Hoppa till innehåll
Anime.se

Gonzo + crunchyroll = sant


induce
 Share

Rekommenderade inlägg

Ja, jag vet. På forumet gillar vi inte länkning och annat till olicenserat material. Jag råkar dock vara medveten om att detta inte helt och hållet överensstämmer med allas personliga uppfattningar om hur det bör vara, men sakta i backarna. Jag föreslår inte en förändringar av forumets reglar. Oh nej. Jag har däremot glada nyheter!

 

Jag vet inte hur många av er forumiter som använder er av crunchyroll? Har på senare tid börjat använda den då jag inte alltid orkar ladda hem min anime och ibland nöjer mig med den kvalité som streaming kan erbjuda. Stopp, säger ni nu. Inga länkar till sådant, ajabaja. Nåja, men om jag säger att ni kan kolla på anime där producenterna kommit överens om att distribuera materialet även på internet? Ja, du hörde rätt! Gonzo har tydligen märkt hur stor sidan har blivit och därför kontaktat skaparen bakom den, shinji. Vad de kommit fram till är att helt enkelt visa två av Gonzos nya serier samtidigt som de sänds i Japan, detta med undertexter på sidan. Är inte detta ett steg i rätt riktning så säg!

 

Jag har inte läst in mig på alla detaljer än och jag vet inte hur allvarligt det är men jag vet att de på sidan är hårda med att ta bort sådant som licenserats av amerikanska bolag och jag har fått uppfattningen att de även tar bort material där upphovsmannen ber om detta. En sund inställning med andra ord. Sidan är inte suuuuperfräsch om ni frågar mig men den fungerar riktigt bra.

 

Låter det intressant? Ni kan läsa mer om det här i senaste posten. Serierna vet jag heller inte mycket om. Ni som är mer insatta kanske kan fylla på med mer information.

 

 

Posters

7a0050e0e7fb90_full.jpg

 

6e7e083b87dba0_full.jpg

 

Edit: Det verkar som om det finns en nyhet om det på ANN. YouTube och BOST kommer också vara med när tåget går. Läs här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, vad skall man säga.. det går inte annat än att hålla med, Blassreiter verkar intressant. Blev intresserad redan av att titta på postern, då den påminde om Darker than BLACK utseendemässigt. Jag har letat efter liknande, men dock utan resultat en tid nu. Men jag kommer antagligen inte se den på crunchyroll, eftersom jag föredrar att se med kvalitén i behåll.

 

Jaha, då var det dags för mitt "nyhets-maraton" för den gånga vecka jag vart i Egypten. :)

Jag märkte att det blev en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Så nu har man tittat på första avsnittet både The Tower of Druaga -the Aegis of Uruk- och Blassreiter.

 

Var verkligen förvånad på villken nivå humorn i Druaga låg på, min nivå var det iaf och jag kan knappt vänta på att se nästa avsnitt. Hade förväntat mig en måttligt underhållande Gonzo-klysha men det var den verkligen inte närmre Excel Saga faktiskt. Får dock vänta och se hur nästa avsnitt utspelar sig eftersom att humorn i just det första avsnittet var lite speciell, hur får du se själv.

 

Blassreiter var väl sådär men den hade sina stunder och mot slutet av avsnittet så blev det verkligen intressant. Ska se hur det utvecklar sig innan jag dömmer den mer. CGIn i serien var iaf ganska välgjord och övergången från den till 2D var väldigt naturlig så vad det gäller animationerna så har jag inget att klaga på allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha, då har man sett avsnitt #1 av de båda.

 

Börjar med The Tower of Druaga - the Aegis of Uruk. Det är som Negi säger, den lockade till skrattfest även då jag förväntade mig något "allvarligare", fast det återstår att se om humorn hålls uppe eller om den riktiga handlingen börjar som vi fick en glimt av i slutet. Jag kan säga att jag blev positivt överraskad även om det inte var vad jag hade i tanke.

 

Blassreiter hade jag förväntat mig mycket mer av, men det verkar som om jag satte ribban för högt. CG animationen förstörde hela serien för mig, även om en del karaktärer var intressanta så var ju det till intet. Det var även svårt att utskilja en större handling mer än att de jagade de så kallade "Demoniacs". Det blir till att vänta till nästa avsnitt och se hur den utvecklas, men i det nuvarande läget ser jag inte den minsta strimma ljus om att fortsätta. Jag medger att egentligen är handlingen helt åt mig. Den innehåller action, övernaturligheter etc, men jag stör mig allt för mycket på animationen och andra detaljer i serien. Jag får återkomma efter nästa avsnitt och se, huruvida den blev bättre eller sjönk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Andra avsnittet av The Tower of Druaga - the Aegis of Uruk avklarat. Som jag misstänkte så var humorn inte kvar mer än små fraktioner här och där. Och det här avsnittet blev som jag trode att det första skulle ha blivit = fantasy klysha. Kommer nog ge serien en till chans för att se hur den storyn som glimtade förbi i detta avsnitt kommer att utvecklas. Håller dock inte andan för att det kommer att gå mot det bättre, tråkigt nog.

 

Blassreiter kommer jag nog se imorgon om avsnittet finns uppe då. Håller dock inte andan där heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...