Hoppa till innehåll
Anime.se

Japs box! -Rolig skiss!-


Japs
 Share

Rekommenderade inlägg

Här är jag igen med nya bilder att visa upp. har dock bara skisser just nu. Kommer fortsätta lägga upp bilder i samma tråd nu (den här tråden!)

 

Evrel Berndock:

Evrel.jpg

Min karaktär från "Det Annalkande Hotet".

 

Solid Snake Japs-style:

SnakeJapsStyle1.jpg

 

Jag vet! Jag har fått Metal gear-sjuka. Är helt besatt.

 

Det var allt för nu. Kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du har en skön stil me pennan tycker jag...

ansiktet på den första bilden såg småmyskoa ut, men posen va najs ^^

o gillar verkligen snake bilden, helskön :)

 

vore najs om du gjorde klart den senaste bilden, ser ju ut som en riktgig bra början ^_~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hallå hallå!

 

Nu ska ni få höra nåra saker som kanske kan förklara varför jag inte spottat ur mig så mycket art på sistone (förutom artist blocket då). Jag har varit i planerings-fasen av ett projekt som jag länge velat prova. Nämligen Flash. Många vet ju vad Flash är, men för dom som inte vet så är Flash är ett program som man kan göra filmer i som sedan kan ses på nätet.

 

Jag har länge velat göra en sådan film. Men varken haft nån bra ide eller tillräckligt med kunskap om själva programmet. Men nu vet jag hur jag ska göra. Men jag berättar inte hur.

 

Nåja tillbaka till själva projektet. Själva handlingen revolverar kring en by långt in i skogen. Byborna lider av en pågående epidemi. En sjukdom som byborna kallar "The Flaking".

Ferle, en ung kvinna anländer till byn ovetandes om epidemin. Varför hon är där är okänt, men hon blir emotionellt engagerad i kampen mot "The Flaking".

Nåja vill inte avslöja för mycket så det räcker.

 

Filmen kommer vara på engelska och vara i svartvitt och ligga på 3 avsnitt som kommer vara runt 10 minuter långa förhoppningsvis. Arbetsnamnet på filmen är för tillfället "Brigadier". Men det byter jag ut när jag kommer på nått bättre!

 

För att ni ska få en liten försmak på hur själva filmen kommer se ut.

 

Yiek Sketch:

Yiek.jpg

Detta är som synes en skiss. Detta är mitt råmateriel.

 

Yiek FLASHed:

yiekFLASH.jpg

Så här ser det ut när jag gett bilden en omgång i Flash. Bilden ser lite skissig (hittade inget bättre ord för hur det ser ut) och så ut men jag gillar det och anser att det (förhopningsvis) ger filmen en egen stil, så att säga. (notera att det ser mycket bättre ut i Flash än när man lägger in det i PS) Själva tekninken hur man gör detta är inte alls speciellt märkvärdig egentligen.

 

Egentligen tänkte jag hålla det här under täckmantel tills åtminstone trailern var klar. Men som vanligt kan jag inte hålla mig. baka

 

Och zaffe, jag hoppas du är villig att hjälpa till med röstskådespeleri!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zaffe lyckades få mig till att ändra så att de pratar svenska med engelsk undertext istället.

Har börjat plita ner manuset nu. Scen 1 och 2 är klara (i manuset alltså).

Fast det är ju inte speciellt mycket snack i dem.

 

Kan inte visa nån art just nu för jag fick inte med mig min dator tillbaka från morsan. Hämtar den i helgen.

 

...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men herregud, menar du att du ska rita allt på papper och sedan lägga in det i flash? Det tar ju år! Fast det skulle ju bli hur snyggt som helst. Har hållt på lite med flash ett tag, mest bara lekt runt, har aldrig varit sådär seriös. Men jag kan programmet i stora drag iaf.. men jag kommer se fram emot denna filmen ,verkar ju skitgrymt projekt! Och svenska röster med engelsk undertext, hehe. Första "svenska animen"! Kommer säkert bli den nya inne grejen på NG!;)

 

Men jag säger lycka till, ganbatte ne!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...