Hoppa till innehåll
Anime.se

Röstskådespelarkavalkad i Wonderful World


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Röstskådespelaren Daisuke Namikawa (Kazehaya i aktuella Kimi ni Todoke, Italien i Hetalia) regisserar Wonderful World, en liveactionfilm om en värld som människor lever i när de drömmer. En hel drös röstskådisar medverkar, inklusive Namikawa själv:

 

• Keiji Fujiwara (Holland i Eureka Seven, Kimura i Hajime no Ippo, Hanamoto i Honung & klöver)

• Yuuka Hirata (modell, men har gjort bl.a. Kumi i Hajime no Ippo och bimbomanagern Risa i Cross Game)

• Mitsuo Iwata (Kintarou i Golden Boy, Hyosuke i Please Teacher... och Mike Sounders XIII i GaoGaiGar, ahaha~)

• Yuuko Kaida (Tomoe i Taishou Yakyuu Musume, Ryuuken i Maria Holic, den där ögonlappbruden Shimei i Ikkitousen)

• Rikiya Koyama (Takamura i Hajime no Ippo, Rudolf i Umineko, Yamato i Naruto Shippuuden)

• Mamoru Miyano (Light i Death Note, Setsuna F. Seiei i Gundam 00)

• Toshiyuki Morikawa (Griffith i Berserk, Takumi i Nana, God Enel i One Piece)

• Shoutarou Morikubo (Goro i Major, Shikamaru i Naruto, Ginji i GetBackers)

• Miki Nagasawa (Maya i Evangelion, inte så mycket mer identifierbart...)

• Fuyuka Ooura (Mizuki i Shikabane Hime, Ren i To-LoveRu, Toshiya i Major)

• Mitsuki Saiga (Makoto Kousaka i Genshiken, Rossiu i Gurren Lagann, Kei i Moyashimon)

• Tomokazu Seki (Sagara i Full Metal Panic, Miyata i Hajime no Ippo, Touji i Evangelion, Anime Tenchou i Lucky Star)

• Tomokazu Sugita (Kyon i Suzumiya Haruhi no Yuuutsu, Gintoki i Gintama, Rin Tsuchimi i Shuffle)

• Kenji Utsumi (Armstrong i Fullmetal Alchemist, coach Kamogawa i Hajime no Ippo, Shen Long i Dragonball)

• Kouichi Yamadera (Spike i Cowboy Bebop, Ryoga i Ranma 1/2, Kaji i Evangelion)

 

Det blir kanske en rolig film för den som vill se välbekanta röster komma från obekanta ansikten.

 

Källa: Anime News Network (samt en namnlista i deras forum).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet inte om jag kommer att se filmen, men jag hade lite roligt åt att du valt exempel på vilka roller de har spelat som verkligen inte hör till de roller jag kommer ihåg flera av dem för.

 

Mitsuki Saiga till exempel. Hade du skrivit "Wolfram i Kyo Kara Maoh, Jing i King of Bandit Jing och Yoite i Nabari no Ou" hade hennes röst genast ploppat fram i skallen på mig.

 

Eller Tomokazu Seki. Jag (och de flesta animeintresserade tjejer jag känner) skulle nog säga att rollerna vi minns honom i är Touya i Cardcaptor Sakura, Van i Escaflowne, Kyou i Fruitsbasket, Shuichi i Gravitation och Nobu i Nana. ;)

 

Bara en sak som slog mig som sagt. :P

 

...

 

Oj, vad nostalgisk jag blev när jag läste genom listorna över allt de har gjort. Man kanske skulle ta sig en titt på den trots allt, bara för att de två är med...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag hade lite roligt åt att du valt exempel på vilka roller de har spelat som verkligen inte hör till de roller jag kommer ihåg flera av dem för.

Jo, jag försökte välja roller som många Anime.se:s användare -- och jag själv -- kunde komma ihåg, och de som har sett exempelvis Kyo Kara Maoh tror jag ligger i minoritet... ^^' Sagara och Anime Tenchou ligger nog fräschast i minnet för de flesta aktiva besökarna, men Van i Escaflowne var en miss, vet inte hur det kunde undgå mig. Måste ha varit för uppenbart. En del fick jag helt enkelt gissa vilka roller folk kunde komma ihåg.

 

Jag är inte säker på att alla dessa kommer vara med i person. Det är möjligt att flera av dem bara lånar sina röster till drömvärlden, om den visas i annan teknik än "otecknat".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...