Hoppa till innehåll
Anime.se

Heroes of Newerth


Keken
 Share

Rekommenderade inlägg

Såg aldrig någon liggandes tråd om detta så tänkte ta mig friheten å göra en sådan...

 

För er som inte veta så har dom släppt en beta version utav HoN - Heroes of Newerth. För er som spelat dota så är detta precis samma sak på ett ungefär. :P

Problemet är då när man ska registrera sig så behöver man en beta nyckel vilket verkar vara otroligt svårt å få... enligt eget tycke.

 

Så tänkte för er som är intresserade så utav att lira lite, så får ni gärna langa runt lite nycklar på forumet så folk kan börja spela, tänkte att det kunde vara roligt...

P.S Förlåt för slarviga stavfel osv. :blush:

 

Edit: om inte tråden skulle passa in här så varsågod å ta bort den. :P

sidan bland annat : http://beta.heroesofnewerth.com/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du kikar ~10 rader ner under "Allmänt" hittar du spel-forumet, jag tror tråden passar bättre in där ;)

 

Men frukta icke! Innan du hinner bokstavarea till skagenröra kommer Sceleris (eller annan moderator) att flyttat din tråd med de superkrafter hand har! Stålmannen står samtidigt vid sidan med hakan vid knäna och ser på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Heroes of Newerth är bra skit =)

 

F.ö. att komma igång med diskussionen så är det jäkligt skönt att de äntligen nerfat Maliken. Sen har jag inte kört Dark Disciple tillräckligt mycket för att avgöra ifall han är OP (som många verkar tycka). Har egentligen inte blivit så många matcher alls de senaste dagarna med tentor som varit på schemat.

 

Om ni kör Easy-mode kommentera inte mitt inlägg, mitt gäller bara normal, EM är något som aldrig borde släppts, förstår inte varför folk väljer att köra en obalanserad EM-match istället för en balanserad "normal"-match.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om ni kör Easy-mode kommentera inte mitt inlägg, mitt gäller bara normal, EM är något som aldrig borde släppts, förstår inte varför folk väljer att köra en obalanserad EM-match istället för en balanserad "normal"-match.

Varför är Easy-mode obalanserat? Jag har kört easy-mode för att jag tycker det är skoj att köpa många items :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, vissa hjältar är totalt onödiga att välja då dem bara är early-game hjältar (den fasen varar väldigt kort tid tack vare den ökade xp-mängden), vissa hjältar som behöver farm och items för att bli bra, blir väldigt mäktiga, de får sin farm och sina items på ingen tid alls. Man behöver inte ens gå och farma i skogen för man får tillräckligt med xp och guld på sin lane.

 

I EM kan ett lag välja bara carriers. Support- och tankhjältar är totalt onödiga, Carriers får vad de behöver.

 

Slutsatsen av det hela är att många moment som tillför en match mycket försvinner helt i EM, hjältar som är grymma när dem får farm blir grymma, man kan inte hindra dem från farm eftersom de i princip inte behöver farma i EM.

 

(Det finns nog mer som är dåligt med EM, men inget som jag kommer på just nu, tror de har en del trådar på HoN-forumet om ämnet)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

pfft bra spelare äger i em med bra hjältar endå, man måste bara anpassa sig lite.

 

Jag säger inte att man är sämre i em... snarare tvärtom (såvida man inte väljer/får en hjälte som är specificerad på early-game). Hur som helst em skapar dåliga vanor i HoN.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dark deciple var ju ara Razor O.o

förstår inte varför folk klagar.

 

Körde ett game med honom, tyckte han är rätt välbalanserad även om jag dog en del (gick dock + i kd), iofs så blev jag extrem targetad av motståndarlaget av någon anledning så fort det blev gruppstrid så börja puppetmaster skjuta på mig och rampage chargade mig varje chans han fick, helt sjukt tbh. Jäkla tur vi hade tempest i vårt lag annars hade jag nog dött mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser att tråden är i full gång. :)

Fattar inte hur ni vet vad man ska göra på det spelet jag fattar ingenting än så länge, jag kör den gubben jag tycker är enklast (The MadMan) sen så springer jag bara runt som en idiot å blir kallad noob :S xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah okej, vilket jag aldrig spelat innan har aldrig tygt om RPG spel men detta såg faktiskt skoj därför blev det att jag fixade ett. :P

Men Dota har jag aldrig spelat så det kan beropå därför jag blir kallad noob xD

 

Detta är inget rpg <_<

Ren strategi, eller som Wikipedia kallar det, RTS Arena. Men har du några mer specifika frågor angående hur man spelar så får du gärna ställa dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 11 months later...

Denna tråd verkar vara död... Men... Nu när alla beta accountsen inte funkar och det är retail som gäller så är det sjukt mycket svårare att vinna, kommer ihåg mina 2.4 KDR med 1600+ PSR på beta, men sen så kommer retail och alla är sjukt skillade, finns typ nästan inga noobs som feedar längre. D: Men men, lyckades jobba upp mig till 1650 med 1,4 KDR, weei, var jävligt stolt över mig själv... Tills det kommer en dag då jag gick ner 50 psr och 0,1 KDR. Mitt liv var över, jag ville inte leva längre... Jag stängde ner HoN och lovade mig själv att aldrig gå under 1600... Jag spelade inte HoN på några månader, men när jag hade raidat ICC på WoW så ville en polare lira HoN... Visst, jag hade astråkigt, varför inte liksom? Stats betyde inget för mig längre... Men min första game... Jag var ganska borta, så mycket nytt skit.. Men även fast jag hamna under 1600 så kände jag hur jag ville äga igen, hur jag ville spela en jävla hardcarry och ganka sönder hela jävla motståndarlaget!!! Well, det ångrar jag för nu har jag 1570. >_< Men.. Jag vann 3 games i rad, visste att jag inte borde köra ett till, kände på mig att jag skulle förlora... Men jag kunde inte hålla mig! >:

 

Med andra ord, jag har spelat DotA i ungefär 2 år och HoN i 1 år, undrar ni något så kan ni fråga mig, jag kan allt(säger vi)!.. D:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...