Blå Skrivet februari 13, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2008 Itou Kaiji aka nolifer. Kaijis intressen är att spela och stjäla bilemblem. Nu knackar de på hos Kaiji som inte ser allt för glad ut. "Vem tusan är det som knackar på min dörr?" "Mitt namn är Endo, Yuuji Endo." "Och vad kan jag hjälpa herr Endo med?" Det här är starten på historien om Itou Kaiji och mannen som kommer att ändra hans liv. Som ni kanske märker på bilderna är det helt klart en speciell stil som används med hårda linjer och kanter. Vilket enligt mig passar in till serien perfekt och är ett riktigt skönt avbräck mot de vanliga. Serien är byggd på de 13 första volymerna av mangaserien Tobaku Mokushiroku Kaiji skriven av Nobuyuki Fukumoto. Serien handlar helt enkelt om gambling och Itou Kaiji. Så känner ni att ni är lite trött på allt myspys och vill ha lite hårdare tag, ta en titt då på den här lite udda serien. Genre: Seinen, Undervärlden Avsnitt: 26 Produktion: Madhouse Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Urax Skrivet februari 13, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2008 Riktigt bra serie man sitter och biter på fingrarna ganska mycket. Kanske inte ska säga så mycket mer för att inte spoila men det är underbara mindgames mellan olika karaktärer i den här serien. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
riyu Skrivet februari 13, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 13, 2008 Dock väldigt utdragen. Samma person som gjorde Akagi, och det går inte att missa. Handlar också om gambling, fast enbart mahjong. Rekommenderar båda skarpt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg