasligt svårt att fatta att det inte går ihop?

 

Måste man dra slutsatsen att den övervägande mängden animétittare är en hoper efterblivna idioter?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok..

 

men ändå. orka vara laglig och inte köpa bootlegs :P Har hört att dom har samma kvallite som originalet. och så är dom ju förståss 50% billigare också. ^^

 

Det är som att köpa grisen i säcken, det _kan_ vara samma kvalite som originaldvderna, eller så kan översättningen vara som en halvdan kinesisk översättning som man sedan kört genom babelfish.

 

Zimeon: Det är inget som är unikt för animetittare skulle jag säga, det passar in på de flesta då en stor majoritet gärna sparar pengar där det går och skiter i vad för följder det får.

 

Docster: Antalet anime-DVDer som är region 0 och inte är kopior går nog att räkna på sina båda händer, så i regel kan man säga att de är bootlegs om de är region 0. Det finns dock Region 0 DVDer som inte är bootlegs, men det handlar främst om äldre filmer/serier då, som exempelvis den här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...