Hoppa till innehåll
Anime.se

Jag tänker på ett nummer från en anime-leken!


Klibbnisse
 Share

Rekommenderade inlägg

Kom på den här simpla leken medan jag satt och kikade på en innebandysida jag sitter och programmerar just nu! Jag kommer tänka på ett nummer från en anime och alla ni andra som råkar ha vägarna förbi tråden skall alltså gissa vilket nummer jag tänker på! Den som gissar rätt väljer att nytt nummer från en annan serie och leken fortsätter i alla evighet.

 

Det finns egentligen bara en regel, numret man väljer skall åtminstone ha en relevant betydelse i serien, inte exempelvis att "siffran två står på dörren i ett hus i bakgrunden i avsnitt 7". Godkända nummer kan vara allt möjligt från antalet personer i ett fotbollslag som en anime handlar om, till fysiska siffror som adressen till det hus där serien utspelar sig!

 

Alla som gissar skall inte bara kasta ur sig random siffror utan varje gissning skall komma med en anledning till varför numret är av vikt i serien!

 

Exempel

Person #1: Jag tänker på ett nummer från Evangelion

Person #2: 1? Det är ju bara en kille med av de tre primära huvudpersonerna =D

Person #1: ... nej?

Person #3: Snarare 3! DEt är tre superdatorer, 3 riktiga evas, tre operatörer etc.

Person #1: JAJJAMÄN! You're on!

Person #3: Gôttans! Jag tänker på ett nummer från Ichigo Mashimaro

Person #2: Öhhm... fyra? De är fyra tjejer juh...

Person #4: Jag tippar på fem, om man räknar in storasyrran i gänget!

Person #3: Fel båda två!

Person #2: uguu~

Person #4: Kan det vara 24? Antalet gånger den jobbiga tjejen hamnar med huvudet mot golvet?

Person #3: Japp!

Person #4: Wohoo! Jag tänker på...

 

Och så vidare. Liten disclaimer dock, jag vet inte hur många gånger hon hamnat med huvudet mot golvet, 24 är bara en gissning från min sida!

 

Håll tempot högt! Ledtrådar är VÄLDIGT välkomna om ingen gissar!

 

DÅ KÖR VI!

Jag tänker på ett nummer från Major! Framför allt de senare säsongerna =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 171
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jag får väl göra en insats och gissa på 25: det är numret Goro har på ryggen i femte säsongen.

 

(Tror ju inte det är rätt på grund av det sista: "Framför allt de senare säsongerna =D".)

 

Nära, men ingen kanin =D

 

Det kanske var dumt från min sida att plocka en serie som (tyvärr) inte allt för många har sett xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För övrigt är det bara att skjuta iväg från höften alla olika tal man kan komma att tänka på. Voffes gissning i sig är tämligen träffsäker, fast lite, lite fel.

 

Jag kan tipsa om att siffran förekommer mycket ofta i säsong 4 & 5, samt lite i början av säsong 1!

 

Bara en fråga. Vore det inte lättare om du sa vilken siffra det är du tänker på? Det känns annars som om man kan ta och gissa ett bra långt tag :O

 

... jag satt och tänkte på det när jag kom på den, men då slog det mig att om man skriver ut siffran och vilken serie det är ifrån så försvinner själva syftet med alltihopa xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dock så tog jag det mest då det är Goros nummer i amerikanska ligan... <.<

Jaja, jag hade någonting annat i åtanke, men rätt nummer är rätt.

 

Hatten är din Voffe!

Wow, en hatt! Hatten åt sidan, jag återkommer när jag klurat lite.

 

---

 

Så mycket för att klura, hursomhelst! Jag tänker på ett nummer från Minami-ke.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sorry gubbs, men har jag jobbat lite för mycket igen >.>

 

 

4 - Eftersom det finns fyra gundams? :O

 

Edit: Sen när gick jag över 3000 inlägg? Missade det totalt :O

 

Wrong, se om och räkna igen ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du njuter av att hugga djur så mycket att du börjar göra det på fritiden? =D

 

Eftersom antalet gundams-spåret verkar vara åt rätt håll så gissar jag på 5, eftersom det skulle kunna vara antalet gundams =D

 

inte det heller >.>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...