Hoppa till innehåll
Anime.se

EM 2008


Meatrose
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag insåg precis att det inte finns någon tråd för årets viktigaste icke **** *****-relaterade händelse och tänkte att jag skulle skapa en. Jag kan inte vara den enda som följer EM helt enkelt.

 

Då bollen ändå ligger hos mig så tänkte jag passa på att säga att Holland verkligen har lyckats överraska mig på ett positivt sätt. Visst, de hörde definitivt till mina favoriter inför EM-premiären, men jag är ändå positivt överraskad. De ser ohyggligt starka ut, och om vi kommer tvåa i grupp D så får vi onekligen problem i kvarten. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vi lär bli tvåa... vi står nog inte mycket chans mot spanjorerna ikväll tyvärr misstänker jag. tror på 2-2 eller 3-2 till spanien även om jag hejar på Sverige. Nu kom jag å tänka på att Sveriges bästa fotbollsspelare, Zlatan och Henke båda är uppväxta och födda i skåne! Sug på den svennar ;)

 

För att bli helt seriös igen, så det blir nog en jämn match i kväll. Men Zlatan kommer nog inte köra hela matchen, vilket är dåligt för Sverige. (Även om Zlatan måste vara den mest överskattade spelaren, visst han är grymt bra men han är inte ett helt lag, fotboll är en lagsport!). Det är faktiskt rätt svårt att säga hur bra Sverige var, för Grekerna var sorgligt "dåliga" (dåliga är ett dåligt ordval) eller ja icke-offensiva känns det som, sen har jag svårt att säga hur Sverige form såg ut, för hörde hela matchen på radio (mitt huvudkändes som en berg- och dalbana, fan fotbolls ska man se på inte lyssna på.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo, Grekland körde hårt på sin taktik men Sverige lyckades sjukt bra med att häva deras spel. Det tråkiga var ju att det ledde till en extremt tråkig match ur åskådarens perspektiv. Spelet kommer se helt annorlunda ut idag mot Spanien som definitivt inte kommer spela "grekiskt".

 

Jag tror inte heller att Zlatan kommer spela hela matchen, men jag tror inte heller att han kommer få sitta på bänken. Vi kan definitivt slå Spanien. Faktum är att Sverige ofta gynnas av att möta ett lag som Spanien snarare än ett lag som Grekland. Naturligtvis finns det undantag, och eftersom Spanien är ett klart farligare lag än Grekland så är jag naturligtvis mer orolig inför dagens match.

 

Tack vare våra tre poäng så har vi råd med en förlust. Visst vore det grymt skönt att ta poäng mot Spanien och i bästa fall vinna, men Rysslands backlinje kommer INTE hålla mot Zlatan och Henke med förhoppningsvis snabba instick från Ljungberg och Larsson från kanterna. Ryssarna tenderar att försöka ställa anfallarna offside men saknar rutin. Det bäddar för frilägen. ^^

 

(Sedan att Ljungberg är den spelare som är bäst i världen på att bränna frilägen är ju ett annat problem, men hey...)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter gårdagens match Holland - Frankrike.....om Holland fortsätter att spela så som dom gör, skulle det kunna leda riktigt långt faktiskt. Jag skall iaf bänka mig till alla deras resterande matchen : D

 

Hur mycket jag än hoppas på Sverige tror jag ändå att vi inte vinner ikväll (kanske är det bara för att vi möter just Spanien, vad vet jag?) Men det återstår ju och se vad som händer!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sån satans skräpmatch. Ryssarna spelar helt okej, men det som gör att det går som det går är faktumet att Sverige spelar sjukt dålig fotboll just nu, och framförallt i den här matchen.

 

Nåja, det hade inte varit någon idé att gå vidare till kvarten där ett sjukt mycket bättre Holland väntar. Aja, VM om två år. Byt ut Lagerbäck! o/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...