Hoppa till innehåll
Anime.se

Clannad: After Story


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

AS.png

 

Startdatum: 2/10 - 2008

Avsnitt: TBA

Genre: Komedi, romantik, vardagsliv

Öppningslåt: "Toki wo Kizamu Uta" av Lia

Avslutningslåt: "TORCH" av Lia

Hemsida: Clannad: After Story

 

 

Anime.se Anime Awards 2008:

 

FFmCGCZsb.png

 

Anime.se Anime Awards 2009:

 

uoimqWjJn.png rHOsjWkKY.png

lzihSsAQP.png PQKopTAEI.png

jcapnUSgL.png UmSJZylBS.png

EZLIIsqPV.png ELhruJzRo.png

EivUiLbwM.png CFXJHUMkV.png

xNiGJBqFY.png

 

Efter första säsongen av Clannad är nästa efterlängtad. KyoAni tar sig återigen ann ansvaret för att återberätta det populära visual novel spelets del After Story, som i mångas ögon som har spelat det anser vara den bästa delen. Vilket återstår att se om KyoAni kan göra den rättvis för oss andra. Tomoya och Nagisa är tillbaka med de andra, vi välkommnar dom med öppna armar.

Här finns även en streamad trailer för andra säsongen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 weeks later...
  • Svar 81
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jag är riktigt besviken på att den sänds i formatet 4:3. Är det någon taktik för att få folk att köpa DVD-versionerna senare?
Wikipedia[/url]":o25y8saz]On TBS, in order to adjust size, most 16:9 anime is cropped on the left and right. But on BS-i, they are broadcasted in their original form.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wikipedia[/url]":2vqj5etx]On TBS, in order to adjust size, most 16:9 anime is cropped on the left and right. But on BS-i, they are broadcasted in their original form.

 

Puckat drag av TBS, vilken idiot på företaget kom på den idén att croppa istället för att bara letterboxa alltsammans som man gör i resten av världen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wikipedia[/url]":x28rmhub]On TBS, in order to adjust size, most 16:9 anime is cropped on the left and right. But on BS-i, they are broadcasted in their original form.

 

Puckat drag av TBS, vilken idiot på företaget kom på den idén att croppa istället för att bara letterboxa alltsammans som man gör i resten av världen?

Nej, det är snarare så att BS-i, som verkar ha stor del i produktionen av Clannad och Clannad AS, har ensamrätt för widescreensändning och vägrar ge denna till TBS. Med andra ord är det BS-i som är bonkuras :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wikipedia[/url]":79n1i7or]On TBS, in order to adjust size, most 16:9 anime is cropped on the left and right. But on BS-i, they are broadcasted in their original form.

det här är lite skumt eftersom TBS (i likhet med de allra flesta HD-kanaler) enbart sänder 16:9, det är nog snarare så som flaskis säger

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wikipedia[/url]":ys58wavw]On TBS, in order to adjust size, most 16:9 anime is cropped on the left and right. But on BS-i, they are broadcasted in their original form.

det här är lite skumt eftersom TBS (i likhet med de allra flesta HD-kanaler) enbart sänder 16:9, det är nog snarare så som flaskis säger

 

Dubbelskumt, de kör alltså en nercroppad 16:9-serie i 4:3-format i en 16:9-kanal? Nog om att man hört dumma avtal... men detta tar nog priset!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wikipedia[/url]":w1sk4rba]On TBS, in order to adjust size, most 16:9 anime is cropped on the left and right. But on BS-i, they are broadcasted in their original form.

 

Puckat drag av TBS, vilken idiot på företaget kom på den idén att croppa istället för att bara letterboxa alltsammans som man gör i resten av världen?

Nej, det är snarare så att BS-i, som verkar ha stor del i produktionen av Clannad och Clannad AS, har ensamrätt för widescreensändning och vägrar ge denna till TBS. Med andra ord är det BS-i som är bonkuras :P

Det hade varit förståeligt om det hela handlade om ensamrätt till att sända i HD men att ha ensamrätt till 16:9 format låter lite absurt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Clannad AS 10

Äntligen har vi kommit till det som jag har velat se på ända sedan AS börja, dvs den vuxna delen. Förra avsnittet var också riktigt bra tycker jag men innan har inte AS varit något att hurra för. Men nu som sagt var är vi på den vuxna delen som ska bli riktigt intressant att få följa. Jag har redan sett filmen så jag har nog ändå ett hum om vad som kan tänkas komma men det hela känns så fräscht och mycket bättre än vad filmen gjorde med AS delen. Som förvisso inte var dålig men jävligt kort och hann nog därför inte ta upp och gå in på lika mycket saker som AS nog kommer göra.

 

Tomoya får nog passa sig också så hann inte försöker driva på saker allt för snabbt som Yuusuke även pratade om att han kanske gjorde. Som att ta sin tid och inte ge upp för snabbt med jobbet även fast det kanske blir tufft samt även ta sin tid med Nagisa och inte vara allt för på med att hon ska flytta in. En sak dock som jag faktiskt stör mig på lite är relationen mellan Tomoya och Nagisa. Kan de inte försöka se till så att man faktiskt ser att de är ett par än bara jävligt bra kompisar som det gör just nu. Är det lika illa i spelet också? Hoppas verkligen på att de ska lossna för dom för det ser fortfarande ut som de har problem om att vara helt öppna inför varandra med sina känslor.

 

En sak som jag också hoppas på och tror de kommer gå in på (de måste verkligen det) är relationen mellan Tomoya och hans far. Det gick aldrig in på det mer efter de att Tomoya flyttade där ifrån och sedan dess har man inte fått sett skymten från fadern. Spoiler från Clannad filmen

Du vill nog inte läsa om du inte sett filmen eller spelat spelet
I filmen kommer fadern in bra och fixar till det snyggt vill jag minas på slutet så att Tomoya får träffa sin dotter. Men även där så bli de väl aldrig riktigt sams? Hoppas att AS kan ta upp mer om den biten för fadern verkar där dock ha ett gott hjärta och tänka på sin son.
Ett helt klart intressant kapitel i mina ögon som sagt var att ta upp. Och Nagisa gjorde ju även nu ett litet försök om att få Tomoya att ta kontakt med sin far igen, på ett bra sätt. Hon har försökt förut utan att få någon respons direkt men nu verkade det som att Tomoya kanske kommer göra ett försök även fast det bara handlar om att ge honom adressen till sitt nya hem.

 

Ser med stor spänning framemot till nästa avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vägrar kolla på 4:3-skräpformatet, så jag ligger sådär fem avsnitt efter.

 

Men jag har gillat det jag sett. After Story ska tydligen (i spelet) visa lite av sidokaraktärernas historier innan den går in på Nagisa och Tomoyas historia för att den ska nå sin "true good end", så det hela är väl i plan med hur spelet presenterade allt, vilket enligt mig är en bra sak.

Så jag håller inte alls med dig att serien varit medioker hittills Blå, tvärtom har jag verkligen gillat Mei/Youheis och Misaes berättelser.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vägrar kolla på 4:3-skräpformatet, så jag ligger sådär fem avsnitt efter.
Nu tar vi verkligen i här. Så dåligt är det verkligen inte. Sen har jag förvisso inte sett i det andra men jag klagar då inte på det jag ser på.

 

Så jag håller inte alls med dig att serien varit medioker hittills Blå, tvärtom har jag verkligen gillat Mei/Youheis och Misaes berättelser.
Upp till dig att tycka så självklart. Säger inget om det. Själv tycker jag dock att det inte varit något speciellt fram tills avsnitt nio.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag har gillat det jag sett. After Story ska tydligen (i spelet) visa lite av sidokaraktärernas historier innan den går in på Nagisa och Tomoyas historia för att den ska nå sin "true good end", så det hela är väl i plan med hur spelet presenterade allt, vilket enligt mig är en bra sak.

Så jag håller inte alls med dig att serien varit medioker hittills Blå, tvärtom har jag verkligen gillat Mei/Youheis och Misaes berättelser.

Nej spelet har inte med Mei och Misaes scenarion i Afterstoryn, dock så handlar den lite om vissa andra karaktärer men då sånna som är mer relevanta till handlingen (Furukawa familjen och Yuusuke tex).

 

Mini spoiler som avslöjar ironin i att Afterstoryn handlar om Mei och Misae.

Om jag inte missminner mig så dyker inte ens dessa två upp i Afterstoryn i spelet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej spelet har inte med Mei och Misaes scenarion i Afterstoryn, dock så handlar den lite om vissa andra karaktärer men då sånna som är mer relevanta till handlingen (Furukawa familjen och Yuusuke tex).

 

Mini spoiler som avslöjar ironin i att Afterstoryn handlar om Mei och Misae.

Om jag inte missminner mig så dyker inte ens dessa två upp i Afterstoryn i spelet.

Aha, så då har jag uppfattat det hela fel :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vägrar kolla på 4:3-skräpformatet, så jag ligger sådär fem avsnitt efter.

Jag önskar att jag var som dig och kunde hålla sig till Widescreen releaserna men tyvärr går det inte för mig.

Jag orkar inte vänta på dom och kollar på 4:3 releaserna.

Samma här. Dock så är det ju bra på ett sätt. När man kollar på serien igen (om den inte går apskit mot slutet) så har man ju något att se fram emot.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har även jag sett fram till 10 på AS.

Hitintills tycker jag att serien har hållit godkänd kvalitet men inget som framkallar glädjeskutt eller så. När det händer något så tycker jag att det är väldigt bra, men den verkar ha ett väldigt långsamt tempo just nu, nu mot 9-10 har den plockat upp tempot men innan så verkar det som om det gick lite långsamt.

 

Dock klagar jag inte med tanke på Meis storyline som var nice, "Onii-chan~" är helt klart godkänt i min bok, keep saying it!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Clannad AS 11
Inte mycket hände förutom att Nagisa och Tomoya inte kunde träffas så mycket pga jobbet. Men jag gillar ändå farten som avsnittet hade och Tomoyas ageranden. Skoj att se Akio och Sanae i action igen också. Nästa avsnitt ser ut att bli något liknande där handlingen och karaktärerna går sakta men säkert framåt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Jag vill också titta, jag vill också titta, jag vill också titta!

 

Det är lite synd att utgivningen går till på det här sättet eftersom aktiviteten i tråden blir lidande. Min plan sedan KyoAnis announcement om AS kom var att se Misaes och Yukines scenarion och sedan stoppa innan After Storyn drog igång. Efter att ha hört att de 8 första avsnitten täckte dem samt Sunohara-syskonens scenario såg jag på dem i WS. Nu känns det ändå drygt att ta en paus igen, men jag vill lägga WS-avsnitten på hög så att jag kan se hela After Storyn i ett svep.

 

Jag utgår från att ni som såg avsnitt 16 blev lika besvikna som alla andra på att KyoAni inte gjorde ett custom ED, eller åtminstone lät Dango Daikazoku göra ett one-time reappearance, i just det här avsnittet. Frågan är om de kan komma att ändra på det till DVD-releasen. Det vrålas om Torchs sätt att sabba stämningen överallt där jag har smygsurfat. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, Torch förstörde lite utav stämningen faktiskt men på samma gång så muntrade den upp istället för att trycka ur fler snyftningar från en. Vilket kändes skönt på sitt eget sätt. Väldigt vackert avsnitt var det i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...