Hoppa till innehåll
Anime.se

Robinson Crusoe, gammal tecknad film


nysa81
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej

 

Slutet 70-talet, början 80 så har morsan spelat in en tecknad långfilm på VHS, vet ej vad den heter, men det är iallafall Robinson Crusoe-filmen.

Vill minnas att papegojan var alltid full, låg o drack något konstigt i hängmattan typ, och kannibaler var alltid efter dom.

 

Har sökt och sökt för att få tag på en titel eller bilder från denna film, tyvärr hittar jag inget på nätet alls om denna, hittar inte heller bandet med den filmen, säkert överspelad.

Har fått en känsla av att det skulle vara något som är producerad i Ryssland, eller Tjeckoslovakien eller liknande.

 

Någon som kommer ihåg denna?

 

/Nysa

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag trodde också först att "Adventures of Robinson Crusoe, a Sailor from York" var rätt, men den är ju som du säger en dockfilm.

Den jag söker efter är tecknad, en vanlig tecknad film.

 

Har sökt lite och gör man en sökning som denna: http://www.google.se/search?hl=sv&q=robinson+crusoe+%22drunk+parrot%22&meta= så får man 1 träff på yahoo answers, menbåde frågan och svaret är borttagen tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...