Hoppa till innehåll
Anime.se

Cardcaptor Sakura..


Manga kid of Sweden
 Share

Rekommenderade inlägg

..är en mycket bra anime enligt mig.

Trodde det skulle vara en riktigt "töntig" anime, men jag hade fel.

Handling:

 

Huvudpersonen Sakura är nere i familjens källare och hittar en bok hon aldrig tidigare sett. Hon tar ut boken och hittar ett kort i den.

Hon läser: Windy.

I samma sekund flyger massa kort ut ur boken och en gul figur kommer ur den...

 

Jag lägger in lite screenshots också ^^

 

sakura-1.jpg

sakura-2.jpg

sakura-3.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beroende på vad man kallar för våld så anser jag att det finns en hel del våld i CCS av det som jag har sett. Dock är allting åubermjukt och gulligt...

 

Annars så känns CCS som något som man har sett förrut, inte i det sammanhanget, men allting känns bekant på något sätt...

vilket är mycket synd.

 

Bortser man ifrån detta och ser på den med helt nya ögon är serien underbar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Jo visst är den det men med tanke på att jag var 12 år då...

 

men jag gillar den fortfarande ;)

fast jag har inte sett den på ett bra tag nu...2år....har ingen lust att köpa den, jag har ju redan sett den.

 

Hmm...det är nog nåt att rekomendera för....nybörjare och Yngre

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Korfångaren Sakura...låter ju som!

ja,ja man får väl vara nöjd om någon kanal skulle visa den men jag tror inte att dom gör det.

 

Tänk, denna serie som är så bra...hela dens rykte kommer ju att ruineras, alla småbarn som kommer leka Kortfångaren Sakura...tragiskt. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då Plus Licens har rättigheterna till Kortfångerskan Sakura så är det helt möjligt för vilken svensk TV-kanal som helst att köpa rättigheterna att visa.

Är det inte Card Captors du tänker på? Den sönderklippta, fula och allmänt slaktade amerikaniserade versionen av Card Captor Sakura.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hrm. Egentligen.

 

Jag tycker Card Captor Sakura är skit. Man vet hela serien, om man har sett runt 2 avsnitt. Nog för att jag gillade den förut- inte för att jag förstår varför dock.

 

Och, dessutom. Att visa den i Sverige vore ett klart misstag. Precis som Sailor Moon (även om den inte är någon skit-serie, dock inte så bra heller).

För då tänker alla stora, stygga pojkar/flickor som tycker att anime är lamt "XD! FY FAN!" och sedan blir det inte tillräckligt mycket tittare- så att det hela läggs ner tillslut.

 

Nä. Visa något i stil med Hellsing, liknande, amsay. Så kan ingen säga att det är en 'barnserie'.

 

OCH, tjafsa inte med mig för att jag sa detta. D:!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo jag har också sett 1-2 avsnitt av den och jag vet att man inte kan döma en anime på bara så lite information men av det jag såg så tyckte jag den var ganska dålig tyvärr

 

Ajo. Man kan inte döma efter så lite. Men, jag har sett hela serien. Så jag vet att den är skit. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...