Hoppa till innehåll
Anime.se

Clannad: After Story


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

Jaha, då såg jag också En annan värld: Kyous kapitel.

 

Skulle inte rekommendera det åt andra än riktiga Kyou-fans. Ett avsnitt räcker helt enkelt inte till för att göra det till en trovärdig historia (eller, ja, så trovärdig som en Key-historia kan bli ;)). Förutom att man inte får någon ordentlig etablering (inga händelser från de andra verken räknas ju, så vi har ingen annan bild av hur mycket de har hängt med varandra än det som visas i några mycket korta sekvenser -- och vad fick Tomoya att sluta skolka och strunta i skolan?), så tycker jag det känns lite "fel". Jag vill liksom tänka att Nagisa hade något mer att "erbjuda" Tomoya än vad Kyou hade... (Och det har inget att göra med vem min "favorit" är. Min enda favorit är historieberättande!) Den första blir ett stöd för livet, den andra är som mest en gymnasieförälskelse som inte egentligen kan hjälpa honom.

 

Så därför känns det mest som en önskedröm för Kyou-fans. :P

Tomoyos kapitel var lite bättre, där var Tomoya mer lik sig själv.

 

~~~

 

Åsså tycker jag att ni är lite väl slappa med spoilerbeskrivningarna. ~_~

Vi kanske borde ha en regel om att beskrivningen alltid måste nämna det som spoilas, även om det kan inläsas av sammanhanget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jaha, då såg jag också En annan värld: Kyous kapitel.Förutom att man inte får någon ordentlig etablering (inga händelser från de andra verken räknas ju, så vi har ingen annan bild av hur mycket de har hängt med varandra än det som visas i några mycket korta sekvenser -- och vad fick Tomoya att sluta skolka och strunta i skolan?), så tycker jag det känns lite "fel"

Spoilarz

Det är den delen som blivit lite dålig när de komprimerade allt till ett avsnitt. Kyou-kapitlet börjar ganska tidigt, och Tomoya kommer i spelet att aldrig ens pratat med Nagisa. Anledningen till att Tomoya kommer till skolan är mest för att Kyou alltid tvingar (läs hotar med stryk) honom att göra henne och Ryou sällskap på luncherna. Samtidigt fick vi aldrig reda på Tomoyas relation med hans far under Kyou-kapitlet (i spelet då) och att Ryous oskuldsfulla beteende smittade sig av lite på Tomoya.

 

Åsså tycker jag att ni är lite väl slappa med spoilerbeskrivningarna. ~_~

Vi kanske borde ha en regel om att beskrivningen alltid måste nämna det som spoilas, även om det kan inläsas av sammanhanget.

Äsch, jag måste ju uppehålla mitt rykte ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har också sätt Kyou avsnittet nu och måste säga att jag blev lite besviken. Visst det är väl svårt att sammanfatta hela hennes rutt i ett avsnitt men jag tyckte de utelämnade för mycket och ändrade saker. Det kändes lite som att slänga några separata händelser i en hög utan att visa något direkt sammband och sen knyta ihop säcken :/

 

Tyvär så kan jag ju dock inte tycka något annat än bra om avsnittet överlag, jag menar, det handlade ju trots allt om Kyou. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur skiver man "spoiler" koden ?

 

Mår jättedåligt idag, kanske för att jag var uppe hela natten och såg AS från början till slut eller så är det intrycket det lämnade på mig...

 

Serien är den bästa jag sett hittils(inte så mkt) och jag har skrattat, undrat och mest av allt gråtit hela natten lång.

 

Jag vill skriva av mig angående slutet men jag vet inte hur "spoiler" funkar så jag väntar med det tills jag fått det att funka.

 

Jag mår dåligt idag... men på ett konstigt skönt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur skiver man "spoiler" koden ?

Hur man använder Hide-taggen.

Spoiler
[hide=Urusei Yatsura, avsnitt 155.]Ataru försöker ragga på tjejer![/hide]

blir

Urusei Yatsura, avsnitt 155.

Spoiler
Ataru försöker ragga på tjejer!

 

Man måste ha en beskrivande text, annars syns det inte att det ska vara något där. Observera att taggen lätt går sönder om man använder otillåtna tecken (som hakparenteser eller citattecken), så använd gärna förhandsgranskningsfunktionen!

 

Varsågod, bara att sätta igång och vräka ur dig dina känslor! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att det var en trevlig ova men jag tycker att vissa saker går förlorade när allt bara ligger på ett avsnitt men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som fattas. Annars har jag inte mycket att klaga på förutom att jag hoppas att de låter spelet/serien vara i fred och inte gör massa alternativa slut, ett slut räcker gott och väl.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...