Hoppa till innehåll
Anime.se

Lära sig japanska på egen hand...


Silverspine
 Share

Rekommenderade inlägg

Ja.. som rubriken lyder.. hur jobbigt är det att lära sig prata japanska samt lära sig meningsbyggnad och gramatik, och dessutom lära in sig Kanji och Kana på egen hand?

 

Varför jag undrar är för att jag bor längre upp i landet där det inte finns något universitet som har japanska språkkurser. Dessutom har jag som det ser ut nu ingen möjlighet att flytta söderut. Att fara till Japan för att lära sig japanska är heller inget alternativ.

 

Går det då med hjälp av diverse litteratur samt program och internet att lära sig någorlunda hyffsad japanska?

 

Eller om det är någon här kanske som vet var man kan läsa japanska kring Luleå-området?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Hur jobbigt det är!? Om du lägger ner 10 timmar plugg i veckan, kanske du kan klara av GENKI på ett par månader, vilket skulle resultera i att du kan grunderna väldigt bra.

 

Sen efter detta är det bara attförsöka prata och lyssna så mycketsom möjligt, läsa GENKI II. Sitta och nöta kanji och glosor.

 

500 timmar senare kanske du kan börja raggapå japanska flickor, så bra japanska kan du då...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...