Hoppa till innehåll
Anime.se

Chaos;Head


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

kaoshuvud.png

 

Startdatum: 14/10 - 2008

Avsnitt: 12

Genre: Mystik, romantik, sci-fi, skräck

Öppningslåt: "F.D.D." av Kanako Ito

Avslutningslåt: "Super Special" by Seira Kagami

Hemsida: Chaos;Head

 

Jag vet inte så mycket om den här serien förutom det lilla jag läst, vilket fångade mitt intresse rätt snabbt. Takumi som går i högstadiet har inte mycket intresse för det verkliga livet. Datorn verkar vara hans bästa vänn. En dag när han sitter och chattar så blir han kontaktad av en okänd person som ger honom en url till en bild. På bilden finns det tydliga tecken till att ett mord kommer att ske. Nästa dag slår bilden och sanningen till för Takumi.

En trailer finns här för att beskådas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelet var rätt underhållande med en fin blandning av mysterier, skräck och nördskämt, Takumi var även en rätt bra tolkning av en ganska extrem otaku (bra mycket mer trolig än tex Genshikens).

 

Själv är jag dock inte direkt positiv till en anime konvertering av Chaos Head, jag tycker spelet räcker gott och väl och sen är väl chansen extremt stor att man kommer få förneka animens existens i framtiden...

 

Nåja jag kan ju glädja mig åt att få höra lite mer av Yukari Aoyama allafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Själv är jag dock inte direkt positiv till en anime konvertering av Chaos Head, jag tycker spelet räcker gott och väl och sen är väl chansen extremt stor att man kommer få förneka animens existens i framtiden.../quote]

Sen är det inte så att alla har språkkunskapen att spela spelet. Du borde väl vara glad för att fler får ta del av historien ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv är jag dock inte direkt positiv till en anime konvertering av Chaos Head, jag tycker spelet räcker gott och väl och sen är väl chansen extremt stor att man kommer få förneka animens existens i framtiden...

Sen är det inte så att alla har språkkunskapen att spela spelet. Du borde väl vara glad för att fler får ta del av historien ;)

Precis, själv kommer jag nog förneka spelets existens såvida det inte kommer någon form utav översättning utav den. Första avsnittet var riktigt bra och mystiskt, man blev verkligen sugen på att se mer. Takumis personlighet var verkligen klockren, snacka om en no-life otaku. Satans 3D tjejer som inte förstår sig på han :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis, själv kommer jag nog förneka spelets existens såvida det inte kommer någon form utav översättning utav den.

Det finns en översättning som är i beta testning nu, från rapporterna jag har läst innehåller den dock relativt många buggar så det är inget jag rekommenderar att testa än (även om det verkar ha blivit bättre).

 

http://www.tsukuru.info/tlwiki/index.ph ... Chaos;Head

 

Men ja första avsnittet började helt okej, lite nya scener och en hel del bort plockat men dom måste ju tänka längden också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan ju skriva det jag har skrivit på tusen andra ställen.

Tyckte första avsnittet var rätt intetsägande om jag ska vara helt ärlig. Wow, en supernörd och massa vackra flickor omkring honom som han tror ska göra något mot honom.

Eh.

 

Nä.

 

Men, avsnittet hade riktigt bra delar också. T.ex. när huvudpersonen satt framför datorn och fick meddelandet.

 

Musiken är förövrigt seriens starkaste kort för tillfället enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

CH2
Avsnitt två var ju fantastiskt! Visste inte riktigt vad jag skulle tro när saker och ting hände. "Var det verklighet eller bara en av Takumis illusioner nu som hände?" Så gick mina tankegångar i stort sett under hela avsnittet. Grymt bra.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...