Hoppa till innehåll
Anime.se

Koi Kaze


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

OIWuUkoxE.png

 

Titel: Koi Kaze, vilket om jag har förstått det hela rätt är ett uttryck för varandras romantiska kännslor.

Genre: Drama, Incest, Romantik

Studio: ACGT

Avsnitt: 13

 

Har du inte sett på Koi Kaze? Då har du något speciellt att se fram emot på gott och ont. Serien kanske kan ses som en traditionell kärleks historia mellan syskon. Men i mina ögon tar de steget längre och visar upp en mer verklighetstrogen bild av situationen som uppstår.

 

Koi Kaze är en mangaserie på 5 volymer och är skriven av Motoi Yoshida. Animen täcker dock bara de fyra första volymerna då animen började sin produktion av mangan innan den var klar. Dock så är slutet lika med mangans fjärde volym. Handlingen i serien kretsar kring ett syskon par som inte träffat varandra på många år. Koshiro och hans far bor i Tokyo och båda jobbar heltid med olika jobb ska få en ny inneboende, nämligen dottern i familjen, den femton åriga Nanoka. Nanoka och Koshiro har inte träffat varandra på flera år och känner därför inte igen varandra när de träffas på ett nöjesfält. Väl där så börjar de prata med varandra och det hela slutar med att de har en trevlig stund tillsammans. De är tvugna att avsluta dejten då Nanoka ska bli upphämtad av sin far. När de träffar på fadern upptäcker de snabbt att de är syskon.

 

Jag har nog nämnt det tidigare men jag nämner det igen här. Den här serien tar verkligen fram ens kännslor på både gott och ont och har man inte några som helst tankar om den efter man har sett den så tycker jag att man har missat något.

 

Vilka är då personerna i serien? Här har du en liten lista på de viktigaste.

 

Saeki Koshiro

Röstskådespelare: Miyake Kenta

OzlzPACiw.png

En 27 årig man som jobbar med arrangerade giftemål. Har svårt för att visa sina kännslor för andra. Har precis gjort slut med sin dåvarande flickvän och befinner sig i ett känslomässigt stadium.

 

Kohinata Nanoka

Röstskådespelare: Nakamura Yuuki

wPBPOZGZB.png

Den blott 15-åriga flickan som flyttat till Tokyo för att studera. Även Nanoka kommer precis ut ur ett förhållande. Motsats till sin bror är hon öppen med sina kännslor och retas också emellanåt av sina kompisar för att ha ett broderskomplex.

 

Just de här två personerna räcker det nog att skriva nå större om även om fadern också spelar en liten roll samt Koshiro's ex-flickvänn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En av mina absoluta favoritserier, om jag skulle bli tvungen att välja en serie som favorit så skulle det nog tom bli Koi Kaze. Jag har svårt att säga varför, den är väldigt långt ifrån vad det vanliga animetittaren vill se men på samma gång så är den verkligen unik.

 

Kan man uppskatta någonting annorlunda och anser sig vara hyfsat fördomsfri så rekommenderar jag den här verkligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Koi Kaze är grym! Den tar ett känsligt ämne, något som verkligen är tabu, och behandlar det på ett väldigt bra sätt. Serien driver inte med detta tabu, utan gestaltar de involverade karaktärernas kluvna känslor på ett moget sätt.

 

Helst skulle jag se att alla som ger sig på serien ser första avsnittet utan att ha en aning om vad den handlar om. Efter detta avsnitt kan man ju välja om man vill se vidare eller ej. Så... mitt tips är att inte döma ut Koi Kaze utan att först ha givit den en chans.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som Meatrose skrev, en riktigt bra anime om ett känsligt ämne.

Skaparen har lyckats att göra något så fult och äckligt som incest mellan syskon till något vackert och stämningsfullt.

En anime jag faktiskt ofta tar upp i diskussioner med mina vänner om incest (vi diskuterar det faktiskt rätt ofta, varför!?).

 

Nästan så jag blir kär i bror.. Nästan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...