Hoppa till innehåll
Anime.se

Aishiteru ze Baby


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

MfdROQTAP.png

Yuzuyu och Kippei.

 

Snabbfakta

Officiell hemsida: http://www.tms-e.com/on_air/beibe/

Gerne: Drama, Vardagsförhållanden

Sändes: 2004

Avsnitt: 26

Produktion: Animax

OP: sunny side up av Yo Hitoto

ED: Nennensaisai (Every Year, Every Age) av Yo Hitoto

 

Baserad på Yoko Makis manga som kom 2002.

 

Här är den tidigare tråden om Aishiteru ze Baby.

 

"Jag älskar dig, baby" (fritt översatt) handlar om playboyen Kippei. Kippei har svårt för att ta något seriöst och glider mest runt och flörtar med tjejer. Tills han kommer hem en dag och blir tillsagd att ta hand om flickan Yuzuyu, vars mamma har försvunnit. Hur ska Kippei lyckas med det här stora ansvaret?

 

Jag tycker det här är en fruktansvärt gullig och skön serie att titta på. Den tar upp lite små saker så som barnmobbning och hur det är att ta ansvar. Kippei gör faktist ett riktigt bra jobb enligt mig på att ta saken på allvar och gör allt han kan för att trösta Yuzuyu som längtar efter sin mamma. Lätta saker som att packa en lunch eller ta Yuzuyu till dagis är riktigt trevligt att se på, om man inte söker efter massa action och blod, för då är det här så långt ifrån man kan komma.

 

Animationen är skön och inte direkt den tradionella, ljusa mjuka färger används för att få till den rätta stämmningen som presenteras med ljuv musik. Faktum var nog att jag hade lite svårt i början att se på den här serien mest på grund av animationen, men den växer verkligen på en (som mycket annan brukar göra) och jag kan inte tänka mig något annat som skulle passa bättre än vad som används. Yuzuyu presenteras även på ett riktigt bra sätt tycker jag och blir aldrig för gullig och irriterande att se på.

 

Så vill ni se på något som får fram varma känslor inombords? Ta en titt då på "Jag älskar dig, baby".

 

Kippei Katakura (Daisuke Fujita)

LFjcWTyNt.png

 

Kokoro Tokunaga (Fumina Hara)

WqngNuecW.png

 

Yuzuyu Sakashita (Miyu Tsuzurahara)

ZAaSaazAq.png

 

iNzrpYvRB.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta är en serie jag borde ta och se om någon gång.

 

Det jag gillar med serien är att den känns så mänsklig. Det är inte bara en ursäkt för att visa snygga/gulliga tjejer; alla karaktärer har en personlighet, och man går ned på djupet i deras känslor. Ett praktexempel på hur "barnserier" inte alls behöver vara ointelligenta.

 

Underligt är dock att serien inte tycks ha kommit ut på amerikansk DVD. På baksidan av mangavolymerna står det "inspired a popular anime in japan". Kanske visste inte amerikanerna vilken genre de skulle sätta den under, och sände den inte alls. En stor miss isåfall.

 

(Och ja, Blå har mycket fritid; denna serie såg jag för kanske tre år sedan. Men jag klagar då inte, nya trådar är alltid kul ^^)

 

Allt serien saknade var ett ordentligt slut.

Läs mangan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Och ja, Blå har mycket fritid; denna serie såg jag för kanske tre år sedan. Men jag klagar då inte, nya trådar är alltid kul ^^)

 

Den här serien såg jag också för länge sen, inte därför som jag skriver om den och många andra just nu. Utan det är mer för att fylla ut forumet på serier som saknar presentationer. Men jag har endel fritid ja, och jag tycker det här är ett roligt sätt att fördriva en viss del av den på.

 

Om jag ska skriva något mer om serien så har även jag mangan att läsa. Men jag har lite att göra också trotts alla dessa trådar som jag skrivit. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...