Hoppa till innehÄll
Anime.se

Heroes of Newerth

Keken

Rekommenderade inlÀgg

SÄg aldrig nÄgon liggandes trÄd om detta sÄ tÀnkte ta mig friheten Ä göra en sÄdan...

För er som inte veta sÄ har dom slÀppt en beta version utav HoN - Heroes of Newerth. För er som spelat dota sÄ Àr detta precis samma sak pÄ ett ungefÀr. :P

Problemet Àr dÄ nÀr man ska registrera sig sÄ behöver man en beta nyckel vilket verkar vara otroligt svÄrt Ä fÄ... enligt eget tycke.

SÄ tÀnkte för er som Àr intresserade sÄ utav att lira lite, sÄ fÄr ni gÀrna langa runt lite nycklar pÄ forumet sÄ folk kan börja spela, tÀnkte att det kunde vara roligt...

P.S FörlÄt för slarviga stavfel osv. :blush:

Edit: om inte trÄden skulle passa in hÀr sÄ varsÄgod Ä ta bort den. :P

sidan bland annat : http://beta.heroesofnewerth.com/

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Om du kikar ~10 rader ner under "AllmÀnt" hittar du spel-forumet, jag tror trÄden passar bÀttre in dÀr ;)

Men frukta icke! Innan du hinner bokstavarea till skagenröra kommer Sceleris (eller annan moderator) att flyttat din trÄd med de superkrafter hand har! StÄlmannen stÄr samtidigt vid sidan med hakan vid knÀna och ser pÄ.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Heroes of Newerth Àr bra skit =)

F.ö. att komma igÄng med diskussionen sÄ Àr det jÀkligt skönt att de Àntligen nerfat Maliken. Sen har jag inte kört Dark Disciple tillrÀckligt mycket för att avgöra ifall han Àr OP (som mÄnga verkar tycka). Har egentligen inte blivit sÄ mÄnga matcher alls de senaste dagarna med tentor som varit pÄ schemat.

Om ni kör Easy-mode kommentera inte mitt inlÀgg, mitt gÀller bara normal, EM Àr nÄgot som aldrig borde slÀppts, förstÄr inte varför folk vÀljer att köra en obalanserad EM-match istÀllet för en balanserad "normal"-match.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Om ni kör Easy-mode kommentera inte mitt inlÀgg, mitt gÀller bara normal, EM Àr nÄgot som aldrig borde slÀppts, förstÄr inte varför folk vÀljer att köra en obalanserad EM-match istÀllet för en balanserad "normal"-match.

Varför Àr Easy-mode obalanserat? Jag har kört easy-mode för att jag tycker det Àr skoj att köpa mÄnga items :P

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Ja, vissa hjÀltar Àr totalt onödiga att vÀlja dÄ dem bara Àr early-game hjÀltar (den fasen varar vÀldigt kort tid tack vare den ökade xp-mÀngden), vissa hjÀltar som behöver farm och items för att bli bra, blir vÀldigt mÀktiga, de fÄr sin farm och sina items pÄ ingen tid alls. Man behöver inte ens gÄ och farma i skogen för man fÄr tillrÀckligt med xp och guld pÄ sin lane.

I EM kan ett lag vÀlja bara carriers. Support- och tankhjÀltar Àr totalt onödiga, Carriers fÄr vad de behöver.

Slutsatsen av det hela Àr att mÄnga moment som tillför en match mycket försvinner helt i EM, hjÀltar som Àr grymma nÀr dem fÄr farm blir grymma, man kan inte hindra dem frÄn farm eftersom de i princip inte behöver farma i EM.

(Det finns nog mer som Àr dÄligt med EM, men inget som jag kommer pÄ just nu, tror de har en del trÄdar pÄ HoN-forumet om Àmnet)

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

pfft bra spelare Àger i em med bra hjÀltar endÄ, man mÄste bara anpassa sig lite.

har tyvÀrr inte spelat pÄlÀnge nu dÄ jag har haft problem med nÀtet men ska börja nu, fÄ se vad som hÀnt under patcherna =D

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

pfft bra spelare Àger i em med bra hjÀltar endÄ, man mÄste bara anpassa sig lite.

Jag sÀger inte att man Àr sÀmre i em... snarare tvÀrtom (sÄvida man inte vÀljer/fÄr en hjÀlte som Àr specificerad pÄ early-game). Hur som helst em skapar dÄliga vanor i HoN.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Dark deciple var ju ara Razor O.o

förstÄr inte varför folk klagar.

Körde ett game med honom, tyckte han Àr rÀtt vÀlbalanserad Àven om jag dog en del (gick dock + i kd), iofs sÄ blev jag extrem targetad av motstÄndarlaget av nÄgon anledning sÄ fort det blev gruppstrid sÄ börja puppetmaster skjuta pÄ mig och rampage chargade mig varje chans han fick, helt sjukt tbh. JÀkla tur vi hade tempest i vÄrt lag annars hade jag nog dött mer.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Ser att trÄden Àr i full gÄng. :)

Fattar inte hur ni vet vad man ska göra pÄ det spelet jag fattar ingenting Àn sÄ lÀnge, jag kör den gubben jag tycker Àr enklast (The MadMan) sen sÄ springer jag bara runt som en idiot Ä blir kallad noob :S xD

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Ah okej, vilket jag aldrig spelat innan har aldrig tygt om RPG spel men detta sÄg faktiskt skoj dÀrför blev det att jag fixade ett. :P

Men Dota har jag aldrig spelat sÄ det kan beropÄ dÀrför jag blir kallad noob xD

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Ah okej, vilket jag aldrig spelat innan har aldrig tygt om RPG spel men detta sÄg faktiskt skoj dÀrför blev det att jag fixade ett. :P

Men Dota har jag aldrig spelat sÄ det kan beropÄ dÀrför jag blir kallad noob xD

Detta Àr inget rpg <_<

Ren strategi, eller som Wikipedia kallar det, RTS Arena. Men har du nÄgra mer specifika frÄgor angÄende hur man spelar sÄ fÄr du gÀrna stÀlla dem.

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

Ehmm ja frÄgor Ä frÄgor har jag la inte, vill veta mer vad det gÄr ut pÄ, jag springer bara runt Ä dödar det Àr vad jag sysslar med just nu... jag vet inte vilka items ska gÄ till vilken hero osv... men mer Àn det nÀ. :P

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter

• 11 months later...

Denna trÄd verkar vara död... Men... Nu nÀr alla beta accountsen inte funkar och det Àr retail som gÀller sÄ Àr det sjukt mycket svÄrare att vinna, kommer ihÄg mina 2.4 KDR med 1600+ PSR pÄ beta, men sen sÄ kommer retail och alla Àr sjukt skillade, finns typ nÀstan inga noobs som feedar lÀngre. D: Men men, lyckades jobba upp mig till 1650 med 1,4 KDR, weei, var jÀvligt stolt över mig sjÀlv... Tills det kommer en dag dÄ jag gick ner 50 psr och 0,1 KDR. Mitt liv var över, jag ville inte leva lÀngre... Jag stÀngde ner HoN och lovade mig sjÀlv att aldrig gÄ under 1600... Jag spelade inte HoN pÄ nÄgra mÄnader, men nÀr jag hade raidat ICC pÄ WoW sÄ ville en polare lira HoN... Visst, jag hade astrÄkigt, varför inte liksom? Stats betyde inget för mig lÀngre... Men min första game... Jag var ganska borta, sÄ mycket nytt skit.. Men Àven fast jag hamna under 1600 sÄ kÀnde jag hur jag ville Àga igen, hur jag ville spela en jÀvla hardcarry och ganka sönder hela jÀvla motstÄndarlaget!!! Well, det Ängrar jag för nu har jag 1570. >_< Men.. Jag vann 3 games i rad, visste att jag inte borde köra ett till, kÀnde pÄ mig att jag skulle förlora... Men jag kunde inte hÄlla mig! >:

Med andra ord, jag har spelat DotA i ungefÀr 2 Är och HoN i 1 Är, undrar ni nÄgot sÄ kan ni frÄga mig, jag kan allt(sÀger vi)!.. D:

LĂ€nk till kommentar
Dela pÄ andra sajter