Hoppa till innehåll
Anime.se

Spore


soleher
 Share

Rekommenderade inlägg

Idag har jag testat spore. Jag satt och spelade mellan kl 12 och 22. Grymt spel alltså!

 

Har du testat det? Om du har det, vad tyckte du om det?

 

Japp, har inte spelat så fasligt mycket än men än så länge så tycker jag det är helskönt! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har oxå startat på spore. Kör på det svåraste o jag har kört fast på ett Cp uppdrag!

Jag skall få en planet att bli bebolig, T0 planet till T3 planet.

Har fått den stabilt på T3 men den vägrar bli högre, va sjutton skall jag göra?!?!? :|

 

den ska ju inte bli högre, eller behöver inte bli högre, du har ju gjort uppdraget, eller det är vad du har skrivit att du har gjort...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mitt intryck av spelet var: en variant av Black and White korsat med Sims.

För att vara ett såpass "enkelt" spel, så kändes det bara tog tid om man ville göra något "kul" och den tiden var genom inte att spela spelet utan att hantera styrningen!

 

Jag har spelat många spel genom åren och jag har aldrig förstått mig det roliga i att kunna vinkla kamera-vinkel i 100001 sätt på också 10001 sätt (håll in musen, gör så hääär många knapptryckningar and so on).

 

Men första fasen av spelet var lite charmigt, att vara plankton mer eller mindre och simma runt.

 

Skulle jag betygsätta spore, får den en etta på användarvänlighet men en relativt stark 7 på sin påhittlighet, det finns trots allt en hel del att göra...

Hade den haft bättre "manualer" (inte tutorials) så kanske det varit något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det som jag tycker om mest med Spore är hur oerhört mångsidigt det är! Första steget är ju en vanlig typisk äta eller ätas värld, väldigt likt ett flashspel jag en gång såg. När man väl kommer upp på land är det ganska likt med den lilla skillnaden att man fick fler kommandon, man kunde bli olika bra på saker etc, etc. Steget därpå ändrades allting till ett strategimoment och till sist något av ett gudläge.

 

Detta förvånade mig ganska rejält, att man kunde knöka in så många spelmoment i ett spel!

 

Sitter förövrigt fast på Stam-delen, dessutom är den urtråkig!

 

Jag är intresserad av spelet men tänkte vänta tills Wii-versionen kommer. Datorn är ett arbetsredskap för mig, medan Wii är avkoppling. :)

 

Med tanke på spelmomenten tror jag att en dator passar bäst till Spore...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har oxå startat på spore. Kör på det svåraste o jag har kört fast på ett Cp uppdrag!

Jag skall få en planet att bli bebolig, T0 planet till T3 planet.

Har fått den stabilt på T3 men den vägrar bli högre, va sjutton skall jag göra?!?!? :|

 

den ska ju inte bli högre, eller behöver inte bli högre, du har ju gjort uppdraget, eller det är vad du har skrivit att du har gjort...

 

Jag hitta felet, jag hade fått utt ett stabilt ekosystem, men saknade en växtätande art. Det var allt, sen bygga en fabrik så klart.

Så det var 2 små detaljer som tog ett tag att upptäcka :P

 

Mit första intryck var ju "va sjukt kul detta är!!!!!!!!!!!!"

Skapandet av sina djur o allting.

Den roligaste delen för mig var ju landsdjurs tiden, att "utveckla" djuren.

Där tyckte jag den var lite fattig man flyttade en, högst 2 ggr, men blev alldeles för fort smart tycker jag och hamnade i stamfasen.

Man fick inte mycket DNA poäng heller att kunna göra allt, jag menar, de sista sakerna kosta ju 250 DNA poäng vilket är svindyrt, man kunde typ ha ett par ben och en mun på 250. Så de skulle arbetat så att det blev längre, och att man, som i cellfasen, mötte större o större djur i i "landsfasen" då.

Däremot har dom ju arbetat sjukt mycket på rymden, shit det tar ju aldrig slut! allianser hit o dit, attacker här o där, hinner knappt med det e så mkt grejer att göra :P

Dock är landsfasen fram till rymdfasen ganska fattig på grejer att göra faktiskt

Landfasen kunde dom lagt ner mycket mer arbete på.

Stamfasen var la ok, dock civilisationen var fattig, lite mer grejer, större städer, mer än en sorts bil/båt/flyg så man kunde variera hade jag gillat så att man fick hålla sig på samma fas mycket längre.

Även på det svåraste går det bara på någon timma eller två att erövra alla civilisationer, när man kommit på hur man skulle göra XD

rymdfasen börjar däremot bli mer utav en utmaning :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med tanke på spelmomenten tror jag att en dator passar bäst till Spore...

 

Ja, det verkar så, men jag skulle bara bli stressad och få ångest om jag försökte spela vid datorn. Problemet med att jobba hemifrån. :( Förhoppningsvis klurar de ut något smidigt sätt att jobba med handkontrollen utan att det blir för knepigt att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

japp, sen måste man ringa och bevisa för EA att man inte är en pirat -____-

 

Fast är ändå bättre än från början, för då skulle det "ringa hem" och kolla så det var äkte en gång i månaden, annars så är man en pirat...

 

 

http://www.teamteabag.com/2008/09/08/th ... s-own-drm/

 

http://arstechnica.com/news.ars/post/20 ... d-drm.html <---- riktigt intressant artikel

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså landsdelen var ju roligast.

Men jag kör på svåraste de e riktigt kul, fast grymt svårt, i rymdåldern.

Ligger i krig, har stor handel o försöker skaffa resursheratt slå ut ett lag. blir konstant attackerad överallt.

Däremot suger det att ens stads försvar e helt värdelösa....

 

Men det finns ju massvis att göra, etablera ekosystem på planeter, kolonisera, allainser, krig, handel, massivs med uppdrag. Dock är de flesta uppdragen rätt simultana, o dom som e fiender med mig e rätt tjockstarka jämfört med mig...

Ganska obalanserat faktiskt.

Men det finns en hel del att göra i rymdfasen faktiskt.

 

Och orka att dom lägger massvis med skit på piratkopieringen. Dom har ju själva gjort att man kan spela utan skiva :sleep: om jag vill kan jag ju springa runt till hela grannskapet o installera från min skiva så kan alla köra utan...

 

Fast Spore blir ju väldigt likt Sims, efter ett tag (ganska kort dock) blir det att man gör samma saker helatiden.

Sims var ju vakna då o då, gå till jobbet, kom hem, käka sov. Hande man inte rutinen så mådde dom ju piss.

Gör man inte samma grejer så händer ingenting, lite mer variation på alla delar hade inte skadat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har kört det någon dag, och jag tycker det e väldigt tråkigt i både stamfasen och civilisationsfasen. det e så lite man kan göra, händer inte så mycket. jag tråkade mest bara igenom dom. nu är jag i rymdfasen och hittils är det ganska kul faktiskt. men jag tycker inte det är ett så höjdarspel, jag hade förväntat mig mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag spelade Spore i några timmar och blev ganska besviken. Känns som om skaparen har försökt att köra in typ 4-5 spel i ett. Vilket gör allting väldigt tråkigt tycker jag. För man hinner inte bli riktigt bra förrän man måste börja på en ny fas och lära sig den delen. Sedan har jag kommit till den delen som är som en väldigt simpel version av strategi-spel.

 

Egentligen så tycker jag Spore är ett helt okej spel. Bara det att det absolut inte är något för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...