Hoppa till innehåll
Anime.se

Ace attorney: Apollo Justice (HINKVIS MED SPOILERS!!)


Klibbnisse
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag blev också förvånad när jag hörde att Phoenix skulle vara huvudpersonen i femman. De fick det att framstå i slutet av AJ som att "Apollos era har börjat", så jag förväntade mig snarare att Phoenix skulle återvända som advokat och antar rollen som mentor till Apollo (som, i mitt tycke, borde ha varit fallet från början).

 

Inte för att jag egentligen hade räknat med att Shu Takumi skulle leda projektet, men lite av min entusiasm inför spelet dog precis. Däremot kommer jag med all säkerhet fortfarande att köpa det, för Takumi eller ej är detta en chans för Capcom att rentvå seriens namn. Jag håller båda tummarna att det inte blir samma projektledare och/eller manusförfattare som höll i Apollo Justice.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...

Gissa vem som är med i femman!

Alltså, Ace Attorney 4: Apollo Justice utspelade sig ju flera år efter Ace Attorney 3: Phoenix Wright T&T, så när jag hörde att Ace Attorney 5 skulle ha Phoenix som huvudperson igen så trodde jag att den skulle utspela sig innan AA4, men det verkar vara en uppföljare trots allt! Bra det, för jag gillar i regel inte uppföljare som utspelar sig innan sina föregångare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...