Hoppa till innehåll
Anime.se

Clannad: After Story


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

Avsnitt 18
Jag grät mer mot slutet av detta avsnitt än i slutet av avsnitt 16. Allt var bara så himla vackert. Finns väl inget mer att säga än just det: "Vackert" :')

Trodde jag var ensam om detta

Känns väldigt knäppt när man tänker efter att en karaktär som varit med hela serien igenom dör har mindre emotionell inverkan på en än en liten tjej som bara varit med två avsnitt. Tycker att avsnitt 18 var väldigt trevligt då man fick insikt som verkligen visade att han hade blivit inte bara som sin farsa utan värre. Hela avsnittet var ju också väldigt fint uppbyggt och det var nog det samt att man äntligen fick lite mer kött på benen om hur Tomoya's familijesituation såg ut som gjorde det så fulländat.

 

Undrar vad de ska göra med de resterande avsnitten dock, känns som att de har fått med allt jag förväntade mig att de skulle. Ska bli riktigt intressant att se. Hoppas de går ett varv med historien och att man i sista avsnittet får se Ushio stå på slutet utav skol-kullen. Eller bara att se henne växa upp skulle vara intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Avsnitt 18
Jag grät mer mot slutet av detta avsnitt än i slutet av avsnitt 16. Allt var bara så himla vackert. Finns väl inget mer att säga än just det: "Vackert" :')

Trodde jag var ensam om detta

Känns väldigt knäppt när man tänker efter att en karaktär som varit med hela serien igenom dör har mindre emotionell inverkan på en än en liten tjej som bara varit med två avsnitt. Tycker att avsnitt 18 var väldigt trevligt då man fick insikt som verkligen visade att han hade blivit inte bara som sin farsa utan värre. Hela avsnittet var ju också väldigt fint uppbyggt och det var nog det samt att man äntligen fick lite mer kött på benen om hur Tomoya's familijesituation såg ut som gjorde det så fulländat.

 

Undrar vad de ska göra med de resterande avsnitten dock, känns som att de har fått med allt jag förväntade mig att de skulle. Ska bli riktigt intressant att se. Hoppas de går ett varv med historien och att man i sista avsnittet får se Ushio stå på slutet utav skol-kullen. Eller bara att se henne växa upp skulle vara intressant.

Svar+lite om framtida avsnitt

Ja det känns knäppt, men samtidigt var det ju hela grejen med att Nagisa just är död och att Tomoya, efter att i fem år flytt verkligheten, lyckas finna sig själv och hans och Nagisas lycka, dvs Ushio. Det sista han sa i avsnitt 16 var just det "Jag önskar jag aldrig hade träffat Nagisa" och "jag önskar att allt som detta gav mig aldrig hade hänt". Key lyckas alltid få en att leva sig in i storyn och ta del av både sorgen och lyckan som karaktärerna upplever. Detta har enligt mig alltid varit deras styrka och det som fått mig att älska deras verk.

 

Framtida avsnitt, minispoiler

Angående framtida avsnitt så har jag hört om att Fuko kommer dyka upp, samt att Kyou kommer ha en viss del i Tomoyas och Ushios liv eftersom hon är dagisfröken (chans att hon och Tomoya blir ihop!!!), så det finns en del kvar. Dessutom har jag hört att den riktiga snyft-scenen ännu inte dykt upp i Clannad(!)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 18
Jag grät mer mot slutet av detta avsnitt än i slutet av avsnitt 16. Allt var bara så himla vackert. Finns väl inget mer att säga än just det: "Vackert" :')

Trodde jag var ensam om detta

Känns väldigt knäppt när man tänker efter att en karaktär som varit med hela serien igenom dör har mindre emotionell inverkan på en än en liten tjej som bara varit med två avsnitt. Tycker att avsnitt 18 var väldigt trevligt då man fick insikt som verkligen visade att han hade blivit inte bara som sin farsa utan värre. Hela avsnittet var ju också väldigt fint uppbyggt och det var nog det samt att man äntligen fick lite mer kött på benen om hur Tomoya's familijesituation såg ut som gjorde det så fulländat.

 

Undrar vad de ska göra med de resterande avsnitten dock, känns som att de har fått med allt jag förväntade mig att de skulle. Ska bli riktigt intressant att se. Hoppas de går ett varv med historien och att man i sista avsnittet får se Ushio stå på slutet utav skol-kullen. Eller bara att se henne växa upp skulle vara intressant.

Svar+lite om framtida avsnitt

Ja det känns knäppt, men samtidigt var det ju hela grejen med att Nagisa just är död och att Tomoya, efter att i fem år flytt verkligheten, lyckas finna sig själv och hans och Nagisas lycka, dvs Ushio. Det sista han sa i avsnitt 16 var just det "Jag önskar jag aldrig hade träffat Nagisa" och "jag önskar att allt som detta gav mig aldrig hade hänt". Key lyckas alltid få en att leva sig in i storyn och ta del av både sorgen och lyckan som karaktärerna upplever. Detta har enligt mig alltid varit deras styrka och det som fått mig att älska deras verk.

 

Framtida avsnitt, minispoiler

Angående framtida avsnitt så har jag hört om att Fuko kommer dyka upp, samt att Kyou kommer ha en viss del i Tomoyas och Ushios liv eftersom hon är dagisfröken (chans att hon och Tomoya blir ihop!!!), så det finns en del kvar. Dessutom har jag hört att den riktiga snyft-scenen ännu inte dykt upp i Clannad(!)

Svar

För mig så kom Tomoyas förfall ganska oväntat, att han skulle nästan helt ignorera Ushio trots att det faktiskt var Nagisas sista önskan att föda henne (typ). För mig så blev det ett sorts klimax när han till sist vaknade upp och insåg att det var ok att inte klandra sig själv för vad som hände med Nagisa och tillslut tillåter sig själv att släppa på känslorna. Nu har jag varken sett eller spelat mycket från Key men med tanke på hur mycket Clannad-serien berört mig så ska det bli ändring på det, mycket snart.

 

Svar på minispoiler

Just ja, hoppas att de lyckas baka tillbaka bi-karaktärerna i storyn igen det där som du nämner låter ju fantastiskt, hoppas verkligen på ett lyckligt slut men den där sista meningen bådar ju verkligen inte gott. Hoppas att de inte får för sig att låta Ushio ärva Nagisas dåliga tillstånd och cirkeln sluter sig på det sättet :/ Att Fuko dyker upp ser jag verkligen som en möjlighet att lätta upp stämmningen lite men samtidigt så känns det som att hon också kan bli offer för att göra den där "riktiga snyft-scenen".
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Svar
För mig så kom Tomoyas förfall ganska oväntat, att han skulle nästan helt ignorera Ushio trots att det faktiskt var Nagisas sista önskan att föda henne (typ). För mig så blev det ett sorts klimax när han till sist vaknade upp och insåg att det var ok att inte klandra sig själv för vad som hände med Nagisa och tillslut tillåter sig själv att släppa på känslorna. Nu har jag varken sett eller spelat mycket från Key men med tanke på hur mycket Clannad-serien berört mig så ska det bli ändring på det, mycket snart.

 

Svar på minispoiler

Just ja, hoppas att de lyckas baka tillbaka bi-karaktärerna i storyn igen det där som du nämner låter ju fantastiskt, hoppas verkligen på ett lyckligt slut men den där sista meningen bådar ju verkligen inte gott. Hoppas att de inte får för sig att låta Ushio ärva Nagisas dåliga tillstånd och cirkeln sluter sig på det sättet :/ Att Fuko dyker upp ser jag verkligen som en möjlighet att lätta upp stämmningen lite men samtidigt så känns det som att hon också kan bli offer för att göra den där "riktiga snyft-scenen".

forts.

Jo såklart smärtade det lite att se Tomoya falla så långt. Men det är just som du säger, att han till slut inser vad som hänt med han och att han inte ska fly från verkligheten och alla minnen han hade med Nagisa. Det vackraste momentet är just när han håller på att berätta för Ushio om Nagisa och hans tårar börjar rinna.

Det är just sånt Key är så himla bra på. I 30 sekunder känner man att man är just Tomoya och alla känslor han känner just då uppenbarar sig i ens egna sinne. Att du varken sett Air eller Kanon är verkligen synd! Clannad slår dessa två enligt mig, men båda två är lugnt på samma plan som Clannad, speciellt Air.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

forts.

Jo såklart smärtade det lite att se Tomoya falla så långt. Men det är just som du säger, att han till slut inser vad som hänt med han och att han inte ska fly från verkligheten och alla minnen han hade med Nagisa. Det vackraste momentet är just när han håller på att berätta för Ushio om Nagisa och hans tårar börjar rinna.

Det är just sånt Key är så himla bra på. I 30 sekunder känner man att man är just Tomoya och alla känslor han känner just då uppenbarar sig i ens egna sinne. Att du varken sett Air eller Kanon är verkligen synd! Clannad slår dessa två enligt mig, men båda två är lugnt på samma plan som Clannad, speciellt Air.

 

mer

Håller helt klart med, den där scenen du nämner var verkligen fin och för första gången kändes det verkligen som att de var far och dotter.

 

Att jag inte sett Air eller Kanon rotar sig i att jag ville äga båda de där serierna eftersom att jag hade hört så mycket bra om dem. Det gick dock i stöpet när ADV förlorade licnesen till Funimation så jag funderar på andra sätt att få ta del utav dem båda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Suck! Det blir allt svårare att hålla sig borta från serien, speciellt med tanke på avsnitt 18s mottagande på nätet. Rekord!

 

VPhmWssGR.png

 

Det högsta betyg jag någonsin sett (innan detta) var för Code Geass: Lelouch of the Rebellion - Stage 22 som landade på 75% 10/10-röster. Det rörde sig visserligen om en serie med flera trätande sidor och en fanbase med en helvetisk massa "shippers" som medför att det inte "går" att hänföra någon svindlande stor majoritet, men det här är med råge det högsta betyg jag någonsin sett.

 

Med tanke på vilken scen som var med (ja, jag råkade se lite för mycket i tråden för det artonde avsnittet) antar jag att det blir svårt för något av de resterande avsnitten att toppa detta, men man ska aldrig säga aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Suck! Det blir allt svårare att hålla sig borta från serien, speciellt med tanke på avsnitt 18s mottagande på nätet. Rekord!

 

http://www.pici.se/pictures/VPhmWssGR.png

 

...

Ja, utan tvekan det bästa avsnittet hittills. Jag har nu ställts inför ett dilemma. Toradora! eller Clannad AS? Jag tänker då på "bästa nykomling" i AAA. Clannad AS har nämligen återtagit den platsen efter avsnitt 18.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

AS 19
FUUKO!!!! Har hela tiden känt på mig att tjejen som kramar om Uschio i OP videon varit Fuuko och har hela tiden hoppats på att hon skulle få komma tillbaka. Lite tråkigt var det dock att de gick så fort med återföreningen där och lika med Tomoyas pappa. Kunde lagt nästan ett avsnitt vardera på de båda. Men det kanske kommer mer från båda, hoppas jag. Avsnittet var annars mycket bra och det kändes när Tomoya och hans far fixa ihop det på något sätt. Ska vi även få svar på de ljusa skenen snart eller får vi vänta tills sista avsnittet. Åhhh just nu är Clannad AS den ända serien jag följer veckovis, resten ligger just nu på hög bara.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

AS 19
FUUKO!!!! Har hela tiden känt på mig att tjejen som kramar om Uschio i OP videon varit Fuuko och har hela tiden hoppats på att hon skulle få komma tillbaka. Lite tråkigt var det dock att de gick så fort med återföreningen där och lika med Tomoyas pappa. Kunde lagt nästan ett avsnitt vardera på de båda. Men det kanske kommer mer från båda, hoppas jag. Avsnittet var annars mycket bra och det kändes när Tomoya och hans far fixa ihop det på något sätt. Ska vi även få svar på de ljusa skenen snart eller får vi vänta tills sista avsnittet. Åhhh just nu är Clannad AS den ända serien jag följer veckovis, resten ligger just nu på hög bara.

AS 19

KYOU!!!!!!

Jag vet inte om ni märkte det, men när Ushio beskrev sin dagisfröken för Tomoya så sa hon "Hon har långt hår, är mycket vacker och är jättesnäll". Orrin nämnde något om en potentiell relation mellan Tomoya och Kyou mot slutet av berättelsen <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

AS 19

KYOU!!!!!!

Jag vet inte om ni märkte det, men när Ushio beskrev sin dagisfröken för Tomoya så sa hon "Hon har långt hår, är mycket vacker och är jättesnäll". Orrin nämnde något om en potentiell relation mellan Tomoya och Kyou mot slutet av berättelsen <3

 

AS 19

JKlart man förstod att det var Kyou som Ushio pratade om plus att det inte är svårt att förstå om man har sett OP videon. ;) Men om du tänkte på en annan sak så har Tomoya fortfarande på sig sin vigselring trotts att de gått fem år. Jag har svårt att se Tomoya skaffa sig en ny fru i den här serien. Men vem vet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

AS 19

KYOU!!!!!!

Jag vet inte om ni märkte det, men när Ushio beskrev sin dagisfröken för Tomoya så sa hon "Hon har långt hår, är mycket vacker och är jättesnäll". Orrin nämnde något om en potentiell relation mellan Tomoya och Kyou mot slutet av berättelsen <3

 

AS 19

JKlart man förstod att det var Kyou som Ushio pratade om plus att det inte är svårt att förstå om man har sett OP videon. ;) Men om du tänkte på en annan sak så har Tomoya fortfarande på sig sin vigselring trotts att de gått fem år. Jag har svårt att se Tomoya skaffa sig en ny fru i den här serien. Men vem vet.

 

AS19

Det där kopplade inte jag att det skulle vara Kyou faktiskt men om det är så är det ju bara possitivt. Jag tyckte t.om att Tomoya skulle välja Kyou ist för Nagisa redan i första säsongen då det först fanns lite anspeglingar på det tyckte jag (jag har inte spelat spelet så vet inte om det är en möjlig väg där).

Hur som hälst så håller jag med om att det är lite svårt o se Tomoya skaffa en ny tjej redan nu men är det Kyou så står jag bakom det fullt ut. Hon har varit med helt för lite i AS ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

AS19
Det där kopplade inte jag att det skulle vara Kyou faktiskt men om det är så är det ju bara possitivt. Jag tyckte t.om att Tomoya skulle välja Kyou ist för Nagisa redan i första säsongen då det först fanns lite anspeglingar på det tyckte jag (jag har inte spelat spelet så vet inte om det är en möjlig väg där).

Hur som hälst så håller jag med om att det är lite svårt o se Tomoya skaffa en ny tjej redan nu men är det Kyou så står jag bakom det fullt ut. Hon har varit med helt för lite i AS ^^

ja,

Jag hoppades faktiskt på att Clannad bara hade blivit en säsong och att Tomoya hade då valt Kyou istället. Kyous rutt är lugnt min favorit i spelet mest pga det vackra slutet <3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tänkte bara meddela att det senaste numret av Megami som släpptes nyligen bekräftade att avsnitt 22 är "det sista". Det 23:e tycks vara något "annat", kanske ungefär som förra säsongen där det 23:e avsnittet var något av en bonus. Det är dock en specifik sak som skiljer sättet på vilket det här bonusavsnittet förhåller sig till handlingen från "motsvarande avsnitt" i säsong 1. Avsnittets titel hintar om det och därför låter jag bli att posta den här.

 

Om det kommer tillkomma något DVD-unikt material den här gången har jag däremot ingen aning om. Har någon hört något om detta? Personligen skulle jag ju gärna se en Fujibayashi-OVA, men eftersom Kyous rutt knappt ens kunde inledas i animen (av förklarliga orsaker) skulle det inte räcka med bara ett avsnitt. Jag antar att det skulle vara att hoppas på för mycket, och jag ser hellre att de helt låter bli den rutten än att de misshandlar den genom att rusa igenom händelserna.

 

Btw, hur många tror att sista avsnittet kommer följas av ett Little Busters-announcement? =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

AS 20

Ytterligare ett bra och känslofyllt avsnitt. Och det här avsnitt bekräftar bara mer på det jag tror om att Tomoya inte kommer skaffa sig en ny kärlek. Saknaden efter Nagisa är stor till synes och han verkar ha svårt att hålla tillbaka tårarna. Vacker med insert låt av Dango Daikazoku och vid båda tillfällena så hade Tomoya Nagisa på tankarna.

 

Fuuko gör sitt för att få serien på lite gladare toner och lyckas bra med det tycker jag. Men den sista scenen var lite oroväckande. Har Ushio ärvt sin mors konstiga sjukdom eller handlar det bara om en vanlig feber? Hoppas på det senare då jag tycker Tomoya har fått lidigt tillräckligt. Ganbatte Tomoya och Ushio!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

AS 20
Ytterligare ett bra och känslofyllt avsnitt. Och det här avsnitt bekräftar bara mer på det jag tror om att Tomoya inte kommer skaffa sig en ny kärlek. Saknaden efter Nagisa är stor till synes och han verkar ha svårt att hålla tillbaka tårarna. Vacker med insert låt av Dango Daikazoku och vid båda tillfällena så hade Tomoya Nagisa på tankarna.

 

Fuuko gör sitt för att få serien på lite gladare toner och lyckas bra med det tycker jag. Men den sista scenen var lite oroväckande. Har Ushio ärvt sin mors konstiga sjukdom eller handlar det bara om en vanlig feber? Hoppas på det senare då jag tycker Tomoya har fått lidigt tillräckligt. Ganbatte Tomoya och Ushio!!

 

AS 20

Jo det var ett bra avsnitt det här med och fuko lättade faktiskt upp stämmningen en hel del när hon var och lekte med Ushio. Även om den senare delen i AS haft en rätt sorglig stämmning överlag tycker jag.

 

Jag hoppas dock inte Ushio har ärvt Nagisas sjukdom det hade varit lite synd då serien börjat peka på gladare dagar. Vore synd att avsluta det med att hon blir allvarligt sjuk eller att något händer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

AS 21

Men så hade hon samma mystiska sjukdom som Nagisa. :( Avsnittet annars var rätt jobbigt att följa. Inte att det var dåligt dvs utan för att det var jobbigt att se Usiho i det tillståndet samt Tomoya som helt hjälplös bara kan vara vid sin dotters sida. Avslutet på avsnittet vart inte mycket bättre och jag hoppas för guds skull att det slutar lyckligt tillslut. Hur mycket lidande ska Tomoya behöva genom lida?

 

From avsnittet där Nagisa födde har AS varit en riktigt sorlig serie att följa. Visst har den haft några ljusa ögonblick men överlag så har det varit många tårar. Hoppas just därför att KyoAni slutar plåga mig och ger mig åtminstone ett gott slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

AS 21
Men så hade hon samma mystiska sjukdom som Nagisa. :( Avsnittet annars var rätt jobbigt att följa. Inte att det var dåligt dvs utan för att det var jobbigt att se Usiho i det tillståndet samt Tomoya som helt hjälplös bara kan vara vid sin dotters sida. Avslutet på avsnittet vart inte mycket bättre och jag hoppas för guds skull att det slutar lyckligt tillslut. Hur mycket lidande ska Tomoya behöva genom lida?

 

From avsnittet där Nagisa födde har AS varit en riktigt sorlig serie att följa. Visst har den haft några ljusa ögonblick men överlag så har det varit många tårar. Hoppas just därför att KyoAni slutar plåga mig och ger mig åtminstone ett gott slut.

 

AS 21

Jag håller med om att avsnittet var nästan jobbigt att se. Tomoya har ju på sätt o vis förlorat allt 2 ggr nu och det känns som att han kan gå tillbaka till o leva som ett spöke som han gjorde i de 5 åren han inte tog hand om Ushio. Jag tycker verkligen Tomoya har fått lida tillräckligt nu nästan så man börjar tro att de ska tänker avsluta serien på sorgligast möjliga sätt.

Det var i princip omöjligt att inte få en klump i halsen när Ushio dog i Tomoyas armar ute i snön och man såg hur förtvivlad han blev när Ushio tappade gräppet.

Jag börjar bli skeptisk till ett lyckligt slut men jag håller tummarna för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Allt jag kan säga är...

 

Bör bara klickas på om man har sett till och med avsnitt 43

Se för *peep*s skull till att se sista avsnittet nästa vecka. Kyoto Animation har åtagit sig den enorma svårigheten i att adaptera vad majoriteten av spelarna benämner som Clannads "True End" till anime(!). De som har spelat spelet har alltid vetat precis hur svårt det skulle vara att få till det på ett bra sätt, men jag tror att de faktiskt kommer lyckas göra det så bra det teoretiskt sett går att göra det - vilket innefattar vissa ändringar. Problemet är att det är sjukt svårt att i en anime-adaption få till ett slut på en visual novel som kräver "ett visst något" från 14 separata tidslinjer, då animen till (sträng) skillnad från källmaterialet är en kontinuerlig story. Ingen av deras andra adaptioner har varit tillnärmelsevis lika krävande på så sätt, och visst kan de misslyckas, men med tanke på att de vid ett par olika tillfällen har lagt grunden för något som är på väg att inträffa kan jag inte göra annat än att hålla hoppet vid liv.

 

Att KyoAni redan när projektet inleddes hade tagit beslut om hur de skulle göra slutet råder det inga som helst tvivel om. Med tanke på hur det går till finns det ingen chans i helvetet att en studio som så uppenbart gränslöst älskar källmaterialet skulle ge sig på en adaption utan att i förväg ha kommit på en, i deras ögon, bra lösning på problemet. Om man sedan kommer tycka likadant är dock en helt annan fråga. Faktumet att de har tillräckligt bra självförtroende för att ge sig på det här slutet gör att de redan där plockar poäng i min bok, men helhetsuppfattningen om hela projektet (och då menar jag samtliga 44 avsnitt) hänger onekligen på nästa avsnitt.

 

Jag säger visserligen detta utan att ha sett avsnitt 21, men det spelar i sammanhanget ingen roll om jag ska vara ärlig. I vetskapen om vad källmaterialet har att säga räckte episod-titlarna för att man skulle veta vilket slut animen skulle få. Samtalet bland de "erfarna VN-spelarna" har under de senaste veckorna inte handlat om vilket slut serien ska få, utan på vilket sätt KyoAni ska lyckas gestalta det.

 

Jag ber alla som följer serien att ha ett visst faktum i bakhuvudet. Det är en adaption av en Visual Novel. Spelaren "är" Tomoya, och spelarens minnen är därför Tomoyas minnen. Beroende på hur de tacklar slutet kan det ha en förhållandevis stor betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Meatrose

Jaha så du menar alltså att hela after story är med i spelet?

Jag tog mig faktiskt i kragen och spelade igenom Clannad men jag har bara spelat igenom Kyous rutt än så länge för det var den jag var mäst sugen på att se slutet på, och den slutar ju bra mkt tidigare. Jag visste inte att Nagisas slut sträckte sig en så lång tid efter.

Var kanske en miss från min sida men jag tog för givet att alla rutterna sträckte sig innom samma tidsramar vilket skulle betyda att After Story är påhittat för animen.

Men då ser jag givetvis fram emot ett acceptabelt slut nästa vecka :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler 21

Jag får ta och hålla med Blå och Pthia, detta avsnitt var riktigt, RIKTIGT jobbigt att följa. Att bara sitta och se Ushio sakta och säkert komma till den punkten att hon dör rakt i Tomoyas armar förstörde mig lika mycket som slutet på Planetarian. Jag satt i tårar och bevittnade det hela ;_;

Key är riktiga mästare (på gott och ont) att verkligen lyckas krossa en totalt i sina berättelser.

Och som Meatrose säger, så verkar Kyoto Animation bestämt sig för detta slut redan innan de påbörjade Clannad-projektet. Kudos till Kyoto Animation, och jag hoppas verkligen att de får till sista avsnittet om en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

AS 21

Det gick aldrig riktigt upp för mig att Ushio dog där i slutet. Men efter att ha sett om på avsnittet var det fan ännu jobbigare. Jag tänkte först att hon bara tappade medvetandet eller liknande för att hon var så svag. Aldrig i mitt liv trodde jag att två huvudpersoner som har så stor påverkan skulle kunna dö i en serie som denna. Nu mår jag nästan dåligt...

 

Men jag hade även den där hemska tanken att hon kanske dog också första gången som jag såg på avsnittet så helt överaskad är jag väl kanske inte.

 

Så nästa avsnitt är sista för den här handlingen då. Ska bli spännande att se om Tomoya kan komma tillbaka från detta. Undrar hur han ska kunna finna lycka igen efter det här och det ända som jag ser det som är att ett mirakel ska hända av något slag. Vilket verkar högst troligt med tanke på den andra världen vi fått följa samt att det handlar om ett Key spel där mirakel verkar vara vardagsmat. ;) Ser fram emot nästa vecka helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

21
Men... NEEEEJ! *snyft* Måste vara det jobbigaste anime-avsnittet jag någonsin sett. Varför gör de såhär mot mig? Hoppas de kan förklara sig i sista avsnittet (23 kommer vara ett bonusavsnitt har jag fattat det som).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...