Hoppa till innehåll
Anime.se

Final Fantasy Tactics - War of the Lions


GamaBunta
 Share

Rekommenderade inlägg

Sitter och lirar detta grymt underhållande spelet på min psp.

Och jag överdriver inte när jag säger att det är bra.

Jag spelar det verkligen hela tiden. XD

Även några timmar innan man somnar i sängen, och när man vaknat. :P

 

Originalet till ps1 var väldigt bra gjort och underhöll mig länge.

Spännande karaktärer, gott om coola yrken.

Musiken är bra, storyn är solid, sjyssta miljöer osv.

 

Sen kom då det nygjorda FFT till psp och vart så mycket bättre är originalet. Lagt in animerade mellansekvenser här o där i spelet som lyfter

fram storyn och känslan i spelet mer, några nya spännande yrken

och speciella karaktärer man kan få tag på. :)

 

Har aldrig tröttnat på spelet när jag satt och spelade på ps1,

och nu spelar man som en galning. XD

 

Dessutom är det kul att dom också fixat så man nu genom taverns

kan questa ihop med andra som har psp och spelet, eller utmana

varandra i dueller med sina "warbands"

 

FFT War of the Lions är en solid 10/10 om jag får säga det själv.

Ända som gör mig ledsen är ju att det tar slut. :P

 

Men det blir många speltimmar, många roliga. =D

 

EDIT: Just ja, glömde ju skriva in ifall nån annan här spelat

gamla och nya FFT, va ni tycker om det osv. :)

Intressant o veta va folk har för favorit karaktärer i spelet o klasser kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyckte att orginalet till psx var ett bra spel som stack ut från mängden. Storyn kommer jag inte riktigt ihåg men jag klarade ju ut det så jag antar att den var bra. Lite lustigt faktiskt. anledningen att jag började spela det var att jag hörde att man kunde få Cloud som spelbar karaktär. Sen när man fick han och upptäckte att hans attacker hade väääääldigt lång cast time var en annan femma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

anledningen att jag började spela det var att jag hörde att man kunde få Cloud som spelbar karaktär. Sen när man fick han och upptäckte att hans attacker hade väääääldigt lång cast time var en annan femma.

 

Jo fan...

Hans cast time är inte att leka med. >.<

Är tyvärr lite sorgligt med tanke på att dom är instant attacker i FF7 spelet. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Va irriterad jag blir ibland...

Håller just nu på och grindar The Interstice för att få mitt chaos blade.

4 av 5 gubbar i min grupp har sticky fingers (så dom kan sno åt sig saker från ninjorna som kastar) den 5e är med för o lvlas.

 

Man kör banan ett par gånger om dan, (chansen att gruppen med ninjor dyker upp är ungefär 1 på 5, typ)

 

Och idag då hade jag då turen att få en grupp med ninjor som dessutom hade en lvl 99 ninja med som kan kasta chaos blade.

 

Så vad händer?

Jo första svärdet hon kastar slänger hon mot Orlandu såklart, och gubbfan BLOCKAR skiten med sin sköld... >.<

Där börjar min irritation för dagen då.

Sen kastar hon ett till svärd i nästa veva.

Det svärdet kastar hon dock på min huvudkaraktär som

skicklig som han är snor åt sig skiten, så nu har jag en chaos blad. (happy)

då börjar ju såklart allting gå fel.

 

när det är hennes tur igen kastar hon ytterligare ett chaos blade på min huvudkaratär som slår ner mig sanslöst hårt. (död)

 

sen kommer den halvdöda samuraien och slänger sin sketna spell

på 3 i min grupp och gör 1 confused och 2 doomed.

 

monstret som är confuse går på en av mina andra karaktärer som dör stenhårt, så har jag 2 kvar och ett monster. den ena blir lätt nermejad av items som dödar honom medans doomen tar min sista.

så jag står där med ett monster som inte kan ressa nån och jag har 5 ninjor kvar att döda...

 

slutsummering är alltså att jag fick mitt svärd, men hade förlorat alla mina gubbar för att få behålla det, vilket inte är en valmöjlighet, ger inte upp en enda av dom. Så inge svärd, bara slösad med tid och börja om igen...

 

SUCK!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
  • 6 months later...

FFT till PSX var det första spelet jag någonsin klarade ut, så det har satt sig i mitt bakhuvud. När det släpptes till PSP vart jag grymt~ lycklig! Jag spelade det varje dag sedan dess, och klarade till slut ut det, denna gång mycket enklare än förut ;)

 

Men nu är jag på lvl 100, och försöker klara ut nån Dungeon på någon ö i söder. (kommer inte ihåg några namn nu) Och det går banne mig inte bra! Alla monster jag möter har lvl 100 och de är undeads = återupplivas när 'death count' når sitt slut. Så jag gav upp och lade det bakom mig. Men ibland känner man självklart suget att bara dra igång en strid och mörbulta lite monster. XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...
FFT till PSX var det första spelet jag någonsin klarade ut, så det har satt sig i mitt bakhuvud. När det släpptes till PSP vart jag grymt~ lycklig! Jag spelade det varje dag sedan dess, och klarade till slut ut det, denna gång mycket enklare än förut ;)

 

Men nu är jag på lvl 100, och försöker klara ut nån Dungeon på någon ö i söder. (kommer inte ihåg några namn nu) Och det går banne mig inte bra! Alla monster jag möter har lvl 100 och de är undeads = återupplivas när 'death count' når sitt slut. Så jag gav upp och lade det bakom mig. Men ibland känner man självklart suget att bara dra igång en strid och mörbulta lite monster. XD

 

Tror du är på samma ö i samma dungeon som jag beskrev tidigare, där jag försöker få tag på mitt chaos blade, som fortfarande månader senare inte lyckats fixa. XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...