Hoppa till innehåll
Anime.se

Execution


Erikku
 Share

Rekommenderade inlägg

Jaha. Jag sköt killen och nu får jag inte börja om. Det stod "Your actions will have consequences". Fick inga virusvarningar men nog blir man paranoid. Vad kommer hända nu när jag förlorat, vad blir "konsekvenserna"?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, spelet i sin helhet är väll inte helt genialiskt, det är snarare ”idén” jag finner genialisk.

 

Spoiler

Jag känner en avsaknad av spel som ger en tankeställare av det man ”åstadkommit”. De är väldigt få spel där man blir påmind om dem man kallblodigt har mördat. Det enda spel jag kan komma på i skrivande stund som har något sådant är Metal Gear Solid 3.

 

Om vi exempelvis tar FPS så går de flesta ut på att ta dig från en punkt till en annan och slakta allt i din väg. Jag håller naturligtvis med om att i ett syfte att underhålla är sådana spel helt underbara, men jag känner ändå att sådana spel saknar ”själ”. Portal är ett av få spel där jag verkligen har upplevt en viss ångest efter att ha eliminera de stackars ”turrentsarna”, då de innan de slocknar meddelar att de inte klandrar än.

 

För att gå vidare till hur man skulle kunna använda spelets idé på ett bättre sätt. Om vi tar ett FPS som exempel så tänk er att spelet startar på ett liknande sett som Execution en text i stil med "Your actions will have consequences". Man bryr sig inte så mycket mer om de utan kör igenom spelet och skjuter allt som rör sig i vanlig ordning. När man väl klarat spelet och tänkt köra om så märker man att alla de man dödat fortfarande är döda. Det spelar ingen roll om man ominstallerar spelet utan de förblir döda. Kanske de som överlevt massakern nu istället sitter sörjande intill sina forna kamrater.

Visst skulle det kännas lite dumt att man inte skulle kunna köra om, men spelet skulle i sig vara ett stycke konst och det skulle definitivt ge en häftig upplevelse och en rejäl tankeställare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...