Hoppa till innehåll
Anime.se

OST till serien Piano?


Aspartam
 Share

Rekommenderade inlägg

Har nu letat mig haft fördärvad efter vilka låtar som det är som spelas i Piano, och undrar därför om någon av er kan hjälpa mig. Hellst skulle jag vilja få tag i Soundtracket, men givertvis skulle jag bli lika glad om jag kunde få veta vad låtarna heter så jag kan köpa noterna till dem och spela själv ^^

 

http://www.animenfo.com/animetitle,1081 ... piano.html

 

Marie

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så vitt jag vet är det [edit] Ayako Kawasumi själv som skrivit mycket av bakgrundsmusiken i Piano, så det vill nog till att hitta en speciell notbok för det. Ett soundtrack lär finnas, men om noter följer med är mer än jag vet.

 

...men jag skulle nästan kunna tänka mig att det gör det. kan vara värt att titta upp.

 

Det fanns inget i DVD:erna i alla fall.

 

*imponerad över att någon annan gillade Piano*

 

[ändring: hade skrivit fel röstis! Så pinsamt!]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns mer som gillar piano (instrumentet då), spelar själv rätt mycket. Men då blir det mest på Synthen, pianot som jag har är en aning ostämt och inte helt roligt att spela på :P. Serien har jag inte sett, men har lyssnat på soundtracket. Trevliga låtar :D

 

Kunde hitta detta!

 

Piano OST *edit* (fast detta verkar vara en drama CD, riktiga soundtracket har 40 cd spår!)

 

Track 01: dai ichi shousetsu

Track 02: dai ni shousetsu

Track 03: dai san shousetsu

Track 04: dai yon shousetsu

Track 05: dai go shousetsu

Track 06: Primula

Composed by Kawasumi Ayako

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*imponerad över att någon annan gillade Piano*

Det är synd att så få upptäckt den här underbara serien. Fast en serie om en pianospelande tjej går väl knappast hem hos "kidsen". XD

Själv sitter jag och filurar på om jag ska vänta på en eventuell R1-utgåva (vilket säkert aldrig lär hända) eller skicka efter serien från Japan.

 

http://www.amazon.co.jp/exec/obidos/ASI ... 87-2402638

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är synd att så få upptäckt den här underbara serien. Fast en serie om en pianospelande tjej går väl knappast hem hos "kidsen". XD

 

Lika bra så man slipper plumpa kommentarer om Miu eller ditten eller datten är bäst eller sämst eller tråkig eller ingen action eller annat. jag föredrar att den då inte talas om alls.

 

Själv sitter jag och filurar på om jag ska vänta på en eventuell R1-utgåva (vilket säkert aldrig lär hända) eller skicka efter serien från Japan.

 

Tja... jag menar, det är ju Fujishima som har designat, det borde ju sälja nog. Tycker man. Det var ju världens hallå i tusen år långt innan den ens kom; det kan ju ha hänt att den blev ett fiasko. 10 avsnitt är också ett ganska underligt antal avsnitt. Det luktar "nu bryter vi det här".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lika bra så man slipper plumpa kommentarer om Miu eller ditten eller datten är bäst eller sämst eller tråkig eller ingen action eller annat. jag föredrar att den då inte talas om alls.

Det första man skulle få höra är nog:

- Vilken konstig frisyr hon har. :rolleyes:

 

Det luktar "nu bryter vi det här".

Mm, fast slutet känns inte så framstressat som det brukar göra i avbrutna serier.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mm, fast slutet känns inte så framstressat som det brukar göra i avbrutna serier.

 

Hade den ens ett slut? Det var ju typiskt ett sådant där "och så fortsatte allt i sin vanliga takt"-slut. I och för sig var det ingen serie som man väntade sig något bombastiskt slut i stil med att Miu räddar världen genom att spela piano i en eldig duell mot stora slutbossen, men det var inte utan att jag kände att det kunde gått vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade den ens ett slut? Det var ju typiskt ett sådant där "och så fortsatte allt i sin vanliga takt"-slut. I och för sig var det ingen serie som man väntade sig något bombastiskt slut i stil med att Miu räddar världen genom att spela piano i en eldig duell mot stora slutbossen, men det var inte utan att jag kände att det kunde gått vidare.

Jag har svårt att se att man skulle kunna sluta den på något annat sätt. Serien är ändå väldigt jordnära och att då slänga in något överdådigt slut där Miu blivit världsberömd pianist skulle i mina ögon förta en stor del av charmen.

Historien i Piano känns i mångt och mycket som en bit av verkliga livet och då tycker jag det är passande att låta slutet avspegla det. Visst hade de kunnat gå vidare och nysta i de trådar som serien bara petar på, men jag är glad att de lät bli.

 

(vilket säkert aldrig lär hända)

Det där fick jag äta upp på stubben då Right Stuf tydligen införskaffat rättigheterna. Det känns som det bolaget plockar upp många av mina favoritserier, ska man våga hoppas på att de har Twin Spica på gång?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har svårt att se att man skulle kunna sluta den på något annat sätt. Serien är ändå väldigt jordnära och att då slänga in något överdådigt slut där Miu blivit världsberömd pianist skulle i mina ögon förta en stor del av charmen.

 

...det var ett skämt. Vad jag menade var: den hade lika gärna kunna fortsätta ett tag till utan att det hade känts konstigt. Och 10 avsnitt är en ganska udda siffra för TV-animéer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...det var ett skämt. Vad jag menade var: den hade lika gärna kunna fortsätta ett tag till utan att det hade känts konstigt. Och 10 avsnitt är en ganska udda siffra för TV-animéer.

?

Vad får dig att tro att jag inte fattade ditt inlägg?

Min poäng var att det "öppna" slutet passar serien alldeles utmärkt och att ett "stängt" slut hade förtagit en stor del av charmen. Det där med världsberömd pianist var ett exempel på ett "stängt" slut, modell klyscha 1A.

Jag tycker serien är perfekt som den är, som jag skrev tidigare:

Historien i Piano känns i mångt och mycket som en bit av verkliga livet och då tycker jag det är passande att låta slutet avspegla det. Visst hade de kunnat gå vidare och nysta i de trådar som serien bara petar på, men jag är glad att de lät bli.

Dessutom är jag rädd att en fortsättning bara skulle kännas som utfyllnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad får dig att tro att jag inte fattade ditt inlägg?

 

Var bara jag som tyckte att "världsberömd pianist" lät lite att ta i, men jag övertolkade lite.

 

Du har rätt i att ett öppet slut passar serien mycket bättre, men jag tyckte ändå den kändes lite kort.

 

Dessutom är jag rädd att en fortsättning bara skulle kännas som utfyllnad.

 

Just i fallet Piano tycker jag inte att det skulle göra så mycket. Nästan alla avsnitt var ju "utfyllnad", åtminstone i bemärkelsen att det inte förde särskilt mycket framåt.

 

Å andra sidan skulle det nog bli tjatigt med 26 avsnitt. Vad jag menade var att just det konstiga antalet 10 avsnitt eventuellt kunde peka på att den fick en avbrottsorder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...