Hoppa till innehåll
Anime.se

Tokyo Style In Gothenburg


Rich
 Share

Rekommenderade inlägg

Först och främst, skulle denna tråd ligga fel så är det självklart välkommet av en moderator att flytta på den, men förhoppningsvis har jag placerat denna tråd i den mest lämpliga avdelningen.

 

Jo, tänkte bara tipsa er om en grej som jag tror en del av er kommer att uppskatta. Det är nämligen så att under Göteborgskalaset (som givetvis äger rum i Göteborg), så kommer det äga rum ett "projekt" under namnet "Tokyo Style In Gothenburg". Under den 11-13 augusti kommer det att vara.

 

På hemsidan beskriver det här på följande sätt:

 

"Vad är Tokyo Style in Gothenburg?

 

Under tre intensiva dagar i augusti tar vi Tokyo till Göteborg. Urbanism & underground är temat och genom kollaborationer, utställningar, scenfram-trädande, filmvisningar, workshops, föreläsningar m.m. kommer Göteborg och dess medborgare få ta del av Tokyos unika samtidskultur och kreativitets-lusta.

 

I samarbete med Tokyo Style in Stockholm hoppas vi skapa en plattform i Göteborg där människor från två skilda kulturer kan mötas, utbyta erfarenheter och ta lärdom av varandra. Målet är att stimulera och inspirera det lokala kulturlivet, upprätta långsiktiga samarbeten och öppna för nya affärsmöjligheter."

 

Själv ska jag givetvis dit, och det kommer ju vara gratis. Hoppas ni får glädje av detta. :) Ni hittar mer info på deras hemsida:

 

http://www.tsig.se/

 

Ha det!

 

MVH

Rickard

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dit ska jag. Jag såg en massa flygbland ang. TSIG när jag gick från skivhugget (^_~).

 

TSIG har med Japansk kultur att göra så det finns ingen anledning att på flytta tråden.

 

Göteborg och dess medborgare få ta del av Tokyos unika samtidskultur och kreativitets-lusta
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men jaha.. här höll man på att beställa hotell och dylikt i stockholm för att åka upp dit till tokyostyle, men så är det tokyostyle även 500 meter från hemmet... vad ska jag ta mig till? ^^

 

tror ni att det kan matcha det i stockholm? ska jag skippa den låånga resan dit och tillbaka och stanna här i göteborg?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...