Hoppa till innehåll
Anime.se

Tips!: Ge mig tips om vilket gymnasium program


Slajmost
 Share

Rekommenderade inlägg

Hejsan alla, de är som så att jag går nu i nian men kan inte bestämma vilken linje jag ska gå på. Nu undrar jag ifall Anime.se medlemarna kunde hjälpa mig å hitta en.

 

De jag vill ha in linjen: Internationält språk val(Kinesiska, Ryska m.m), IT (Säkerhet, Programmering, Dator arkitektur och Mattematik A, B och C.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag läste japanska på gymnasiet som vanligt ämne. Vet inte hur det är nu, men då var det en fråga om intresse och tillgång till lärare. Zimeon var lärare, 80% hade valt japanska som "slapp-ämne", de flesta andra tappade intresset efter ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag läste japanska på gymnasiet som vanligt ämne. Vet inte hur det är nu, men då var det en fråga om intresse och tillgång till lärare. Zimeon var lärare, 80% hade valt japanska som "slapp-ämne", de flesta andra tappade intresset efter ett tag.

Var detta gymnasium möjligtvis Röllingby? Min brorsa gick nämnligen en japanskakurs med Zimeon på den skolan, och även han rapporterade att de flesta verkade omotiverade (själv fick han MVG). Kan det vara ett sammanträffande...?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Antagligen är väl Teknikprogrammet det som passar bäst på en skola där man kan välja något av de där språken som moderna språk. I alla fall om du vill läsa riktigt mycket IT. Annars är det väl Natur matematik och data där du får läsa programering A, B och C oftast sen brukar man kunna välja till saker som CISCO och CAD-teknik vilket annars ingår i teknik programmet. Egentligen är det väl hugget som stucket, du måsta bara bestämma hur mycket du vill läsa av matematik och naturämnen kontra teknikämnen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...